Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
    Zelf was ik enorm ontgoocheld in de d800 voornamelijk inzake scherpte,.. heb tevens de 24-70 mm f2.8 + 50 mm f1.4 aangeschaft, een behoorlijke investering. Mijn dagelijkse gezel en speeltje Sigma DP2s met
    Ontgoocheld in de scherpte, het is zeker en vast de camera met de grootste "resolving power", dus zeker en vast veel scherper dan elke andere dslr dat er bestaat. Maar om dit te kunnen bereiken moet je er wel rekening mee houden dat je een snellere sluitertijd nodig hebt en het diafragma een beetje moet toedraaien. De 50mm 1.4G is zeker niet 1 van de scherpe lenzen op 1.4.
    Een D800 bv met de kleinere pixelgrote, is veel gevoeliger voor beweging dan een D700, iets dat scherp is met een D700 op 1/100 kan zijn dat dit op de D800 1/250 moet zijn.

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Ontgoocheld in de scherpte, het is zeker en vast de camera met de grootste "resolving power", dus zeker en vast veel scherper dan elke andere dslr dat er bestaat. Maar om dit te kunnen bereiken moet je er wel rekening mee houden dat je een snellere sluitertijd nodig hebt en het diafragma een beetje moet toedraaien. De 50mm 1.4G is zeker niet 1 van de scherpe lenzen op 1.4.
      Een D800 bv met de kleinere pixelgrote, is veel gevoeliger voor beweging dan een D700, iets dat scherp is met een D700 op 1/100 kan zijn dat dit op de D800 1/250 moet zijn.
      Precies! Er "even mee spelen" en dan tot de vastelling komen dat hij toch niet zo scherp is
      Overigens is die 24-70 wel scherp maar niet tot in de hoeken, en dat ga je bij een FF 36MP stevig opmerken.


      Walter
      D850

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Wat ik vooral handig vind tov de D300 is dat de AUTO ISO rekening houdt met de brandpuntsafstand van de lens.
        Zo kan je ook automatisch bewegingsonscherpte tegen gaan, daardat de sluitertijd in functie is van de brandpuntsafstand.

        Max ISO kan je ook een paar stapjes hoger zetten dan bij D300, gezien de uitstekende ruisprestaties van de D800.

        Dat lijkt al meer op een comfortabele automatische versnellingsbak...
        Last edited by Jokke; 21 oktober 2012, 08:11.
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
          ... Mijn dagelijkse gezel en speeltje Sigma DP2s met foveon sensor maakt scherpere/briljantere opnamen voor enkele euro's...
          Jouw speeltje OOGT scherper, omdat er in-camera verscherping op toegepast is.
          Het beeld, afkomstig van een DSLR, geeft de fotograaf de kans om dit naar eigen goeddunken/smaak te "ontwikkelen" in de digitale doka.

          Picha

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
            Zelf was ik enorm ontgoocheld in de d800 voornamelijk inzake scherpte,.. heb tevens de 24-70 mm f2.8 + 50 mm f1.4 aangeschaft, een behoorlijke investering. Mijn dagelijkse gezel en speeltje Sigma DP2s met foveon sensor maakt scherpere/briljantere opnamen voor enkele euro's.
            In "Opnamemenu - Picture Control instellingen" kan je o.a. de verscherping bijstellen, enz... Heb dit nu even aangepast en benieuwd wat dit zal geven.
            Ik zou eerst de AF van de lenzen maar eens fine-tunen en met de camera om leren gaan.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ik zou eerst de AF van de lenzen maar eens fine-tunen en met de camera om leren gaan.
              +1 !!!

              Ofwel je D800, 24-70 ... verkopen en met je Sigma DP2 blijven fotograferen !

              En als je instellingen, zoals "verscherpen", in je camera gaat opvijzen, teneinde scherpe beelden te bekomen, zou ik sowieso niet (meer) in Raw(Nef) werken, aangezien deze niet verscherpd worden !
              Maw, zonde van een D800 !

              Comment


              • Re: Nikon D800

                AF finetune is echt wel nodig
                M'n oudje 20-35mm is onscherp zonder AF tune, maar ingesteld op -20 krijg ik prachtig scherpe beelden.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                  Ofwel je D800, 24-70 ... verkopen en met je Sigma DP2 blijven fotograferen !
                  Jep ... wil dat onscherp spul wel overnemen aan de 'juiste' prijs

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    ben er nu een 14tal dagen mee aan het spelen en de D800 is zo'n camera die je even gewoon moet worden.
                    maar de beelden die eruit komen worden beter en beter.
                    ik zet wel de sluitertijd sneller en heb de witbalans wat warmer gezet.

                    in het begin had ik zo een beetje een "aiaiai" gevoel maar dat is nu helemaal weg.
                    ik gebruik eigenlijk vooral mijn 50mm lensje om te oefenen maar ben über tevreden met het resultaat.

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Voor de late beslissers,Nikon doet weer een uitverkoop- cashback- waaronder ook onze hofleverancier - KLIK- crisis bij Nikon?
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Excuse me, maar heb nog nooit zo'n fantastisch scherpe en tonale beelden gehad met een slr als met de d800.
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                          Excuse me, maar heb nog nooit zo'n fantastisch scherpe en tonale beelden gehad met een slr als met de d800.
                          +1 Nagel op het kopje...

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Er wordt al eens geopperd dat de D800 ook met 'kinderziektes' zit.
                            Iemand een idee hoelang het duurt eer een 'vernieuwde' reeks in productie gaat? Die gekende 'kinderziektes' probeert op te lossen.
                            Spreken we dan over enkele maanden nadat de eerste op de markt kwamen? Een half jaar? Een jaar?

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Enkele maanden hé, maar de D800 heeft er nu geen meer (linker af punt), al vind ik dit een beetje stom om over te zeveren.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                kinderziektes? tis niet de eerste digitale slr he. Linker af velden was een beperkt aantal serienummers....allemaal nikon usa denk ik.
                                My Website : http://www.ineedair.org
                                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                                Comment

                                Working...
                                X