Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510
Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
Greetz, Kariboe
Ik volg je: op klein formaat zien die fotos er best goed uit, maar op 100% vind ik ze zeer belabberd, meeste details zijn weggeveegd door zware ruisonderdukking.
Het lijken wel waterverfjes.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
Greetz, Kariboe
Nee hoor ,je bent niet de enige, 100% is idd net een waterverfschilderijtje
Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510
ziet er prima uit!
(100% crops gaan vergelijken met een dslr vind ik btw totale onzin..dat is leuk voor de technofielen, maar niet voor dagelijks gebruik en mooie afdrukken.. )
EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100
Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978Bekijk bericht
(100% crops gaan vergelijken met een dslr vind ik btw totale onzin..dat is leuk voor de technofielen, maar niet voor dagelijks gebruik en mooie afdrukken.. )
het vaststellen van gelijkenissen en verschillen is nooit onzin. Het toont hier vooral aan dat je zoveel pixels op een ieniemienie sensor mag proppen als je maar wil, maar dat je gewoon een grote sensor nodig hebt voor grote afbeeldingen.
het vaststellen van gelijkenissen en verschillen is nooit onzin. Het toont hier vooral aan dat je zoveel pixels op een ieniemienie sensor mag proppen als je maar wil, maar dat je gewoon een grote sensor nodig hebt voor grote afbeeldingen.
Ik ga straks nog enkele onbewerkte foto's plaatsen, gemaakt op verschillende brandpuntsafstanden . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Sorry hoor, maar ik vind de kwaliteit ronduit slecht!!
Overdrijf je niet een beetje, net nog eens 2 maal op 1000 mm geprobeerd, ik vind die beelden ongelofelijk goed voor een toestel van nog geen 400€
Het witte rechthoekje op de 2de foto is getrokken op een afstand van ong 30m en het detail is nog heel mooi zichtbaar.
Comment