Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510
Ik vind deze foto's formidabel zeg, voor 1000 mm, in die prijsklasse... In een videoreview (cnet denk ik) las ik dat het scherpstellen in het uiterste zoombereik wel aan de trage kant is, maar bij het zien van deze foto's ben ik toch onder de indruk.
Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510
Dat is wel goed voor een compactje, maar als je de grote bestanden bekijkt dan zie je duidelijk dat zo'n sensor de details lang niet zo kan weergeven als een reflexcamera waarbij de sensor veel groter is.
Op een klein formaat zie je dat niet, maar als je van zo'n bestand een grote afdruk zou willen maken, dan valt dat meteen op.
Het is dus een handig compactje, maar het is zeker geen concurrent voor een DSLR.
Jezus! Dat zijn puike resultaten en dat allemaal met zo'n mini sensor?
Alleé, weer eentje erbij om te wikken & te overwegen, zo kom ik er nooit uit.
't is inderdaad soms moeilijk kiezen, ik heb ook de Fuji X-S1, en deze heeft toch de voorkeur qua handeling, de P510 is een echte bridge, terwijl de X-S1 duidelijk meer overhelt naar een DSLR, je ziet amper het verschil nog bij de Fuji, ongelofelijk goede zoeker, manueel zoomen, bijzonder snel scherpstellen . . . leuk toestel als DSLR vervanger.
De P510 intrigeerde me vooral door die 1000 mm zoom en die is best goed.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510
Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
Greetz, Kariboe
Ik heb er dezelfde mening over, voor mij is de detailweergave ook ondermaats (om het zacht uit te drukken).
Comment