Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6D canon

De mensen van dpreview verwoorden het perfect:

Overall, though, it's difficult to shake the feeling that the EOS 6D simply lacks the 'wow' factor of its main rival. Whereas Nikon seems to have taken the approach of taking away as little as possible from D800 when creating the D600, Canon appears almost to have gone the other way, removing as much as it thinks it can get away with at the price. The result is the kind of conservative, slightly unimaginative design that's become the company's hallmark. It's still bound to be a very good camera, of course; just perhaps not quite as good as it could be.

Bron: dpreview
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Hier zijn trouwens enkele sample images en movies:

*KLIK*
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Als ik het ISO3200 RAW bestand afhaal van de 550D op de dpreview studio comparison tool website en ik bewerk deze achteraf met Topaz DeNoise, dan kan ik nog een iet of wat "aanvaardbaar" resultaat bekomen, weliswaar met wat verlies van detail en wat softness. Maar die foto's zijn genomen in (zeer) goede lichtomstandigheden. In (zeer) slechte lichtomstandigheden moet ik echt niet hoger dan ISO800-1600 gaan. De D7000 doet op dat vlak beter, maar volgens mij ook niet goed genoeg voor mij. Ik ben wel iemand die erg allergisch is voor ruis.
        Dan kun je toch maar beter net zoals ik een 60D kopen, daar kun je nooit teleurgesteld in zijn.
        Oh, ik zag het niet goed, je wilt alleen commentaar kunnen leveren.
        Paul

Comment

Qua prijs zit hij tussen de 7D en 5DIII, qua prestaties ook denk ik. Noch vis noch vlees.

Ruis op hoge Iso zal wel beter zijn dan bij de 7D maar niet zo goed als bij de 5DIII (anders verkoopt die niet meer, kost de helft meer).

Ik denk dat ze willen concurreren met de Nikon fullframe van die prijs, maar dat ze dan toch veel tekort komen !
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Had de prijs wel (net) onder €2000 verwacht , al kan dat nog komen natuurlijk (de eerste kopers betalen het meest).
            Nu lijkt me de EOS 5D MkII toch interessanter.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Wiltink Bekijk bericht
              Hier heb je een extreme situatie. Er wordt hier gefilmd met ISO 12.800 in een grot. Ziet er zeker niet verkeerd uit!
              http://www.youtube.com/watch?v=GCNgphOaWRg
              niet alles geloven hoor.
              de zgn 6D was niet in beeld.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                Dan kun je toch maar beter net zoals ik een 60D kopen, daar kun je nooit teleurgesteld in zijn.
                Oh, ik zag het niet goed, je wilt alleen commentaar kunnen leveren.
                Paul
                Wat voor onzin is dat nu. Ik geef gewoon mijn mening omtrent de ruiseigenschappen van mijn camera en dat dat de hoofdreden is waarom ik een fullframe wil. Het is niet omdat jij tevreden bent met de ruiseigenschappen van je 60D dat ik dat ook hoef te zijn van mijn 550D (die trouwens dezelfde sensor heeft als de 60D).

Comment

Geen idee of deze link al eens gepost is : http://www.photographyblog.com/news/...y_differences/
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De Canon EOS 6D is vandaag officieel voorgesteld : http://cpn.canon-europe.com/content/...ign=Newsletter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Geen idee of deze link al eens gepost is : http://www.photographyblog.com/news/...y_differences/
                      ieder eeft zo zijn features om mee uit te blinken.
                      iemand die geen toestel heeft en met een van deze wil starten gaat ferm vloeken wat te kiezen.

vooral wifi, gps, iso (6D) vs AF, CLS, mp's en dual cardslot (D600)
                      nikon stuff

Comment

Als je nog geen toestel hebt en je kijkt puur naar de body is het eigenlijk doodsimpel: D600 all the way!

Ik begin zelfs te twijfelen om heel de Canon zooi hier te verkopen. Anderzijds krijg ik het moeilijk over mijn hart om de 70-200 F/4L IS te verkopen. Waarom heeft Canon er geen 100% viewfinder en 11 crosstype autofocus punten van gemaakt? Daar hadden ze mij nog relatief snel mee over de streep kunnen trekken. Ik haat het gewoon dat de 650D een beter focussysteem heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Als je nog geen toestel hebt en je kijkt puur naar de body is het eigenlijk doodsimpel: D600 all the way!

Ik begin zelfs te twijfelen om heel de Canon zooi hier te verkopen. Anderzijds krijg ik het moeilijk over mijn hart om de 70-200 F/4L IS te verkopen. Waarom heeft Canon er geen 100% viewfinder en 11 crosstype autofocus punten van gemaakt? Daar hadden ze mij nog relatief snel mee over de streep kunnen trekken. Ik haat het gewoon dat de 650D een beter focussysteem heeft.
                          Die van de 550D is ook niet slecht hoor
                          De body is iets te klein voor mij maar dat wist ik vooraf.
                          Hoe meer je deze camera gebruikt hoe toffer & aangenamer die wordt
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

De mogelijkheden ivm de hoge iso lijken me toch interessant om op de volgen. Wachten op de eerste testresultaten! Voorlopig krijgt hij nog het voordeel vd twijfel. En ivm de discussie Nikon vs Canon: ik geloof niet dat één van beiden minder goede toestellen op de markt brengt. Beide bedrijven hebben hun eigenschappen dat in het éne toestel wat meet tot uiting komt dan in het andere. Een beetje zoals een auto. Er is een verschil tussen een bmw en een mercedes maar om nu te zeggen dat de één beter is dan de andere, gaat me toch wel te ver. Dit is gewoon persoonlijk.

Comment

[QUOTE=Zilverberg;3668025Wachten op de eerste testresultaten! Voorlopig krijgt hij nog het voordeel vd twijfel. .[/QUOTE]

Dat zou ik ook doen... Ik begon me al een beetje verlegen te voelen, alleen maar omdat ik eraan 'dacht' een 6D te 'overwegen' als 'eventuele' opvolger van mijn 5D. We blijven erover lezen. Alle info blijft welkom.

Comment

Toch nog via Tweakers http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38950920#38950920op een mooie link gekomen met wat meer uitleg over de 6D.

Comment

Working...
                                X