Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
6D canon
Collapse
X
-
-
Re: 6D canon
Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk berichtRuis bij verschillende ISO waardes -> 5D Mark 3 vs 6D vs D600: *KLIK*Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
BLOG
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk berichtLijkt mijn indruk nu fout te zijn of is de ruis bij de 6D echt beter dan bij de 5DmkIII ?
voor mij is de keuze op dit moment wel duidelijk
enige minpunten dat ik kan vaststellen welke me een meerwaarde betekenen van de 5d3 zijn het dual card slot bij bepaalde activiteiten & heel eventueel de AF-punten + sluitertijd, al kom ik met de 9 die ik momenteel heb ook toe voor hetgene ik doe, ik heb eens met de 7 gewerkt, leuk het aantal meerpunten maar ook kan dit een nadeel zijn natuurlijk in bepaalde situatiasWebsite: http://www.svisimaging.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk berichtRuis bij verschillende ISO waardes -> 5D Mark 3 vs 6D vs D600: *KLIK*Last edited by playerofwar; 5 december 2012, 12:19.
Comment
-
Wordt nog een moeilijke keuze:
- 5DmkIII duidelijk beter focussysteem en betere handling op de body zelf, met meer knopjes en functionaliteiten zoals rate knopje
- 6D blijkt dan weer betere iso-prestatie te hebben
- 5DmkII is dan weer de goedkoopste van de drie, maar presteert op elk vlak dan weer net iets minder dan de rest.Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
BLOG
Comment
-
-
Doe mij maar een 6D met het autofocussysteem van de 5D3 en het dynamisch bereik van de D600.
Nog eentje...
Ruis bij verschillende ISO waardes -> 5D Mark 3 vs 6D vs 1Dx: *KLIK*550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
1Dx is nog geen stop beter, zo vreemd... Zeker voor zo'n dure camera is die sensor nog niet zo goed (als je die van de 6D zou downsizen zou je ook op +- dezelfde ruisprestaties komen).
Comment
-
Een camera is dan ook meer dan een sensor alleen. Iets wat sommigen blijkbaar vergeten. Er zijn genoeg aspecten waarin de 1Dx de 6D ver achter zich laat.550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Dit las ik trouwens over de 6D op een Engelstalig forum:
Ok, I am not comparing with the t3i because there is simply no comparison. I am in a completely dark room and the only light that enter is the light from the street. it's 11pm. I can shoot anything I want in the room. It's a bit slower but it lock on everything. I went in the kids room, the only light coming from the bathroom down the hall, and I can snatch my kids sleeping like it was day time except from the orange cast of the photos. This is seriously wicked! I am shooting jpegs, not raw, and the quality even at ISO 10000 is impressive. I'm sure the RAW are going to be noisier but still, it's night and day from the t3i. I was not expecting such an improvement.
The sigma 35 f1.4 is maybe helping with the large aperture.550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk berichtEen camera is dan ook meer dan een sensor alleen. Iets wat sommigen blijkbaar vergeten. Er zijn genoeg aspecten waarin de 1Dx de 6D ver achter zich laat., maar ik zou toch de beste sensor verwachten (op vlak van high iso) in het sportmodel, zoals de D4 dat meer dan 1.5 stops beter is op high iso als de D800 (dat gelijk ligt met de 5D3 als ze recht uit de camera komen, via downsampling kan je de D800 bijna gelijk krijgen met de D4, behalve dan de kleuren en dynamisch bereik dat de D4 enrom goed behoud in de hoge iso's).
Comment
-
-
Daar is niets vreemd aan. Het is een feit dat grotere pixels minder ruis produceren. De 1Dx en 6D verschillen niet zoveel in pixelgrootte (6.9µm vs 6.54µm) en zijn van dezelfde generatie (amper 6 maanden tussen de releasedates van de 2 camera's). Vandaar dat de verschillen in ruisprestaties niet zo groot zijn.Last edited by jocau; 5 december 2012, 22:09.550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
De 5D MKIII zal nu een jaar geleden aangekondigd zijn, de sensor van de 6D is weer een verbeterd ontwerp.
Het is dus logisch dat die net iets beter is dan een ouder model, anders zijn ze bij Canon niet goed bezig.
Als er een opvolger komt voor de 5D MKIII en de 1Dx, dan zullen die ook weer een sensor hebben die net iets beter presteert.
Als er een opvolger komt voor de 7D dan moet die ook beter zijn, maar ze zullen er wel voor zorgen dat die net iets onder de full-frame sensors blijft wat de hoge iso betreft.
Ze moeten hun winkel draaiend houden...
Voor mij is de hoeveelhied AF punten van de 6D ten opzichte van de 5D MKIII niet echt een probleem, dat ze die AF-punten allemaal veel te dicht bij elkaar in het midden hebben gezet vind ik wel een probleem.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Man, man, manals ik dit zo allemaal lees kon er toch niemand in het verleden deftige ruisvrije foto's maken met die "antieke" toestellen
grts
SiegLast edited by Sieg; 6 december 2012, 05:27.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMan, man, manals ik dit zo allemaal lees kon er toch niemand in het verleden deftige ruisvrije foto's maken met die "antieke" toestellen
grts
SiegA7 f1.4 fuji F2 & F1.4
Comment
Comment