Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Oorspronkelijk geplaatst door YuriH Bekijk bericht
    Bedankt voor de snelle reactie François! Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook naar de P510. Budgetvriendelijke en de grote zoom... Het enigste waar ik wat bang voor ben is de gebruiksvriendelijkheid. Vooral voor mijn vader dan, die heeft daar allemaal zo geen geduld voor

Wat bedoel je met 'compactje'? Welk toestel is dat dan als ik vragen mag?
    Olympus SZ10.Ook omwille van zijn grote zoom en compact.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Olympus SZ10.Ook omwille van zijn grote zoom en compact.
      Misschien moet ik dan ook eerder uitkijken naar dergelijk toestel? Dat ziet er nog een pak compacter uit... Is er een 'hedendaags' toestel van diezelfde omvang als jouw SZ10 die je mij kan aanraden?

Comment

Is het enige dat ik heb en kan dus niets anders voorstellen.

Comment

Ik heb nog wat meer zitten rond zoeken en op veel plaatsen komt de Panasonic FZ150 er toch beter uit dan de Nikon p510. Ik vraag mij dan wel af welke van de twee het eenvoudigst is in gebruik. Welke van deze twee zouden jullie aanraden voor een beginner?

Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YuriH Bekijk bericht
            Ik heb nog wat meer zitten rond zoeken en op veel plaatsen komt de Panasonic FZ150 er toch beter uit dan de Nikon p510. Ik vraag mij dan wel af welke van de twee het eenvoudigst is in gebruik. Welke van deze twee zouden jullie aanraden voor een beginner?

Bedankt!
            Voor een absolute beginner zijn ze allebei te ingewikkeld. Die is beter af met een compactje van 99€ dat hij in zijn broekzak kan stoppen. Hoe meer instelmogelijkheden er zijn, hoe meer het fout kan gaan.

Een Coolpix P510 of een Panasonic FZ150 koop je niet om er ruisvrije vergrotingen van 50x70cm mee te verkrijgen. Staar je niet blind op die vergelijkende tests daaromtrend.
            Wat wil je vader er mee gaan doen ? familiekiekjes, macro, sportfotografie ?

Comment

Hij wil de camera vooral gebruik om reisfoto's te maken. De eerst volgende bestemming is Zuid Afrika, dus mag het wel ietsje meer zijn dan een compactje van €99...
              De Panasonic FZ150 is ondertussen al besteld en aangekomen, dit weekend ga ik er mij eens mee bezighouden en zien wat de mogelijkheden zijn.

De camera is deels ook voor mij bedoelt, ik heb wel meer interesse in fotografie en dus mag het wel ietsje 'ingewikkelder' zijn. Ik kijk uit naar de eerste foto's!
              Alvast bedankt voor de hulp iedereen!

Groeten,

Yuri

Comment

Bij deze de eerste foto's van de Panasonic FZ150. Wel in slechte weersomstandigheden...

Last edited by Franciskine; 8 juli 2012, 10:06.

Comment

Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

@ JurigH

Foto's zien er idd niet slecht uit
                  Last edited by Funcky; 8 juli 2012, 01:50.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

@Franciskine en andere, Ik twijfel al meer dan een week of wat tussen deze p510 en de Canon powershot sx40 hr. Ken je deze Canon? Zijn ze wel te vegelijken? Heb jij een idee?
                    www.jansfotos.nl
                    Member of Han Fan Clan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jansfotos
                      @Franciskine en andere, Ik twijfel al meer dan een week of wat tussen deze p510 en de Canon powershot sx40 hr. Ken je deze Canon? Zijn ze wel te vegelijken? Heb jij een idee?
                      Ik heb nooit een canon toestel gehad, ik kan dus ook niet vergelijken. ...
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jansfotos Bekijk bericht
                        Hier worden deze toestellen vergeleken:

De laatste technologienieuwtjes en -reviews over computers, home entertainment-systemen, gadgets en meer

De laatste technologienieuwtjes en -reviews over computers, home entertainment-systemen, gadgets en meer

(ook met de sx40)

Comment

Ik heb de knoop doorgehakt en net de nikon p510 gekocht, ben benieuwd naar het resultaat, heb altijd canon gehad, en wou nu eens overstappen naar nikon, gewoon, eens iets anders, zonder echte reden. Het toestel sprak mij enorm aan, en je moet ne keer de knoop doorhakken hé ;-)
                          Nikon coolpix p510

Comment

@klaproosje Veel succes met je nieuwe aankoop. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen je p510 en de Canon powershot sx40. Ik ben erg geinteresseerd in je bevindingen. Een kennis heeft al een jaartje of wat de p500. Deze p500 heb vanmiddag een paar uurtjes in mijn handen gehad. Geniet van je nieuwe camera, Jan.
                            www.jansfotos.nl
                            Member of Han Fan Clan

Comment

Denk dat er velen hier zitten te twijfelen/wachten. Misschien wordt het allemaal wat gemakkelijker als de Pana http://www.dpreview.com/news/2012/07...tant-F2-8-lens en http://www.dpreview.com/previews/pan...mix-dmc-fz200/ er is...

Comment

@jansfotos, bedankt
                                Ik ben niet zo'n expert in foto's nemen hoor! Heb net als jij ook getwijfeld aan de Canon, maar goed, ik weet wat ik verlang van mijn foto's en heb toch de mogelijkheid om een beetje te knutselen met instellingen. Voor mij is het een keuze geworden na veel lezen en twijfelen, maar kijk, ik heb mijn eerste gedacht gevolgd. Er zijn zoveel goeie toestelletjes op de markt, voor ieder wat wils, de ene houdt van dit en de andere van dat... het belangrijkste is dat je weet in welke mate je met fotografie bezig bent, en hoeveel tijd je erin stopt... én het allerbelangrijkste volgens mij, dat je geniet van je foto's die je maakt. Ik hoop dat ik er iets kan uithalen, want uiteindelijk ligt het grootste deel nog altijd aan diegene die de foto's neemt Ik ben zowieso blij met mijn keuze, het zal wel zo hard niet tegenvallen dat hij de vuilbak invliegt zeker
                                Nikon coolpix p510

Comment

Working...
                                X