Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Ik vind de 50mm geenzins presteren zoals de grafieken doen blijken, dat is echt een super goeie lens... Ik hecht ook veel belang aan reviews en grafieken, maar bij deze lens is dat ECHT niet het hele verhaal...Echt scherp dus
    +1. Kan ik enkel beamen !

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Heb ze ook en is een prachtlens. Autofocus vind ik wel iets trager dan de kitlens en 18200, afhankelijk van diafragma. (wide open is trager dacht ik). Ik gebruik selecteerbare single spotfocus, geeft voor mij het betrouwbaarste resultaat (wel goed mikken op contrasterende delen).
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        't Is wel een goede lens, maar ik wou alleen dat ze scherper was op f/2 ofzo. Als je naar de blur index van SLRgear.com kijkt, zie je dat hij pas op z'n scherpst is op pakweg f/4. 't Kan aan dat exemplaar liggen, maar toch...
        je mag je niet laten misleiden door grafieken hoor, de beste prime's zijn ook pas het scherpst op F4, en als je naar a-mount 50mm f1,4 lens kijkt (optisch nog altijd de beste 50mm lens op APS) is die ook maar volledig scherp op F4, de sigma 50mm f 1,4 pas rond f5 (in totaliteit de beste 50mm lens)
        maar daar zijn veel andere factoren die mee de kwaliteit van een lens bepalen en dat is kleurrendering, is gewoon schitterend met deze lens en het contrast.
        voor gelijkaardige kwaliteit moet je kijken naar fuji xpro1(30mm of zoiets), en de leica-panasonic objectieven binnen m4/3 systeem en uiteraard ook de hele dure leica's
        sony biedt een heel mooie lens aan voor een heel zachte prijs in vergelijking met de kwaliteit, geniet er dan ook van.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Wil een GPS kopen om te gebruiken met mijn nex7 en a900. Dacht aan Sony CS3KA. Doch op de website van Sony staat de NEX niet bij de compatibele producten en de A900 wel. En dit terwijl de Nex een SD kaart gebruikt (past in de CS3KA) en de A900 een Compact Flash die daar niet in past. Iemand een idee?

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door jivo Bekijk bericht
            Wil een GPS kopen om te gebruiken met mijn nex7 en a900. Dacht aan Sony CS3KA. Doch op de website van Sony staat de NEX niet bij de compatibele producten en de A900 wel. En dit terwijl de Nex een SD kaart gebruikt (past in de CS3KA) en de A900 een Compact Flash die daar niet in past. Iemand een idee?
            Het lijkt mij inderdaad fout aangezien SD en MS er wel inpassen! A900 dus eerder niet

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Heb intussen het volgende begrepen : het is wel handig doch niet echt noodzakelijk om de kaart van de camera in het toestel te stoppen. Men kan ook op de computer de gps data synchroniseren met de opnames. Doch de Sony CS3KA ondersteund geen exif data van het raw formaat van de nex camera's. Daar zal dus het niet compatibel zijn uit voortvloeien denk ik. En vermits ik geen ander toestel vind dat dit wel doet zal ik moeten wachten op een update van de Sony vrees ik.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                je mag je niet laten misleiden door grafieken hoor, de beste prime's zijn ook pas het scherpst op F4, en als je naar a-mount 50mm f1,4 lens kijkt (optisch nog altijd de beste 50mm lens op APS) is die ook maar volledig scherp op F4, de sigma 50mm f 1,4 pas rond f5 (in totaliteit de beste 50mm lens)
                maar daar zijn veel andere factoren die mee de kwaliteit van een lens bepalen en dat is kleurrendering, is gewoon schitterend met deze lens en het contrast.
                voor gelijkaardige kwaliteit moet je kijken naar fuji xpro1(30mm of zoiets), en de leica-panasonic objectieven binnen m4/3 systeem en uiteraard ook de hele dure leica's
                sony biedt een heel mooie lens aan voor een heel zachte prijs in vergelijking met de kwaliteit, geniet er dan ook van.
                De Olympus 45 1.8 zou ook heel goed zijn en dit voor een prikje (249€).
                Ik zelf ben er nog niet uit. Een Nex 7 of een OMD-EM5.

