Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 6D canon

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
    Waarom heeft Canon er 11 crosstype autofocus punten van gemaakt?
    Idd, dat is ook wel het grote nadeel van sites als canonrumors.com etc, die zorgen dat de verwachtingen hoog liggen. Ik dacht ( hoopte ) zoals velen dat de 6D het AF systeem van de 7D zou krijgen... Ik had daarvoor al bijna mijn 5DII te koop gezet. Tja, hij heeft dan misschien wel gps & wifi, maar dat interesseert mij niet, ik hou mijn 5DII nog wel even.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
      Idd, dat is ook wel het grote nadeel van sites als canonrumors.com etc, die zorgen dat de verwachtingen hoog liggen. Ik dacht ( hoopte ) zoals velen dat de 6D het AF systeem van de 7D zou krijgen... Ik had daarvoor al bijna mijn 5DII te koop gezet. Tja, hij heeft dan misschien wel gps & wifi, maar dat interesseert mij niet, ik hou mijn 5DII nog wel even.
      De 6D is geen 7DMkII, en ook niet het einde van de croptoestellen.

Comment

Wat me ook en beetje tegenvalt is dat hij SD kaartjes gebruikt. Toen ik m'n 50D verkocht ben niet voor een 60D maar voor een 7D gegaan ondermeer omdat ik zo'n €100 CF kaartjes had die ik in een 60D niet meer kon gebruiken.
        6D leek me wel wat, tot ik de body-prijs zag en dan nog es andere kaartjes moeten kopen, kweetnietzogoe
        7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoopken Bekijk bericht
          Als je me quote, verwijder dan geen woorden zoals "geen", want nu staat er dat ik gezegd heb dat de Canon 6D 11 crosstype focuspunten heeft terwijl ik het tegenovergestelde gezegd heb. Het is niet per sé door Canon rumors dat zoiets komt. Men wist dat de 6D meer dan de 7D ging kosten en men wist hoe slecht de autofocus van de 5D Mark II was. Tel daar nog eens bij dat een instapper zoals de 650D wel 9 crosstype autofocus punten heeft. Dan ga je er automatisch vanuit dat de 6D evengoed of beter is.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Die van de 550D is ook niet slecht hoor
            De body is iets te klein voor mij maar dat wist ik vooraf.
            Hoe meer je deze camera gebruikt hoe toffer & aangenamer die wordt
            Met alle respect, maar ik vind de autofocus van de 550D verre van goed. En inderdaad, hoewel de body niet slecht is, vind ik de 60D (jawel geen typfout) 10x beter in de hand liggen dan de 550D.
            Last edited by jocau; 19 september 2012, 19:26.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              ieder eeft zo zijn features om mee uit te blinken.
              iemand die geen toestel heeft en met een van deze wil starten gaat ferm vloeken wat te kiezen.

vooral wifi, gps, iso (6D) vs AF, CLS, mp's en dual cardslot (D600)
              Mijns inziens zou de keuze tussen deze 2 camera's helemaal niet moeilijk zijn. De specs van de D600 zijn toch over het algemeen toch serieus beter dan die van de 6D. Toegegeven, ingebouwde wifi zou wel erg handig kunnen zijn. Maar verder? De D600 is sneller qua FPS, heeft een veel uitgebreider (dus vermoedelijk beter) AF systeem, heeft een shutter die gebouwd is voor meer clicks, heeft een ingebouwde flitser wat handig is om externe flitsers te triggeren etc etc. Als "general purpose" camera is de D600 op papier mijns inziens dus zéker de betere.

Ik vind het vooral erg jammer dat ze geen fatsoenlijk AF systeem in de 6D hebben gebouwd, maar een AF die feitelijk nog minder is dan die van de 5D & 5D II. Gemiste kans. Voor mijzelf heb ik dan ook in beide camera's geen enkele interesse. Ik heb geen Nikon lenzen en switchen van merk kost me veel te veel geld. Ik heb een 5DII en de 6D is wat dat betreft geen volwaardige opvolger. Ik spaar wel door voor een 5DIII.
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Mijns inziens zou de keuze tussen deze 2 camera's helemaal niet moeilijk zijn. De specs van de D600 zijn toch over het algemeen toch serieus beter dan die van de 6D. Toegegeven, ingebouwde wifi zou wel erg handig kunnen zijn. Maar verder? De D600 is sneller qua FPS, heeft een veel uitgebreider (dus vermoedelijk beter) AF systeem, heeft een shutter die gebouwd is voor meer clicks, heeft een ingebouwde flitser wat handig is om externe flitsers te triggeren etc etc. Als "general purpose" camera is de D600 op papier mijns inziens dus zéker de betere.

