Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Als je een beetje met het internet vertrouwd bent weet je wel wat je met een korrel zou moet nemen, en wat niet...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #92
      Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Als je een beetje met het internet vertrouwd bent weet je wel wat je met een korrel zou moet nemen, en wat niet...
      Natuurlijk. Maar een forum is om informatie te verspreiden en te delen. Dus als daar foute feiten of insinuaties bij staan, vind ik het maar normaal om het tot op zekere hoogte te nuanceren.

      Ik verwacht van anderen op een onderwerp waarin ik niets van afweet, hetzelfde.

      Comment


      • #93
        Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        toestel op ooghoogte brengen is zeer onnatuurlijk en beperkt heel sterk de vrijheid van de fotograaf. Is een gewoonte puur ontstaan als gevolg van de technische beperkingen.
        Komplete onzin wordt gedaan door luie en onwetende fotografen, ik kan mijn technisch beperkte camera van ongeveer 10cm boven de grond fotograferen met mijn oog aan de zoeker. Moet toegeven met mijn oude Exacta ging het makkelijker, maar die had andere beperkingen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #94
          Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
          Ik heb een adapter besteld.
          nu kan ik mijn analoge nikon F lenzen gebruiken.
          Is er iemand die ik (beginner) een pm kan sturen met wat vragen.
          Waar moet ik rekening mee houden ik weet dat de AF niet werkt?

          Bedankt
          Ik heb een adapter gekocht om manuele Contax lenzen op een Nex te gebruiken. Werkt super, en het wijst zichzelf, maar je mag mij altijd mailen.

          Comment


          • #95
            Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            ik kan mijn technisch beperkte camera van ongeveer 10cm boven de grond fotograferen met mijn oog aan de zoeker.
            Natuurlijk kan dat.
            Waarom zou men het gemakkelijk doen als het moeilijker ook lukt hé . Domme, luie mensen allemaal toch .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #96
              Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              En vuile mensen. Ga maar eens op een grasveld liggen waar vliegtuigen over aan het taxiën zijn geweest.... Lang leve het beweegbaar LCD-scherm van de NEX, zeg ik dan .
              Last edited by JorisVdB; 9 september 2011, 16:01.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #97
                Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Er zijn naast op je buik gaan liggen ook nog andere opties hé Joris...

                - eerst een put graven om in te gaan zitten/staan, een beetje zoals in Leopoldsburg tijdens de legerdienst [nostalgie... nostalgie... ik wil alweer vertrekken voor een week ]
                - heel lenig zijn/worden, voorover buigen tot je hoofd de grond raakt, en dan ondersteboven de foto nemen [oei, niks voor mij, veel kans dat ik dan tegen de vlakte ga en/of daarna naar de osteopaat]
                Hoe dan ook allemaal oneindig veel leuker dan wat die domme, luie amateurfotografen doen.
                Last edited by K-2; 9 september 2011, 16:03.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #98
                  Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  En vuile mensen. Ga maar eens op een grasveld staan waar vliegtuigen over aan het taxiën zijn geweest.... Lang leve het beweegbaar LCD-scherm van de NEX, zeg ik dan .
                  goh, er zijn ook dslr´s met opklap-lcd schermpke... (en ik wed, dat jij je 70-400mm -g voornamelijk op je a350 gebruikt ipv op je nex tijdens vliegshows..)
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #99
                    Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Tuurlijk, maar hoeveel daarvan kan je in de praktijk gebruiken met dat schermpje (lees: met AF) ?
                    Last edited by JorisVdB; 9 september 2011, 16:07. Reden: Werkwoord toegevoegd, ter verduidelijking...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Tuurlijk, maar hoeveel daarvan je in de praktijk gebruiken met dat schermpje (lees: met AF) ?
                      Wou ik ook al zeggen! voorlopig ben je enkel bij Sony in de mogelijkheid om snel autofocus via je DSL schermpje te gebruiken.
                      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        goh, er zijn ook dslr´s met opklap-lcd schermpke...
                        Maar daarover gaat het net leontine. Dat dat opklap-lcd-ding nuttig en bijzonder handig is, is [QUOTE]komplete onzin[QUOTE].
                        wordt gedaan door luie en onwetende fotografen, ik kan mijn technisch beperkte camera van ongeveer 10cm boven de grond fotograferen met mijn oog aan de zoeker.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Dit schreef je een paar uur geleden:

                          "Ik denk dat iedereen daarover wel ongeveer hetzelfde denkt hoor. Er zijn situaties waarbij de zoeker interessant blijft, maar er zijn er minstens evenveel waarbij het lcd-scherm opklappen en het toestel voor het lichaam houden veel comfortabeler is (en bv. ingeval van portret ook nog een mooier perspectief biedt)."

                          Is dat dan ook komplete onzin?

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Volgens sommigen misschien wel, ja.
                            Lees de voorgaande posts maar even (en als ik iets zeg, zit er soms wat ironie bij hé).
                            Last edited by K-2; 9 september 2011, 17:13.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              En vuile mensen. Ga maar eens op een grasveld liggen waar vliegtuigen over aan het taxiën zijn geweest.... Lang leve het beweegbaar LCD-scherm van de NEX, zeg ik dan .
                              Maar niet iedereen neemt foto's op enkelhoogte van taxiënde vliegtuigen.

                              Wat voor jou en je maat zeer handig is, betekent niet dat het voor de meerderheid van de mensen handig of gewenst is...

                              Ik zou die laatste zin beter in mijn handtekening zetten, valt de laatste tijd iéts te veel

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Ik denk dat we ermee moeten leren leven dat er mensen zijn die graag door een zoeker kijken, en andere die graag op een opgeklapt LCD scherm kijken.

                                Ikzelf heb nog met een twee ogige Rolleiflex gefotografeerd, en de Nex3 die ik mij onlangs aanschafte, deed mij daarop een zeer aangename manier aan terug denken.

                                Nu ik de Nex heb zal ik mijn nikon zeker niet van de hand doen. beide systemen hebben hun voordelen.

                                Trouwens bij de Rollei kon je ook een deel van de bovenkant neerklappen om er horizontaal door te kunnen kijken. Dat was dan voor het zogeheten snellere werk.

                                Comment

                                Working...
                                X