Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Gisteren op Photokina naar de sel1018 gevraagd die mooi in de showcase stond te blinken op verschillende camera's maar helaas ze mochten ze er niet uit halen Dan maar een paar foto's genomen op een nex7 body, als de tests positief zijn ga ik deze meteen bestellen...
    Verder vond ik de nieuwe motorised zoom 16-50 niet veel soeps, ja ze is compacter maar ik vond de zoom juist een nadeel, de knop is enkel aan/uit werking ipv in bv. 3 verschillende zoomsnelheden te werken... betwijfel of dit nu echt een verbetering is... wel leuk dat ze iets breder is met de 16mm (24mm) en volgens deze hands-on zou ze iets scherper zijn ook.

    De theorie is mooi over de gecombineerde PDAF/CDAF technologie maar ik moet het eerst nog goed zien te gebruiken, ik vond de nex6 op Photokina niet beter/sneller reageren dan m'n nex7 die ik mee had en naast mekaar vergeleken heb. Ook in de hands-on hebben ze niet echt fenomenaal verschil ervaren:
    "The hybrid autofocus system was another let-down. The idea of building phase-detect autofocus points into the sensor sounds extremely promising, but the claimed improvement to focusing speeds over the NEX-5N were lost on us. In our impromptu tests in moderate ambient lighting, it took between half a second and one second to focus. It may be that this technology has greater benefits in continuous mode, but we'll have to conduct some more detailed tests in this area."

    Op de Canon stand had echt niemand interesse in de nieuwe Eos-M, je kon één van de 3 toestellen meteen testen terwijl aan andere camera's wachtrijen stonden... Op youtube staan verschillende filmpjes over de belabberde autofocus van de Eos-M, blijkbaar weet Canon ook nog niet goed hiermee om te gaan.

    Dan maar een paar foto's van de 1018 op de nex7 (achter glas):



    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oei, die 1018 is ook precies niet echt compact te noemen.

      Mijn intresse gaat meer uit naar de NEX-6 of NEX-7 met 1650 combo.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Het verSchil tussen tampon en Sony lens is ongeveer 200 euro. Hiervoor heb je dan al weer een prime der bij.
        Mijn budget is 1500 als je je geroepen voelt om een setje samen te stellen voor dit budget ga je gang. Waarvoor ga ik het gebruiken. Een beetje allround foto's maken

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
          Het verSchil tussen tampon en Sony lens is ongeveer 200 euro. Hiervoor heb je dan al weer een prime der bij.
          Mijn budget is 1500 als je je geroepen voelt om een setje samen te stellen voor dit budget ga je gang. Waarvoor ga ik het gebruiken. Een beetje allround foto's maken

          Die van mijn vrouw zijn toch heeeeel veeeel goed koper.

          Gr. uit het zonnige Spanje
          gr, eb

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Leuk zo'n iPad die je woorden aanpast

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Voor de Canon-gebruikers: binnenkort komt er blijkbaar een converter voor EF-lenzen die AF ondersteunt:
              http://www.sonyalpharumors.com/new-c...full-af-video/
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                is nu officieel dat sony hoofdaandeelhouder van olympus is geworden.
                sony had vooral interesse in de medische tak van olympus maar gaan nu ook meer samenwerken op niveau van digitale cameras.
                zal vooral impact hebben op compact toestellen maar mogelijk ook op systeemcamera niveau. oly is immers reeds overgestapt naar sony sensors.
                mogelijk worden oly-lenzen ook in E-mount op de markt gebracht.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  mogelijk worden oly-lenzen ook in E-mount op de markt gebracht.

                  http://www.sony.net/SonyInfo/News/Pr...E/12-0928E.pdf
                  Tja, Olympus gebruikt kleinere M4/3 sensor itt tot APS-C voor de Nex, lenzen zullen waarschijnlijk een aanpassing nodig hebben.

