Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Als Canonian met al enkele lenzen lijkt me dit toch mooi om op de full frame
kar te springen.
ik denk dat veel " canonians " beetje meer verwacht hadden na lancering nikon ... en over die lenzen, velen hebben EFS lenzen, en deze passen dus niet ...
ik denk dat veel " canonians " beetje meer verwacht hadden na lancering nikon ... en over die lenzen, velen hebben EFS lenzen, en deze passen dus niet ...
Nee hoor, ik had niet meer verwacht, nee hoor, ik wist dat van de lenzen.
Zo goed!
Paul
Ik heb eigenlijk vanaf ik begon met digitale fotografie voor mijzelf uitgemaakt nooit naar een fullframe te evolueren, en heb dan ook enkele zeer gegeerde EF-s objectieven. En nee, ook de komst van de 6D doet mij niet twijfelen om toch...
(typo verbeterd: enkele ipv enkel - ik heb naast EF-s objectieven toch ook verschillende EF objectieven)
Last edited by LesC; 17 september 2012, 13:01.
Reden: Typo verbeterd
Ik heb eigenlijk vanaf ik begon met digitale fotografie voor mijzelf uitgemaakt nooit naar een fullframe te evolueren, en heb dan ook enkel zeer gegeerde EF-s objectieven. En nee, ook de komst van de 6D doet mij niet twijfelen om toch...
Ik heb het mezelf nooit expliciet opgelegd; maar kom -zeker als ik de prijzen van de 6D/D600 zie- tot dezelfde conclusie.
Veel (de meeste?) huidige APS-C toestellen presteren prima qua beeldkwaliteit, ook in moeilijke omstandigheden. Nee, ik vind FF z'n aanzienlijke meerprijs nu minder dan ooit waard (een ander zal daar wellicht anders over denken ).
Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
Leverbaar begin december 2012
Gewoon doen zou ik zeggen , de kerstman komt maar 1 keer!.
Ik volg het fullframe nieuws al een tijdje omdat ik vind dat de APS-C bodies te slechte ruisprestaties hebben (ISO800-1600 en dan houdt het echt op). Lenzen krijgen ook een leuker bereik op een fullframe vind ik. Mijn 70-200mm F/4L IS gebruik ik nu zelden omdat ik hem "te kort" voor vogelfotografie en "te lang" voor portretten vind. Ik heb onlangs een landschap gefotografeerd met mijn brol kitlens op 35mm omdat de 50mm F/1.8 II iets te lang was. Als ik een fullframe gehad zou hebben, dan had ik dus de 50mm F/1.8 II kunnen gebruiken. En dan zou ik de 70-200mm F/4L IS ook meer gebruiken.
Ik wacht de reviews af, maar ik ben voorlopig echt wel ontgoocheld in Canon. 97% viewfinder coverage voor een camera van 2099$? Zelfs de "cheape" 7D heeft 100%. En 11 autofocus punten waarvan, volgens de specs, slechts 1 crosstype lijkt? Komaan jongens, zelfs de 650D en 60D doen beter. Dit voelt aan als een 5D Mark 2.01. Ze hebben hun lesje duidelijk nog niet geleerd bij Canon. En wat bieden ze ons daarvoor in de plaats? Domme gimmicks zoals built-in WiFi en built-in GPS.
550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Ik volg het fullframe nieuws al een tijdje omdat ik vind dat de APS-C bodies te slechte ruisprestaties hebben (ISO800-1600 en dan houdt het echt op).
Vreemd. Ik vind ISO3200 op mijn D7000 goed bruikbaar en ISO6400 meestal aanvaardbaar... Kan me moeilijk inbeelden dat de betere APS-C bodies bij Canon niet "on par" zouden zijn.
Als ik het ISO3200 RAW bestand afhaal van de 550D op de dpreview studio comparison tool website en ik bewerk deze achteraf met Topaz DeNoise, dan kan ik nog een iet of wat "aanvaardbaar" resultaat bekomen, weliswaar met wat verlies van detail en wat softness. Maar die foto's zijn genomen in (zeer) goede lichtomstandigheden. In (zeer) slechte lichtomstandigheden moet ik echt niet hoger dan ISO800-1600 gaan. De D7000 doet op dat vlak beter, maar volgens mij ook niet goed genoeg voor mij. Ik ben wel iemand die erg allergisch is voor ruis.
550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Ikzelf heb zeker geen nood aan fullframe indien we spreken op het vlak van bereik.
Breder hoeft voor mij niet dan hetgene ik nu heb.
Ook had ik de ingesteldheid van FF, hoeft niet voor mij.
Doch moet ik de mening stilletjes aan bij mij herzien en dit heeft dan vnl ook te maken zoals al is aangehaald, nl de ruisprestaties die meestal stukken beter zijn.
Indien de toekomst blijft evolueren naar meer effectieve opdrachten wordt hier de stap gemaakt naar bijberoep en komt er ook een 5D mk3 en een 7d in de zak te zitten op termijn ter vervanging en eventueel naast de 2x 40d die er nu inzit.
De reden voor de 5d is om bij huwelijken en andere geen gebruik te moeten maken van een mogelijks storende flits, dan verkies ik natuurlijk licht voor de sfeer van de kerk etc te bewaren.
De 7d zal dan een allround toestel worden en ook ingezet worden in de opdrachten waar snelheid meer een rol speelt.
Ik zal de 6d dus aan mij laten voorbij gaan op dat vlak.
Als we investeren nu, is het direct in het betere materiaal omdat bepaalde dingen dit dan gewoon vragen.
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet gaan uitmaken of hij / zij deze body een nuttige investering vindt, en dat is persoonlijk qua voorkeur / mogelijkheden / noodzaak.
Het gaan afbreken of ophemelen van dit toestel vind ik persoonlijk tijdverspilling maar toch zal dit voor velen toch steeds troef blijven.
Mijn mening is dat men in de tijd van tegenwoordig geen slechte body's meer heeft maar dat men als gebruiker vooral moet gaan kijken naar:
- wat wil ik bekomen?
- waar liggen mijn interesses?
- welke ligt het beste in de hand?
- welke bediening geniet mijn voorkeur?
- welke specificaties sluiten het beste aan bij hetgeen ik wil gaan doen?
Dit kan voor de ene een nikon zijn, voor de andere een canon, voor nog iemand anders sony of pentax of sigma
Of zelfs de systeemcamera's / microfour third camera's of mss zelfs een grootformaat.
Ieder heeft zijn manier van werken en zijn idee van beelden die hij / zij wil bekomen en hoe deze bereikt worden, dient men zelf uit te maken, no matter what de fabrikanten steeds van nieuwigheid op de markt brengen.
Moest een toestel onverslijtbaar zijn & ik niet aan de limieten kom van mijn toestel voor bepaalde toepassingen, zou ik zelfs blijven verderwerken met mijn 40d.
Ik keek er ook wel naar uit, om misschien toch de stap te wagen naar fullframe, maar nu ben ik ben toch ook wel teleurgesteld in de specs, zeker nu ik de (eerste) prijzen zie.
GPS en Wifi vind ik helemaal niet belangrijk voor mij, dus kan je voor 500 € minder al een 5D II kopen, die bijna dezelfde specs heeft (of zie ik dat nu verkeerd ?)
Comment