Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Een Nex-7 uitkleden. Iemand hier die zich geroepen voelt?
    I have to say I have one of the better jobs on the planet, at least for a photography gear-head. The part I like best — well, really there’s a lot of

    http://sonyalphalab.com/2012/03/nake...com-exclusive/
    Uitkleden geen probleem Vincent, maar terug samensteken vraagt toch een degelijk begeleidend plannetje denk ik.

    Als je dat hoopje brol daar ziet liggen Vincent, toch veel geld hé.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Laatst zag ik van de 5D Mark III zo'n 'uitgeklede' versie...Dat was pas een hoop rommel . Wat daar allemaal in zat, amai...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Een nieuwe 16-50mm G pancake zoomlens voor Nex komt eraan. Nu kan je echt spreken van een compacte camera.
        Interesting! Heb zopas de nex c3 gekocht en dit zou hem helemaal af maken. Als de prijs meevalt natuurlijk
        Btw: de nex c3 voor 350 EUR een prachtig toestel, het gebruik van mijn d90 staat momenteel op een laag pitje...
        Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
          Interesting! Heb zopas de nex c3 gekocht en dit zou hem helemaal af maken. Als de prijs meevalt natuurlijk
          Btw: de nex c3 voor 350 EUR een prachtig toestel, het gebruik van mijn d90 staat momenteel op een laag pitje...
          Verschiet maar niet van die prijs...

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Weet iemand wanneer de NEX F3 beschikbaar wordt?

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
              Weet iemand wanneer de NEX F3 beschikbaar wordt?
              Normaal gezien Juni, dus ergens deze maand normaal gezien...met mondjesmaat wellicht

              Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.


              Midden Juni op sony online, eind Juni in de winkels...Als ik het goed begrijp geldt de -50 euro actie op de 3 reeks, dus ze starten al meteen met een cashback op dit model! (denk ik)

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Weet iemand wanneer de NEX F3 beschikbaar wordt?
                Wel een groot nadeel dat je de bat moet opladen via de pc met usb kabel, daarbij duurt het dan nog eens enorm lang voor ze is opgeladen. Dit betekent dus dat je alijd je laptop moet bijhebben op reis om je camera op te laden ? Of heb ik het mis ?

                Ik zoek een nex c3 body (of met 16mm lensje) maar bij de meeste grote internetshops zijn die uitverkocht .

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Ja, dat heb ik ook gezien. Je kan ook gewoon de oplader kopen die je bij de andere NEX-camera's krijgt, natuurlijk . Als ik het goed heb is dat deze:

                  Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk bericht
                    Wel een groot nadeel dat je de bat moet opladen via de pc met usb kabel, daarbij duurt het dan nog eens enorm lang voor ze is opgeladen. Dit betekent dus dat je alijd je laptop moet bijhebben op reis om je camera op te laden ? Of heb ik het mis ?

                    Ik zoek een nex c3 body (of met 16mm lensje) maar bij de meeste grote internetshops zijn die uitverkocht .
                    De Sony Style in het Wijnegem shopping center heeft een C3 met 16mm staan voor de (uitzonderlijk voor hun...) strakke prijs van 400 euro, 50 euro cashback maakt 350 euro...

                    Go get it!

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Aangezien er een topic is over onze NEX, post ik mijn vraag maar hier

                      ik zit al een tijdje met een soort vraag.
                      Toen ik in november mn NEX-5 kocht, deed ik dat vooral voor de prestaties in zon klein formaat (nu ja, zo werd het overal aangeprezen he)
                      Nu ben ik ondertussen geinteresseerd in het volgen van workshops, of misschien zelfs avondcursussen (ik zeg geinteresseerd, ik ben nog niet direct van plan om dat te gaan doen he), aangezien ik de laatste tijd zo goed als geobsedeerd ben door fotgrafie.
                      Maar ik heb zo wat het gevoel dat naar een workshop fotografie gaan met mn NEX zo ongeveer hetzelfde is als met een compact fototoestelletje.

                      Nu, om kort samen te vatten, is mijn vraag:
                      is de NEX voor jullie 'bijna evenwaardig' aan een DSLR en kan je best cursussen ofzo volgen met de NEX
                      of blijft de NEX een modelletje lager dan de DSLR en zeggen jullie: 'michiel jong, voor workshops zou ik maar eens een echte DSLR gaan kopen'?
                      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Sprekende uit ervaring met 5 DSLR body's in mijn bezit gehad in een periode van 12 jaar kan ik je zeggen dat de NEX 5 BIJNA hetzelfde kan als een DSLR, maar het is wel minder toegankelijk, omdat je soms diep moet graven in menu's om te bekomen wat je wenst te bekomen. Wat je met de NEX zeker niet kan kan is werken met studioflitsers of met externe flitsers los van de camera.