                Voor de Nex 7 zou ik starten met de Zeiss 24mm 1.8 en de 50 mm 1.8.
                Voor de OMD de 12mm 2.0 en de 45 1.8 of de 75 1.8 (deze laatste schijnt excellent te zijn)

                Video (interesseert mij) op de Nex 7 houdt mij tegen door het ACVHD formaat. Op mijn iMac worden de videofiles direct omgezet naar het MOV. formaat als ze geïmporteerd worden via iMovie of iPhoto met als resultaat lelijke navolging-strepen bij bewegende personen e.d.
                Ik ga hier niet in discussie wat het beste formaat is... ACVHD of MOV.. feit is dat MOV. gemakkelijker werkt voor mij (bij de OMD-EM5 kan je kiezen geloof ik)

                Videofiles worden hier afgespeeld via een Lacie HD aangesloten op een PS3. Het ironische is dat de PS3 natuurlijk met die ACVHD files om kan en niet met MOV. Ik converteer dus naar een algemeen mp4 formaat die zowel op Mac als PS3 draait.
                Met Mov. bestanden geen probleem (5DMKII). Word omgezet na montage naar algemeen mp4.
                Ik weet ook niet welke software er bij de Nex zit voor de videofiles in combinatie met een Mac
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Kan je bij de nex-7 niet gewoon in mp4 filmen zoals bij de nex-5?
                  NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                  https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                    Kan je bij de nex-7 niet gewoon in mp4 filmen zoals bij de nex-5?
                    Alleen tot 1440 x1080
                    Last edited by Funcky; 8 augustus 2012, 23:32.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      De Olympus 45 1.8 zou ook heel goed zijn en dit voor een prikje (249€).
                      Ik zelf ben er nog niet uit. Een Nex 7 of een OMD-EM5.

                      Voor de Nex 7 zou ik starten met de Zeiss 24mm 1.8 en de 50 mm 1.8.
                      Voor de OMD de 12mm 2.0 en de 45 1.8 of de 75 1.8 (deze laatste schijnt excellent te zijn)

                      Video (interesseert mij) op de Nex 7 houdt mij tegen door het ACVHD formaat. Op mijn iMac worden de videofiles direct omgezet naar het MOV. formaat als ze geïmporteerd worden via iMovie of iPhoto met als resultaat lelijke navolging-strepen bij bewegende personen e.d.
                      Ik ga hier niet in discussie wat het beste formaat is... ACVHD of MOV.. feit is dat MOV. gemakkelijker werkt voor mij (bij de OMD-EM5 kan je kiezen geloof ik)

                      Videofiles worden hier afgespeeld via een Lacie HD aangesloten op een PS3. Het ironische is dat de PS3 natuurlijk met die ACVHD files om kan en niet met MOV. Ik converteer dus naar een algemeen mp4 formaat die zowel op Mac als PS3 draait.
                      Met Mov. bestanden geen probleem (5DMKII). Word omgezet na montage naar algemeen mp4.
                      Ik weet ook niet welke software er bij de Nex zit voor de videofiles in combinatie met een Mac
                      olympus heeft zeer goede lenzen, uitspringer in m4/3 systeem is voor mij de panasonic Leica van ergens in de 20mm of zoiets, beelden gemaakt met die lens geven ongeveer zelfde aparte look als nex 50mm
                      vrij zeker komen er heel kortelings voor nex 2 zooms bij (breed en standaard) en een 35mm 1,8 of in die geburen

                      omd is eerder te vergelijken met nex5n volgens mij, gebruiken immers quasi zelfde sony sensor

                      komt waarschijnlijk ook kortelings (voor photokina) een upgrade van de 5n en volgens geruchten een nex6 toestel met nieuwe 16mp sensor.

                      wat video betreft moet je kiezen wat voor jou het belangrijkste is, weet niet wat sony bijlevert voor mac.

                      beide toestellen hebben hun sterke en zwakkere kanten maar zijn allebei top.
                      zou ook eens de nieuwe panasonic gf5 bekijken

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        olympus heeft zeer goede lenzen, uitspringer in m4/3 systeem is voor mij de panasonic Leica van ergens in de 20mm of zoiets, beelden gemaakt met die lens geven ongeveer zelfde aparte look als nex 50mm
                        vrij zeker komen er heel kortelings voor nex 2 zooms bij (breed en standaard) en een 35mm 1,8 of in die geburen

                        omd is eerder te vergelijken met nex5n volgens mij, gebruiken immers quasi zelfde sony sensor

                        komt waarschijnlijk ook kortelings (voor photokina) een upgrade van de 5n en volgens geruchten een nex6 toestel met nieuwe 16mp sensor.

