Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Oorspronkelijk geplaatst door klaproosje Bekijk bericht
    @jansfotos, bedankt
    Ik ben niet zo'n expert in foto's nemen hoor! Heb net als jij ook getwijfeld aan de Canon, maar goed, ik weet wat ik verlang van mijn foto's en heb toch de mogelijkheid om een beetje te knutselen met instellingen. Voor mij is het een keuze geworden na veel lezen en twijfelen, maar kijk, ik heb mijn eerste gedacht gevolgd. Er zijn zoveel goeie toestelletjes op de markt, voor ieder wat wils, de ene houdt van dit en de andere van dat... het belangrijkste is dat je weet in welke mate je met fotografie bezig bent, en hoeveel tijd je erin stopt... én het allerbelangrijkste volgens mij, dat je geniet van je foto's die je maakt. Ik hoop dat ik er iets kan uithalen, want uiteindelijk ligt het grootste deel nog altijd aan diegene die de foto's neemt Ik ben zowieso blij met mijn keuze, het zal wel zo hard niet tegenvallen dat hij de vuilbak invliegt zeker
    Moest ik voor compact gaan zou het waarschijnlijk ook de P510 zijn daar de 100/400 mijn favorite lens is op 7D is dit ook een 640mm equivalent.

Comment

Hallo iedereen,

Ik heb nu een Sony Alpha 330....
      Ik ben momenteel sterk aan het overwegen om de P510 er bij te nemen (maar ben er nog niet helemaal aan uit, weet ook niet of ik mijn Alpha 330 zal weg doen in de plaats)...
      Ik zit alleen met 1 vraag, maar niemand heeft een pasklaar antwoord..

Ik neem graag foto's van mijn honden. maar die zitten natuurlijk niet stil...
      Hoe goed is de P510 in het nemen van bewegende objecten?

Alvast bedankt

Comment

Net nieuw op dit forum en de vraag is simpel.
        Zijn er leden die mij wat voorbeeldfoto's kunnen laten zien die met
        de P510 zijn gemaakt.
        Ben zelf een fervent schepen en vliegtuigliefhebber en kom met mijn D60 met 200mm vaak te kort.
        Ik zoek vooral foto's die vanaf 1 punt genomen zijn maar dan met een oplopende zoom sterkte.
        Dus bv een schip op 200/400/800/1000mm, zodat ik goed kan inschatten of het voor mij de moeite waard is.
        Er zijn aardig wat voorbeeld filmpjes en foto's te vinden maar ik twijfel sterk aan de eerlijkheid van deze, reclame, filmpjes.
        DEZE foto's, van de jachthaven in Rio lijken mij onwaarschijnlijk maar als de camera echt zo in kan zoomen dan ben ik verkocht.
        Is video ook mogelijk met 42x zoom?
        Ik hoop op, vele, reacties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartv70 Bekijk bericht
          Net nieuw op dit forum en de vraag is simpel.
          Zijn er leden die mij wat voorbeeldfoto's kunnen laten zien die met
          de P510 zijn gemaakt.
          Ben zelf een fervent schepen en vliegtuigliefhebber en kom met mijn D60 met 200mm vaak te kort.
          Ik zoek vooral foto's die vanaf 1 punt genomen zijn maar dan met een oplopende zoom sterkte.
          Dus bv een schip op 200/400/800/1000mm, zodat ik goed kan inschatten of het voor mij de moeite waard is.
          Er zijn aardig wat voorbeeld filmpjes en foto's te vinden maar ik twijfel sterk aan de eerlijkheid van deze, reclame, filmpjes.
          DEZE foto's, van de jachthaven in Rio lijken mij onwaarschijnlijk maar als de camera echt zo in kan zoomen dan ben ik verkocht.
          Is video ook mogelijk met 42x zoom?
          Ik hoop op, vele, reacties.
          Heb zelf geen P510 maar geloof mee, de foto's van RIO-harbour zijn echt hoor. Met 42X is de zoom inderdaad enorm! Probeer zelf maar eens eentje uit in een fotowinkel en loop er even met buiten om te testen. (denk wel dat de verkoper zal meewandelen).