Ik vind het vooral erg jammer dat ze geen fatsoenlijk AF systeem in de 6D hebben gebouwd, maar een AF die feitelijk nog minder is dan die van de 5D & 5D II. Gemiste kans. Voor mijzelf heb ik dan ook in beide camera's geen enkele interesse. Ik heb geen Nikon lenzen en switchen van merk kost me veel te veel geld. Ik heb een 5DII en de 6D is wat dat betreft geen volwaardige opvolger. Ik spaar wel door voor een 5DIII.
                ik spaar ook door voor de 5D III maar zou een 6D bvb niet een ideale lichtgewicht, goedkoper backup toestel kunnen worden volgens jou? Ipv 2x een 5D III zou dit volgens mij wel nog kunnen aanslaan als een 5D III + 6D combo indien deze laatste deftig presteert. Maar ik ga toch persoonlijk ook liever voor een 5D III of 1Dx hoor
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Als back-up of tweede toestel voor fotoshoots waarbij je geen tijd hebt om lenzen te wisselen (een camera met bijvoorbeeld een 24-70, de andere met een 70-200) kan het een goede oplossing zijn.
                  Je hebt niet voor alle soorten foto's de uitgebreide AF-mogelijkheden van de 5D MKIII nodig, en veel foto's per seconde is ook niet altijd nodig.

Het is dan wel spijtig dat de de multicontroller hebben weggelaten, die gebruik ik altijd om het juiste AF-punt te kiezen. Bij de 6D zal je dan altijd op het verkeerde knopje drukken als je beide camera's tegelijk gebruikt, en dat kan wel eens heel erg lastig zijn als je bijvoorbeeld trouwfoto's aan het maken bent.
                  Nu heb ik een 5D MKIII en een 1D MKIII, daarbij zit het knopje voor de AF-selectie en de multicontroller (joystick) ongeveer op dezelfde plaats, en dat is heel handig.
                  De meeste andere knopjes zijn gewoonlijk minder belangrijk, omdat je die toch maar gebruikt terwijl je op de achterkant kijkt, maar het instellen van de AF-punten doe ik wel terwijl ik door de lens kijk.
                  Op dat ogenblik wil ik dan geen twee totaal verschillende manieren om het juiste punt te selecteren, want dan maak ik gegarandeerd fouten...

De 6D zal een heel goede camera zijn voor alle soorten fotografie, alleen voor actiefotografie is de 5D MKIII in het voordeel door de extra mogelijkheden van de AF.
                  Het zal natuurlijk ook wel mogelijk zijn om actiefoto's te maken met een 6D, maar als het echt moeilijk wordt dan is de 5D MKIII dus beter.
                  Fotografen die alleen modellenwerk, stillevens of landschapsfotografie doen kunnen dus heel wat geld uitsparen door een 6D te kopen in plaats van een 5D MKIII.

Ik heb nog nergens de lay-out van de 11 AF-punten gezien, als die ver genoeg uit elkaar staan dan is dat geen probleem, maar meestal staan die veel te dicht bij het midden waardoor je nog altijd moet herkadreren (dat is bij de 5D MKII ook het geval, bij de 5D MKIII is de lay-out van de AF punten véél beter).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    ik spaar ook door voor de 5D III maar zou een 6D bvb niet een ideale lichtgewicht, goedkoper backup toestel kunnen worden volgens jou? Ipv 2x een 5D III zou dit volgens mij wel nog kunnen aanslaan als een 5D III + 6D combo indien deze laatste deftig presteert. Maar ik ga toch persoonlijk ook liever voor een 5D III of 1Dx hoor
                    De 5D II weegt 810 gram exclusief accu. De 5D III weegt 950 gram inclusief accu. De 6D weegt 770 gram inclusief accu. Het verschil tussen de 5D III en 6D is dus 180 gram, het verschil met de 5D II vermoedelijk nog minder. Dit noem ik geen noemenswaardige gewichtsbesparing op een tas gevuld met zware lenzen Als ik dan denk aan een lichtgewicht (back-up) toestel dan denk ik eerder aan een EOS-M, met 298 gram inclusief accu. Hoewel ik die ook niet interessant vind als lichtgewicht alternatief omdat ik dan nog steeds met zware lenzen moet blijven sjouwen. Dus ja, bij lichtgewicht denk ik direct al niet aan EOS maar eerder aan een MFT systeem van Olympus. Maar dit terzijde.

