Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 'Err' foutmelding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D700 'Err' foutmelding

een kleine 2 maand geleden kocht ik een Tweedehands D700.
    Na een week of 2 merkte ik dat hij heel af en toe een foto overbelichte en de melding 'Err' op de display gaf.
    Ondertussen is de foutmelding meer en meer opgedoken, tot vervelens toe, soms zelfs om de paar clicks.
    Het probleem doet zich voor met verschillende lenzen (oudere types, nieuwere,...) enkel bij manuele lenzen heeft hij het niet.
    Je ziet ook de lichtmeting volledig flippen vlak voor de foto genomen word waarna hij de error geeft.

Heeft iemand hier al zoiets meegemaakt en/of enig idee wat het kan zijn? ik vermoed een of andere miscommunicatie van de contactpuntjes in de body, naar de interne 'computer'.
    De nieuwste firmware staat op de camera, dus denk niet dat het daaraan kan liggen.

Heeft er eigenlijk ook iemand een idee hoe het juist zit met garantie toestanden? er zit een gele garantiekaart bij, maar zonder iets van aankoop datum of wat dan ook op ingevuld.
    Ik weet dus niet wanneer de vorige eigenaar het toestel gekocht heeft of zo..

Re: D700 'Err' foutmelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter.C Bekijk bericht
    een kleine 2 maand geleden kocht ik een Tweedehands D700.
    Na een week of 2 merkte ik dat hij heel af en toe een foto overbelichte en de melding 'Err' op de display gaf.
    Ondertussen is de foutmelding meer en meer opgedoken, tot vervelens toe, soms zelfs om de paar clicks.
    Het probleem doet zich voor met verschillende lenzen (oudere types, nieuwere,...) enkel bij manuele lenzen heeft hij het niet.
    Je ziet ook de lichtmeting volledig flippen vlak voor de foto genomen word waarna hij de error geeft.

Heeft iemand hier al zoiets meegemaakt en/of enig idee wat het kan zijn? ik vermoed een of andere miscommunicatie van de contactpuntjes in de body, naar de interne 'computer'.
    De nieuwste firmware staat op de camera, dus denk niet dat het daaraan kan liggen.

Heeft er eigenlijk ook iemand een idee hoe het juist zit met garantie toestanden? er zit een gele garantiekaart bij, maar zonder iets van aankoop datum of wat dan ook op ingevuld.
    Ik weet dus niet wanneer de vorige eigenaar het toestel gekocht heeft of zo..
    Die gele kaart is van geen tel, de aankoopfactuur is van belang hier en zoals je weet is er in Be een garantie van 2 jaar, sowieso een garantie van 1 jaar door de fabrikant en dan nog eentje van 1 jaar door de winkel waar het toestel is aangekocht waarbij ook zij dienen vast te stellen of de fout toesteleigen is dan wel door de gebruiker.
    Indien je de winkel niet kent zou ik zelf naar Procirep gaan om je toestel te laten herstellen.

Comment

Waarom probeer je zelf niet de contactpunten schoon te maken?
      Groeten Remco.

Comment

Dacht aan hetzelfde, koperkleurige contactpunten voorzichtig schoonmaken met een beetje aceton (nagellakverwijderaar) op en stofvrij doekje. Zorg er wel voor dat je geen plastiek aanraakt. Ongelofelijk hoeveel oxidatie en vuil daar met de tijd opkomt.

Comment

Working...
        X