Comment

Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Oorspronkelijk geplaatst door Amaat Bekijk bericht
            1000mm uit de losse hand dan mag je de avond er voor niet in de trapisten hangen
            Nou één of twee hebben misschien wel een positief effect

Comment

als ik het niet vergeet zal ik eens zo'n foto's nemen
              die foto's van die schepen zijn zeker mogelijk op een heldere dag en er niet te veel mist ofzo is.

video is zeker mogelijk op die afstand
              alleen is niet bewegen dan zeer moeilijk of je moet een statief gebruiken.

ook voor de foto's te nemen op die afstand is een statief aangeraden of je moet ergens tegen leunen zodat je zelf niet beweegt.
              en zeker op een winderige dag :-) ik spreek uit ervaring...
              Last edited by svenny007; 1 september 2012, 19:57.
              Groeten Svenny007
              Lier (BE)

(Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

Comment

Ik hoop dat je het niet vergeet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenny007 Bekijk bericht
                  als ik het niet vergeet zal ik eens zo'n foto's nemen
                  die foto's van die schepen zijn zeker mogelijk op een heldere dag en er niet te veel mist ofzo is.

video is zeker mogelijk op die afstand
                  alleen is niet bewegen dan zeer moeilijk of je moet een statief gebruiken.

ook voor de foto's te nemen op die afstand is een statief aangeraden of je moet ergens tegen leunen zodat je zelf niet beweegt.
                  en zeker op een winderige dag :-) ik spreek uit ervaring...

Als ik hierop mag inpikken, filmen doe je ALTIJD vanaf een statief. Het is zeer storend om naar een filmpje te moeten zien, wat uit de hand werd gemaakt. Ik heb zelf ook de P 510 is een fantatisch toestel dat zeer goeie opname's maakt en veel mogelijkheden heeft. Het opklapscherm, waarmee je live kijkt is bijvoorbeeld zeer handig. Gisteren nog heb ik hiermee vanaf statief gefilmd en tegelijk een kort interview met iemand opgenomen, waarbij ikzelf dan de ondervrager was. Werkt perfect.

Het enige pinpunt is dat het toestel geen RAW opnames maakt, dit moet je wel overwegen vooraleer je het aankoopt.

Met mijn D200 neem ik altijd RAW beelden, ben die jpeg toestanden nog niet zo gewend met de P510.

Heb dit toestel 3 maanden geleden gekocht en was toen een D3200 aan het overwegen, doch deze heeft geen opklapscherm voor de live view. Maar wel RAW....

De echt lange tele heb ik nog niet veel gebruikt, dus daarover kan ik weinig kwijt.

Maar... bij het filmen..... altijd: statief!!!

Succes...
                  BD1766BE

Comment

Heeft er iemand voorbeeldfoto's van kinderen of familie van binnen die genomen zijn met deze p510?

Comment

Een moderator heeft deze gehad en heeft er hier ergens gepost, met zoekfunktie moet dit wel te vinden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YuriH Bekijk bericht
                        Hallo iedereen,
                        Ik ben nieuw hier op het forum en lees met veel belangstelling dit topic. Ik ben eigenlijk op zoek naar een geschikt toestel voor mijn vader om mee te nemen op reis. Binnen 14 dagen vertrekken ze naar Zuid Afrika en ze hadden graag een degelijk toestel gekocht. Een vereiste is dat het niet te zwaar en ook niet te ingewikkeld mag zijn
                        Zelf ben ik 22 en ook al altijd gefascineerd geweest door fotografie. Ik heb echter nooit een spiegelreflex of wat dan ook gehad... Maar laat ons zeggen dat ik een gezonde interesse heb in alles wat met fotografie te maken heeft. Vandaar dat ik toch wel een degelijk toestel wil voor mijn vader zodat ik het ook wel eens kan gebruiken om op stap te gaan in de natuur.
                        ...
                        Welk toestel zouden jullie mij (en mijn vader) aanbevelen als beginner zijnde... Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
                        Alvast bedankt
                        Mocht het binnen je budget liggen dan zou ik je de Panasonic Lumix DMC-FZ200 aanraden: F2.8 in het gehele bereik lijkt me een goeie reden om dit toestel te kopen.
                        Last edited by Stefflater; 2 januari 2013, 19:53.

Comment

Working...
                        X