Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6D canon

Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
    6D op Dpreview.
    Die link heeft Puerte al gegeven in post #14.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

zou die graag es naast D600 in actie zien, is iets minder volgens mij
      nikon stuff

Comment

Geweldig van Canon, zelfs de 650D heeft nu 9 cross-type AF sensors, in de 6D is alleen het center AF punt zo'n cross-type...
        Ik heb ook nog nergens de lay-out van de AF-sensors gezien, waarschijnlijk zitten die weer allemaal op een hoopje in het midden zoals bij de 5D MKII.

Die camera heeft dus gewoon hetzelfde probleem als de 5D MKII, de beeldkwaliteit zal zeker goed genoeg zijn, maar in moeilijke omstandigheden kan de autofocus niet meer mee.
        Ik denk dat je dus beter een tweedehands 5D MKII koopt dan een 6D, de beeldkwaliteit van de 6D zal zeker niet spectaculair beter zijn dan die van een 5D MKII, dus zit er wat prestaties betreft weinig verschil tussen een tweedehands 5D MKII en een nieuwe 6D (de 6D maakt iets meer foto's per seconden, maar een tweedehands 5D MKII is veel goedkoper)...

Als je een AF wil die ook prima werkt bij actiefotografie, dan zal je toch nog een 5D MKIII of een 1Dx moeten kopen (zelfs een 650D zal het waarschijnlijk beter doen dan de 6D bij actiefotografie).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

ik kan me moeilijk voorstellen dat een toestel van een bepaalde categorie zou moeten onderdoen voor één van een lagere bij het zelfde merk.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

toch denk ik dat bart gelijk heeft.

puur op spec's, ...

zou maar effe de reviews afwachten
            nikon stuff

Comment

Kan iemand uit de nu gekende kenmerken afleiden hoe goed de beeldkwaliteit zal zijn? Beter dan 5D ? Beter dan 5DII ? Ik werk nog met een 5D I en hoopte dat deze 6D een serieuze verbetering zou zijn. Ik ga ervan uit dat dat zo is. Uiteraard zijn er nog geen testen bekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                Kan iemand uit de nu gekende kenmerken afleiden hoe goed de beeldkwaliteit zal zijn? Beter dan 5D ? Beter dan 5DII ? Ik werk nog met een 5D I en hoopte dat deze 6D een serieuze verbetering zou zijn. Ik ga ervan uit dat dat zo is. Uiteraard zijn er nog geen testen bekend.
                Tegenover de 5DI zal deze 6D een serieuze verbetering zijn, daar mag je gerust in zijn.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

(Black B@ndit) Die camera heeft dus gewoon hetzelfde probleem als de 5D MKII, de beeldkwaliteit zal zeker goed genoeg zijn, maar in moeilijke omstandigheden kan de autofocus niet meer mee.
                  "However according to Canon to will operate at extremely low light levels; right down to -3 EV – a stop dimmer than the 5D Mark III"

Misschien is dat z'n specialiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    "However according to Canon to will operate at extremely low light levels; right down to -3 EV – a stop dimmer than the 5D Mark III"

Misschien is dat z'n specialiteit.
                    Inderdaad: dat zijn z'n grootste troef moeten zijn. We zullen moeten wachten tot we beelden zien onder dergelijke, 'extreme' situaties. Daarbij ga je toch -volgens mij- van statief werken, waarbij fps, snelle AF, e.d. veel minder belangrijk zijn.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Hier heb je een extreme situatie. Er wordt hier gefilmd met ISO 12.800 in een grot. Ziet er zeker niet verkeerd uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Ik heb het mezelf nooit expliciet opgelegd; maar kom -zeker als ik de prijzen van de 6D/D600 zie- tot dezelfde conclusie.
                        Veel (de meeste?) huidige APS-C toestellen presteren prima qua beeldkwaliteit, ook in moeilijke omstandigheden. Nee, ik vind FF z'n aanzienlijke meerprijs nu minder dan ooit waard (een ander zal daar wellicht anders over denken ).
                        Ben ook nog tevreden met een crop, zelf met de vreselijke ruis van m'n 7D

Comment

Ik hoop echt dat Autofocus MicroAdjustments mogelijk zijn. Ze hebben al genoeg naar de ****** geholpen door geen 100% viewfinder te gebruiken en door 11 focuspunten te hebben waarvan slechts 1 van het type crosstype is.

Edit: die WiFi module kan misschien toch nog leuk worden... *KLIK*
                          Last edited by jocau; 17 september 2012, 23:51.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Vreemd. Ik vind ISO3200 op mijn D7000 goed bruikbaar en ISO6400 meestal aanvaardbaar... Kan me moeilijk inbeelden dat de betere APS-C bodies bij Canon niet "on par" zouden zijn.
                            Dat zijn ze inderdaad niet. Canon serveert ons nu al een aantal jaar diezelfde achterhaalde 18 mp sensor die op alle gebied overklast wordt door de geweldige 16mp sensor van Sony.
                            Wat mij betreft loopt Canon al een paar jaar serieus achter de feiten aan in sensor land.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

*OEF* gevonden:

The EOS 6D does, however offer the same AF microadjust as the 5D Mark III. Adjustments can be made separately for the wide and telephoto ends of zoom lenses, and can also be made per serial-numbered lens (should you have two copies of the same lens that require differing amounts of adjustment).

Bron: dpreview
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Tegenover de 5DI zal deze 6D een serieuze verbetering zijn, daar mag je gerust in zijn.

grts
                                Sieg
                                Tov een 5D1 wel, maar dan vind ik hem nog altijd véél te duur en onintersesant tov een 2de handse 5D2.
                                De 6D zal zeker een goede camera zijn, maar hij had zoveel interessanter kunnen zijn als ze bij Canon tenminste zouden durven.
                                David Leemans
                                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Working...
                                X