Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    eerste 10 raws ok, daarna langzamer. Zelden dat ik 10 raws bewerk op 1 dag.


    Dus als je s'morgens 10 raws bewerkt hebt is je pc s'middags langzamer met de 11e raw??
    Of bedoel je gewoon dat als je 10 raws tegelijk aan het bewerken bent dat dat nog net gaat en de 11e niet meer.
    Weet iemand waar je zo'n volledige raws kunt downloaden om dit te proberen.
    Zal zelf uiteraard ook eens googlen hé.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Ik heb toevallig gisteren ook D800 NEF files gedownload op mijn MacBook (late 2008, eerste unibody) 2.0GHz Core 2 Duo, 8Gb RAM en ik vond dat het eigenlijk zeer goed meeviel. Ik heb ook Mountain Lion geinstalleerd.
      Inzoomen in LR4 op 100% gaat inderdaad niet even snel voor 45 of 75Mb files als mijn D7000's 16Mb files, maar ik was aangenaam verrast en voor een amateurfotograaf is het eigenlijk nog haalbaar. Mijn RAM geheugen en processor waren beiden niet op 100% activiteit (ik weet niet of dit een indicator is). Misschien dat de harde schijf ook een limiterende factor is (heb een WD 500Gb Scorpio Blue erin steken)?

      Een keer dat de file was gerendered was het bijna even snel en vlot als mijn D7000 files.

      Ik twijfel nog om naar een SSD over te schakelen, of eventueel als 2de schijf (voor de boot en apps) ipv de CD lezer, mar zoals ik het nu heb kan deze bijna 5jaar oude MacBook ng wel even mee.

      Gebaseerd op deze resultaten vond ik dat ik deze laptop nog kon gebruiken, moest ik genoeg centen en incentive hebben om naar FF over te schakelen. Tot nu toe had ik de D800 zoiezo afgeschreven door de grote files, wat voor mij het grootste nadeel was. Als het FF zou zijn, dacht ik dat het in elk geval de D600 zou zijn. Al bij al vallen de D800 files zeer goed mee, maar voorlopig blijf ik toch bij mijn D7000 voor wat ik ermee doe!

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Heb je ook een linkje?
        Ik heb wel wat gevonden maar als ik dan die foto's download blijken die toch maar 300 Kb te zijn.

        Zojuist gevonden.
        Last edited by rufus1964; 21 november 2012, 15:01. Reden: Link gevonden
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • Re: Nikon D800

          @RUFUS 1964 kijk hier eens, naar onder scrollen daar staan de raw Nefs
          https://ggpics.be/

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            @RUFUS 1964 kijk hier eens, naar onder scrollen daar staan de raw Nefs
            Yep thx, ik had er ondertussen ook al gevonden op wijde web.
            Heb al wat geopend en gesaved en laten bewerken op de iMac en de snelheid valt reuze mee.
            Is wel wat trager natuurlijk dan mijn raw's van de D90, zeker als je er tien tegelijk opent.
            Maar het is te doen.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              De D800 is mijn eerste digitale SLR en daar heb ik een vraag betreffend de koppeling van het objectief en de camera voor
              Autofocus. Dat geldt zeker ook voor de andere modellen van Nikon.

              Meestal schiet ik met autofocus. Dat werkt trouwens heel goed in dit model. Maar als ik moet een klein aantal foto's nemen

              zonder autofocus, heb ik daarvoor 2 knoppen: één in het objectief en één in de camera.

              Mijn vraag is: moet ik elke keer de twee knoppen draaien om een paar foto's in manual mode te nemen? Of één knop is al

              voldoende? Ik weet dat als ik alleen de knop van de camera draai, werkt dat goed, maar ik weet niet of dat kan de camera

              en/of het objectief beschadigen
              .

              Indien één knop voldoende is, welke is het best aangeraden?

              Comment


              • Re: Nikon D800

                1 knop is voldoende, ik gebruik altijd die op de camera, geen beschadiging mogelijk. Ik gebruik vooral die op de camera, omdat dat bij mijn af-D glas niet anders kan. (schroef voor af)

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                  De D800 is mijn eerste digitale SLR en daar heb ik een vraag betreffend de koppeling van het objectief en de camera voor
                  Autofocus. Dat geldt zeker ook voor de andere modellen van Nikon.