                  Ik vind het een goede samenwerking als je ziet wat Olympus kan met de OMD-EM5. Sony levert de sensors en Olympus heeft een groter aanbod lenzen.
                  Last edited by alex606; 28 september 2012, 16:50.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    mijn schermpje van de nex 5 wordt raar.
                    is daar een nieuwe op te zetten en is dit wat?
                    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Nex6 besteld, als iemand interesse heeft in piekfijne nex5n, check sales forum.
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Tja, Olympus gebruikt kleinere M4/3 sensor itt tot APS-C voor de Nex, lenzen zullen waarschijnlijk een aanpassing nodig hebben.

                        Ik vind het een goede samenwerking als je ziet wat Olympus kan met de OMD-EM5. Sony levert de sensors en Olympus heeft een groter aanbod lenzen.
                        Hier maak ik uit dat er wel een samenwerking is.. maar verwacht er eigenlijk niet veel van.
                        Beide merken hebben zo hun eigen positie op de markt.
                        Misschien in de toekomst een Nex Body met crop functie (a la Nikon .. FF > DX ) mogelijkheid om Zuiko lenzen te gebruiken ??? wie weet...

                        Lees dit hier.. Bron Dpreview

                        I don't believe so. Olympus has their own position in the market. Hasselblad has been in the premium digital imaging market for many years. Sony has been a constant innovator. There is opportunity to co-exist and prosper but cross-leverage capabilities that bring mutual benefit to each of the parties involved. Outside the digital imaging world Sony has had similar relationships with other companies like Sharp and Samsung. So it's not an uncommon thing for us to do. We've been doing this for a few years now.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Sony heeft zopas een update voor de NEX-7 op de site geplaatst. (Versie 1.01). Je kan die downloaden via "my Sony" (je moet je wel geregistreerd zijn natuurlijk). De update betreft onder andere de mogelijkheid de movie-toets te blokkeren (aha! gedaan met ongewild filmen dus !) en de bracketingmogelijkheden zijn uitgebreid.
                          Sony A6300 - NEX-7 - SEL 30mm f/2.8 macro - SEL 50mm f/1.8 - SEL 10-18mm f/4 - Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 - Sigma 70mm f/2.8 Art Macro - Sigma 30mm f/1.4 - Metz 44 AF 1

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Hallo,

                            Bedankt voor deze tip. Inmiddels uitgevoerd en ja, die ROTMOVIEKNOP is eindelijk uitgeschakeld
                            En de rest van de nieuwe mogelijkheden zullen we ook wel snel ontdekken.

                            Jaja

                            Oorspronkelijk geplaatst door Goofy59 Bekijk bericht
                            Sony heeft zopas een update voor de NEX-7 op de site geplaatst. (Versie 1.01). Je kan die downloaden via "my Sony" (je moet je wel geregistreerd zijn natuurlijk). De update betreft onder andere de mogelijkheid de movie-toets te blokkeren (aha! gedaan met ongewild filmen dus !) en de bracketingmogelijkheden zijn uitgebreid.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Inderdaad is de movieknop nu geen oorzaak van frustratie meer. Dacht in't begin dat ik het toestel had dat andere gelukkige eigenaars overdreven, maar na amper een maand een NEX-7 te hebben stel ik vast dat ik op de duur meer ongewilde filmpjes had én een hoop fotomomenten misliep omdat de camera aan't filmen was...
                              Ook de bracketing is nu uitgebreid tot EV+/-3. Goede zaak dus en dank aan Sony om te luisteren naar de gebruikers !
                              Sony A6300 - NEX-7 - SEL 30mm f/2.8 macro - SEL 50mm f/1.8 - SEL 10-18mm f/4 - Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 - Sigma 70mm f/2.8 Art Macro - Sigma 30mm f/1.4 - Metz 44 AF 1

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                ik heb ook een vraag over de sony nex, ik heb momenteel nog een canon 30d, zou het de moeite zijn over te stappen naar de nex5n met 18-55 lens,
                                SoNy NeX3-n

                                Comment

                                Working...
                                X