Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

knip ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
      Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
      Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
      Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
      Greetz, Kariboe
      Ik volg je: op klein formaat zien die fotos er best goed uit, maar op 100% vind ik ze zeer belabberd, meeste details zijn weggeveegd door zware ruisonderdukking.
      Het lijken wel waterverfjes.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
        Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
        Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
        Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
        Greetz, Kariboe

Nee hoor ,je bent niet de enige, 100% is idd net een waterverfschilderijtje
        D800 en een goed glasservies

Comment

Klopt, de 100% is niet "je dat" maar voor foto's in een album, vogelaars die fotograferen voor registratie etc lijkt me dit een prima toestel.

Comment

ziet er prima uit!

(100% crops gaan vergelijken met een dslr vind ik btw totale onzin..dat is leuk voor de technofielen, maar niet voor dagelijks gebruik en mooie afdrukken.. )
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              (100% crops gaan vergelijken met een dslr vind ik btw totale onzin..dat is leuk voor de technofielen, maar niet voor dagelijks gebruik en mooie afdrukken.. )
              het vaststellen van gelijkenissen en verschillen is nooit onzin. Het toont hier vooral aan dat je zoveel pixels op een ieniemienie sensor mag proppen als je maar wil, maar dat je gewoon een grote sensor nodig hebt voor grote afbeeldingen.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                het vaststellen van gelijkenissen en verschillen is nooit onzin. Het toont hier vooral aan dat je zoveel pixels op een ieniemienie sensor mag proppen als je maar wil, maar dat je gewoon een grote sensor nodig hebt voor grote afbeeldingen.
                en een kleine sensor voor kleine afbeeldingen...?
                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Hoe je het ook draait of keert, ik blijf de afbeeldingen zéér goed vinden voor 1000 mm op dit type camera !

Is er (veel) verschil merkbaar op 600 of 800 mm Francis ?

Comment

nou....lang niet gek hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ga straks nog enkele onbewerkte foto's plaatsen, gemaakt op verschillende brandpuntsafstanden . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

In herrentals kunnen ze schoen zouken laten zien.

Comment

Opnieuw los uit de hand op verschillende brandpuntsafstanden. ( ook in de openingspost toegevoegd )

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Sorry hoor, maar ik vind de kwaliteit ronduit slecht!!
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ziet er netjes uit tot je gaat in zoemen op details dan zie je dat het geen DSLR is.
                              2 x Nikon Z6 met wat glas
                              www.janvanginkel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                                Sorry hoor, maar ik vind de kwaliteit ronduit slecht!!
                                Overdrijf je niet een beetje, net nog eens 2 maal op 1000 mm geprobeerd, ik vind die beelden ongelofelijk goed voor een toestel van nog geen 400€
                                Het witte rechthoekje op de 2de foto is getrokken op een afstand van ong 30m en het detail is nog heel mooi zichtbaar.

Comment

Working...
                                X