Wat Black B@ndit zegt ben ik het ook zeer mee eens. Het weglaten van de joystick is echt een zonde want die is juist zeer handig om je AF punt mee te bepalen. Alhoewel... Gezien het feit dat de 6D eigenlijk ook weer een camera wordt met uitsluitend een bruikbare middelste AF punt (net als de 5D & 5D II) valt het gemis misschien nog wel mee Dat de overige knoppen bovenop het toestel (WB/ AF/ lichtmeter/ ISO etc.) weer een iets andere layout hebben gekregen maakt het gelijktijdig gebruiken van de 5D's en 6D er ook alweer niet makkelijker op.

NB. Ik zal op zich niet zeggen dat de 6D een slecht toestel is en voor veel mensen zou dit toestel meer dan goed genoeg zijn. Zéker als je het hebt over de beeldkwaliteit. Maar als je nu gewend bent een 5D II of 5D III te gebruiken dan is de 6D toch op veel vlakken een stap terug en voor de meeste dus waarschijnlijk niet echt interessant. En voor mensen die nu voor het eerst een FF camera willen kopen is de D600 volgens mij toch een betere keus....
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Als ik de specificaties van de Nikon D600 naast de Canon 6D leg, is de Nikon duidelijk beter (meer focuspunten, 2 memory card slots) en dat voor dezelfde prijs ! Canon heeft hier weer n kans laten liggen !
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Gisterenavond rond 23u was er een brand hier enkele huizen verder. Met de 550D en de 'Plastic Fantastic' enkele foto's genomen. Toen merkte ik goed dat ik slechts 1 deftig focuspunt had (het middelste) en dat ik best wel een fullframe DSLR kon gebruiken (zodat ik een hogere ISO waarde kon gebruiken). Stiekem wil ik bij Canon blijven omdat ik gewoon zeer moeilijk afscheid kan nemen van de 70-200 F/4L IS (en in mindere mate de Speedlite 580EX II). Maar ik weet niet of ik kan leven met het feit dat er slechts 1 crosstype focuspoint is. Zelfde 'sh*t' als nu in feite. En slechts 97% viewfinder coverage stoort mij ook wat. Anderzijds is de Nikon D600 heel verleidelijk. Gigantisch superieur op papier, alleen zie ik er tegenop om terug volledig vanaf 0 te starten en mijn materiaal te verkopen. Wie weet is Canon binnen 5j weer superieur (niet dat ik dat nog geloof maar soit) en dan heb ik nog altijd die prachtige 70-200 F/4L IS.

Comment

Nu kan ik mij vergissen, ben ook maar amateur, en misschien moeten we rond dit punt een nieuwe discussie openemen maar wanneer ik al de positieve en negatieve punten hoor van een camara (niet noodzakelijk de 6D) dan zijn er toch maar in de realiteit een paar zaken die er echt om doen? Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van het beeld dat een DSLR produceert en voor mij is dat afhankelijk van het aantal mp (deze zijn ruim voldoende bij de meeste camera's), de lage ruis bij hoge ISO's, een hoog dynamisch bereik, enz ... Al de rest is nice to have maar mijns inzien niet noodzakelijk (bv 63 af punten, gps, wifi, ...) met 1 goed af-punt dat zijn werk uitstekend doet bij weinig licht, kom ik er in 99% van mijn foto's.

Ben nieuwsgierig naar de foto's die de 6D aflevert en dan pas wordt het interessant om te vergelijken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                            Nu kan ik mij vergissen, ben ook maar amateur, en misschien moeten we rond dit punt een nieuwe discussie openemen maar wanneer ik al de positieve en negatieve punten hoor van een camara (niet noodzakelijk de 6D) dan zijn er toch maar in de realiteit een paar zaken die er echt om doen? Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van het beeld dat een DSLR produceert en voor mij is dat afhankelijk van het aantal mp (deze zijn ruim voldoende bij de meeste camera's), de lage ruis bij hoge ISO's, een hoog dynamisch bereik, enz ... Al de rest is nice to have maar mijns inzien niet noodzakelijk (bv 63 af punten, gps, wifi, ...) met 1 goed af-punt dat zijn werk uitstekend doet bij weinig licht, kom ik er in 99% van mijn foto's.

Ben nieuwsgierig naar de foto's die de 6D aflevert en dan pas wordt het interessant om te vergelijken ...
                            Zo denk ik er ook over. Ik zou graag ergens te weten komen hoe het zit met de beeldkwaliteit. Ik kijk uit naar de eerste reviews hierover.

Comment

Bij slechts 1 goed autofocus punt, ga je vaak moeten herkadreren (focus & recompose) en dit gaat zeker bij grote diafragma's in combinatie met korte afstanden verkeerd gefocuste beelden opleveren omdat de afstand tot het onderwerp verandert bij het herkadreren.

Comment

Voilà
                                Zo zie ik het ook.
                                Het eerste wat ik deed was de focus op één punt zetten...
                                En je kan nog meer met die 550D
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X