                        Ik heb nu twee NEX body's in gebruik een 5 en een 5N met de nodige optiek, ik kan der ongeveer mee doen wat ik wil, maar ik zeg er wel bij dat ik kan terugvallen op een ruime ervaring, trouwens een van mijn eerste bemerkingen als ik met de NEX van start ging was " Dit is geen toestel voor beginners " omdat het zoveel mogelijkheden heeft die je echt moet ontdekken, maar aan de andere kant kan je de NEX zo instellen dat je gewoon maar op het knopje moet drukken om perfecte beelden te maken.

                        Omdat ik volledig gestopt ben met mijn studiofotografie ben ik zeer tevreden over mijn NEX body's, ik kan je zeggen qua gewicht op verplaatsing maakt het een enorm verschil tegen vroeger.

                        Dus als besluit zou ik willen zeggen het toestel heeft véél potentieel, maar het is aan de gebruiker der naar opzoek te gaan. Dus als je start met fotografie kan je zeker meegroeien met je NEX te ontdekken !


                        MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Klopt als een bus. Al je snel iets wil veranderen is een DSLR/SLT in het voordeel, ook qua continuous AF.

                          Voor de rest hoeft die helemaal niet onder te doen...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            bedankt voor de snelle reactie!

                            nu ja, om eerlijk te zijn, in het begin heb ik niet onmiddellijk foto's beginnen maken, maar eerst veel heb gelezen over wat al die waarden betekenen,
                            en al zeg ik het zelf, ik vind dat ik voor nog maar 6 maand mn NEX te hebben, er al redelijk goed mee overweg kan

                            maar de categorieen waarin ik vooral ben geïnteresseerd zijn landschaps-, natuur- en portretfotografie (vooral voor op gelegenheden, dus niet met losse flitsen ofzo).

                            Dus, Digipics357, ik mag er volgens jou wel van uit gaan dat ik nog een tijdje op mn NEX kan verdergaan zonder tegen de beperkingen aan te lopen?

                            En wat het menu betreft, ik vind dat de meeste waarden (voor mij) snel genoeg zijn aan te passen als je ze op de juiste plek instelt, dus dat zou voor mij geen reden zijn mn NEX te verkopen
                            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Ja.... je kan er zeker mee voort, wat meer is je gaat er enkele wakker schudden !
                              Je mag ook nooit vergeten dat er ook voordelen aan de NEX zijn, het gebruik voor bijvoorbeeld candid en straatfotografie, met de juiste optiek, kan je menig DSLR gebruiker kloppen met de NEX, juist door het veel minder opvallen in het straatbeeld.

                              Door het opklapbaar schermpje kan je ook werken van de buikhoogte, zoals vroeger gedaan werd met de tweeogige reflex . Veel minder in het oogspringend, want jij kijkt naar beneden op het moment van de opname !

                              Tel daar dan nog is de bruikbaarheid van erg hoge ISO bij, ik ben niet bang om mijn NEX te gebruiken op 6400 ISO, combineer da met ne 50mm F1.8, en je werkt in een bruine kroeg, dan ben je zeker aan de winnende hand !

                              MVG, Jeff C.
                              Last edited by Digipics357; 12 juni 2012, 14:17.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment


                              • Ben zelf ook nog niet lang in het bezit van een Nex 5n en kan er uren mee aan de slag, je ontdekt steeds andere en meer dingen die het toestel verrassend leuk maken. Ook heb ik nog een lensconvertor aangeschaft zodat ik,gebruik kan maken van al mijn Nikon objectieven. Toen begon de fun pas, zoals,het scherpstellen met pixelpeeping, auto zoom bij scherpstellen enz. Ook de camera volledig manueel instellen is een trouwe bezigheid geworden.

                                Voor mezelf een zeer leuk alternatief tov de zware DSLR body's (Nikon D300 met batterij grip). Ook methode originele Sony 18-55mm lens zeker geen foute foto's. En om mee te nemen voor een city tripke of familiefeestje, geen zware tassen meesleuren, wat eigenlijk de reden was van de aankoop ervan.

                                Niet dat de D300 nu werkloos ligt te verkommeren, integendeel. Zoals aangehaald is het prachtige Nikon systeem voor het aansturen van flitslicht niet te vinden op de Nex, en is in sommige omstandigheden wel een must.

                                Enfin, tot hier toe nog geen seconde spijt van de aankoop, en echte aanrader en allrounder.

                                Mvg,

                                den Door.
                                My site : http://www.photografie.be

                                Comment

                                Working...
                                X