Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6D canon

Op de fredmiranda forums is er een zekere Ralph Conway die de 6D eventjes getest heeft op Photokina. Dit waren zijn bevindingen over de autofocus:

The outer AF points worked very good (immediatelly reaction and accurate) on the well lit booth. Felt much better than 5D II ever did.

There was a dark "testcave" to check the center AF-point -3 EV capabilities. The target was so dark that I even was not able to see where I was pointing to. I just saw some kind of a more lit area pointed the center AF sensor to it and pushed the shutter release.

The result was blowing away my mind. The confirmation with 50mm 1.4 came immediatelly! The focus set perfect and I first could see what I shot on the screen! I did this maybe 10-15 times, turned the camera to the side and did a portrait of a backlit visitor sitting half in the darkness. Focus was perfect. The 5D II in compare was surching, surching, surching. It did not confirm. I repeated the test with the man and it was surching and surching and at least confirmed, too. I shot the pic but I can not say if it found the correct focus, because it was a 1/15th shot wide open and I could not hold it (sorry, I forgott to check the ISO setting). The pic done with the 6D was rasorsharp at ISO 25k.

Bron: Fredmiranda
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
      In dit geval gaat het er niet om of ik gelijk heb, focus & recompose is niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk.
      Als je van een statisch onderwerp uitgaat, maar als het onderwerp ook beweegt, hoe gaat het dan?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De (recente) eerste indruk van de 6D van The Photographer:

*KLIK*

Een klein stukje eruit dat toch hoopvol klinkt...

Autofocus

The Canon 6D’s autofocus was not only smart, but also pretty fairly quick. If you’ve felt the 5D Mk III’s or the 7D’s, you’ll be happy to work with the 6D.

If you’re going to choose the center focusing point for most of your shooting because you prefer the focus and recompose method, I strongly urge that you spring for the 5D Mk II instead because Canon is giving you an excellent autofocusing option and you won’t be utilizing the potential that this camera really has.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Wie heeft nog een kantelbaar scherm nodig? Met een smartphone en de EOS remote app sta je nog een stap verder. Zelf vanop afstand focussen en foto's nemen met je Android/iOS device. Ziet er echt zalig uit. Als de autofocus effectief meevalt, ben ik toch zeer geneigd om de 6D aan te schaffen.

Comment

Filmpje van de EOS Remote App in actie:

*KLIK*

Comment

Ik ben hier de discussie al een tijdje aan het volgen en ik vind de 6D toch ook niet zo goed uitkomen. Ik was ook op iets speciaal aan het wachten maar ...
              Natuurlijk moet iedereen huidig/toekomstig toestel voor zich persoonlijk bekijken en voor welke soort fotografie hij ook doet. Wat mij ook stoort is dat ze tegenwoordig met pixels en autofocus punten gooien.
              Leer gewoon met je toestel werken ! Ik fotografeer met een 7D en voor hetgeen ik die nodig heb doet hij het nog steeds perfect. Partyfotografie (met opzetflits 580 exII), personal shoots (outside) & af en
              toe huwelijken van vrienden. Ik was ook aan het afwachten wat Canon ging doen. Ik had gehoop op een 7D mkII maar neen ze maken een iets kleinere 6D met wifi & gps ??? En dan nog zo'n prijs ?
              Ik ga voor een goeie tweedehands 1ds mkIII... Soms denk ik dat Canon niet goed meer weet welke weg ze uitwillen. Teveel toestellen en tussentoestellen ... pffft... Maar bon ik respecteer ten volle iedereen
              zijn mening en daarom lees ik dit geweldige forum ook natuurlijk... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Ik volg het fullframe nieuws al een tijdje omdat ik vind dat de APS-C bodies te slechte ruisprestaties hebben (ISO800-1600 en dan houdt het echt op). Lenzen krijgen ook een leuker bereik op een fullframe vind ik. Mijn 70-200mm F/4L IS gebruik ik nu zelden omdat ik hem "te kort" voor vogelfotografie en "te lang" voor portretten vind. Ik heb onlangs een landschap gefotografeerd met mijn brol kitlens op 35mm omdat de 50mm F/1.8 II iets te lang was. Als ik een fullframe gehad zou hebben, dan had ik dus de 50mm F/1.8 II kunnen gebruiken. En dan zou ik de 70-200mm F/4L IS ook meer gebruiken.

Ik wacht de reviews af, maar ik ben voorlopig echt wel ontgoocheld in Canon. 97% viewfinder coverage voor een camera van 2099$? Zelfs de "cheape" 7D heeft 100%. En 11 autofocus punten waarvan, volgens de specs, slechts 1 crosstype lijkt? Komaan jongens, zelfs de 650D en 60D doen beter. Dit voelt aan als een 5D Mark 2.01. Ze hebben hun lesje duidelijk nog niet geleerd bij Canon. En wat bieden ze ons daarvoor in de plaats? Domme gimmicks zoals built-in WiFi en built-in GPS.
                Nou beetje overdreven dat mbt de ruis op een crop body. Dit heeft evengoed te maken met goed belichten. Gebruikte de 7D met regelmaat op ISO 5000 en heb echt nette foto's eruit weten te persen. En met de 5D II en 5D III kun je net zogoed ruis krijgen in lagere iso's als je verkeerd belicht. FF is niet heilig in deze.

50 f/18 vind ik persoonlijk niet echt een geweldig objectief. Gebruik deze eigenlijk nooit. Je moet deze behoorlijk knijpen om redelijke scherpte te krijgen. Gebruik ik liever de 24-70 op 50mm (maar prijs verschil is wel enorm)

Wat betreft commentaar op de 6D. Lijkt mij best lastig om iets te beoordelen puur op de specs of reviews. Ben persoonlijk zelf meer van zelf vast houden en uitvoerig testen. Dit wel gemerkt met de 70-200 II / 24-70 II en 5D III.

Comment

hjanssen says:
                  Als je van een statisch onderwerp uitgaat, maar als het onderwerp ook beweegt, hoe gaat het dan?

Je weet zelf heel goed hjanssen dat ik het over statische onderwerpen had.
                  Dus heeft het geen zin voor jou om naar de bekende weg te vragen.

Comment

6D beta preview images: *klik*
                    6D pre-production @ ISO 102400 vs 5D Mark III pre-production @ ISO 102400: *klik*

Comment

• Re: 6D canon

mogelijk interessant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Had ik net gepost (zie 1 post hoger dan jouw post).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Had ik net gepost (zie 1 post hoger dan jouw post).
                          ok sorry daarvoor, had het niet gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            ok sorry daarvoor, had het niet gezien
                            No problem.

Comment

Hier vind je trouwens een heel deel albums terug van foto's die getrokken zijn met de 6D: *KLIK*.

Comment

Handleidingen Canon EOS 6D

a) Engels

- EOS 6D (WG) EOS 6D (N) Pocket Guide
                                - EOS 6D (WG) Wi-Fi Function Basic Instruction Manual GPS Function Instruction Manual
                                - EOS 6D (WG) Wi-Fi Function Instruction Manual
                                - EOS 6D (WG) EOS 6D (N) Basic Instruction Manual
                                - EOS 6D (WG) EOS 6D (N) INSTRUCTION MANUAL

b) Nederlands

- Instructiehandleiding voor Wi-Fi voor de EOS 6D
                                - Basisinstructiehandleiding Wi-Fi / Instructiehandleiding GPS voor de EOS 6D
                                - Beknopte gebruikershandleiding voor de EOS 6D
                                - Instructiehandleiding voor de EOS 6D

Comment

Working...
                                X