                  Meestal schiet ik met autofocus. Dat werkt trouwens heel goed in dit model. Maar als ik moet een klein aantal foto's nemen

                  zonder autofocus, heb ik daarvoor 2 knoppen: één in het objectief en één in de camera.

                  Mijn vraag is: moet ik elke keer de twee knoppen draaien om een paar foto's in manual mode te nemen? Of één knop is al

                  voldoende? Ik weet dat als ik alleen de knop van de camera draai, werkt dat goed, maar ik weet niet of dat kan de camera

                  en/of het objectief beschadigen
                  .

                  Indien één knop voldoende is, welke is het best aangeraden?
                  Wees gerust, één knop, die op je camera, je kan er je objectief niet mee beschadigen.

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    1 knop is voldoende, ik gebruik altijd die op de camera, geen beschadiging mogelijk. Ik gebruik vooral die op de camera, omdat dat bij mijn af-D glas niet anders kan. (schroef voor af)
                    Bedankt Walter en Playerofwar. Nu ben ik gerust.

                    Ik heb nog een vraag, maar over iets anders: In de handleiding van de D800 en op de camera zelf, sommige menu-opties zijn aangeduid met een sterretje (*). Ik heb nergens in de handleidng gevonden wat dit sterretje kan betekenen. Weet het iemand????

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                      Bedankt Walter en Playerofwar. Nu ben ik gerust.

                      Ik heb nog een vraag, maar over iets anders: In de handleiding van de D800 en op de camera zelf, sommige menu-opties zijn aangeduid met een sterretje (*). Ik heb nergens in de handleidng gevonden wat dit sterretje kan betekenen. Weet het iemand????
                      Ik veronderstel dat dit bij de D800 hetzelfde is als bij de D7000 en dit wil zeggen dat je in dat menu iets hebt veranderd (stemt dus niet overeen met de fabrieksinstellingen).

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Ik veronderstel dat dit bij de D800 hetzelfde is als bij de D7000 en dit wil zeggen dat je in dat menu iets hebt veranderd (stemt dus niet overeen met de fabrieksinstellingen).
                        En dat klopt. Ik heb het nagegaan. Bedankt voor de tip.

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Wat is de gebruikservaring van de mensen die overgestapt zijn van een d300?

                          Is de bewegingsonscherpte echt zo dramatisch?

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
                            Wat is de gebruikservaring van de mensen die overgestapt zijn van een d300?

                            Is de bewegingsonscherpte echt zo dramatisch?
                            Het is even wennen..."dramatisch" is het helemaal niet, schrikken toch wel.
                            Volgens mijn ervaring moet je leren 'werken' met je D800 en gebruiken waarvoor nodig.
                            Er wordt meer negatiefs dan positiefs over geschreven, alles overroepen
                            Wie beweert dat er alsnog een 'betere' Nikon-cam bestaat, moet het hier dan maar even komen uitleggen

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                              Het is even wennen..."dramatisch" is het helemaal niet, schrikken toch wel.
                              Volgens mijn ervaring moet je leren 'werken' met je D800 en gebruiken waarvoor nodig.
                              Er wordt meer negatiefs dan positiefs over geschreven, alles overroepen
                              Wie beweert dat er alsnog een 'betere' Nikon-cam bestaat, moet het hier dan maar even komen uitleggen
                              Ik begrijp niet goed waarom er zo dramatisch gedaan wordt over bewegingsonscherpte bij de Nikon D800. De D800 heeft ongeveer dezelfde pixeldichtheid dan de D7000 denk ik (want ongeveer 16MP in Dx-mode) en bij bijv een D3200 of D5200 is die nog groter (24MP). Bij deze camera's is dat dan geen probleem?
                              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                              Flickr - JAlbum

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                De d300 was toch ook wennen in het begin, vooral omdat ik toen nog nooit een slr vast had gehad.
                                Gewoon doen hoor ik je dus zeggen ?



                                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                                Het is even wennen..."dramatisch" is het helemaal niet, schrikken toch wel.
                                Volgens mijn ervaring moet je leren 'werken' met je D800 en gebruiken waarvoor nodig.
                                Er wordt meer negatiefs dan positiefs over geschreven, alles overroepen
                                Wie beweert dat er alsnog een 'betere' Nikon-cam bestaat, moet het hier dan maar even komen uitleggen

                                Comment

                                Working...
                                X