                        wat video betreft moet je kiezen wat voor jou het belangrijkste is, weet niet wat sony bijlevert voor mac.

                        beide toestellen hebben hun sterke en zwakkere kanten maar zijn allebei top.
                        zou ook eens de nieuwe panasonic gf5 bekijken
                        G5 lijkt natuurlijk ook interessant, dacht ook gelezen te hebben dat dit dezelfde door Panasonic ontwikkelde sensor is dan de OMD (recente bron Dpreview).
                        Ondertussen al goede MTS converter gevonden voor de Nex 7 bestanden .. beetje verlies naar mp4 maar had ik vroeger ook van MOV. naar 264 mp4.
                        Heb ook mogelijkheid gewoon alles in AVCHD te laten maar dan moet ik toch een MTS Merger hebben.. dus komt op tzelfde neer. Video is van minder belang, maar k'wil wel dat het goed zit.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          G5 lijkt natuurlijk ook interessant, dacht ook gelezen te hebben dat dit dezelfde door Panasonic ontwikkelde sensor is dan de OMD (recente bron Dpreview).
                          Ondertussen al goede MTS converter gevonden voor de Nex 7 bestanden .. beetje verlies naar mp4 maar had ik vroeger ook van MOV. naar 264 mp4.
                          Heb ook mogelijkheid gewoon alles in AVCHD te laten maar dan moet ik toch een MTS Merger hebben.. dus komt op tzelfde neer. Video is van minder belang, maar k'wil wel dat het goed zit.
                          Dacht dat OMD sony sensor gebruikt (officieel bekendgemaakt door olympus) welke sensor panasonic gebruikt in gf5 weet ik niet, maar normaal maken zij hun eigen sensors.
                          Pana en oly werken wel samen aan het m4/3 systeem, maar pana heeft dan weer samen met sony AVCHD ontwikkelt en hebben waarschijnlijk beide de rechten hierop.(zijn beide heel sterk in video)
                          sony heeft een optie van 10% op de olympus aandelen en waarschijnlijk ook al gekocht, dit vooral met interesse activiteiten in de medische wereld weet niet of dit veel invloed heeft of zal hebben, op digitale fotografie.

                          dit toont dat een bekwame fotograaf prachtige foto's kan maken van sportevenementen met systeemcamera, in dit geval GF5

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            G5 lijkt natuurlijk ook interessant, dacht ook gelezen te hebben dat dit dezelfde door Panasonic ontwikkelde sensor is dan de OMD (recente bron Dpreview).
                            Ondertussen al goede MTS converter gevonden voor de Nex 7 bestanden .. beetje verlies naar mp4 maar had ik vroeger ook van MOV. naar 264 mp4.
                            Heb ook mogelijkheid gewoon alles in AVCHD te laten maar dan moet ik toch een MTS Merger hebben.. dus komt op tzelfde neer. Video is van minder belang, maar k'wil wel dat het goed zit.

                            Over welke mts converter heb je het dan ?

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              Over welke mts converter heb je het dan ?

                              Wimpy,

                              Als je met AVCHD overweg kunt dan kan je het beter zo laten vanwege (gering) verlies .. zie hieronder de link, maar vooraleer je klikt.. deze identiek zelfde Converter is beschikbaar in de Apple store en heet daar "Free MTS MT2S" converter.
                              Met het verschil dat hij gratis is natuurlijk. (er is ook een betaalversie met meer mogelijkheden)
                              Er staat ook 1 recensie bij (negatief) maar onterecht. Blijkbaar zou je volgens die recensie geen file's kunnen opendoen maar dat klopt niet natuurlijk.. je moet je files er gewoon inslepen.. dat werkt dus wel degelijk. Maar ja.. voor sommigen is Apple te gemakkelijk denk ik.

                              Hier de link http://www.brorsoft.com/how-to/conve...c-for-fce.html

                              Voor de Apple Store zet je in zoek gewoon ...Free MTS MT2S
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Wimpy,

                                Als je met AVCHD overweg kunt dan kan je het beter zo laten vanwege (gering) verlies .. zie hieronder de link, maar vooraleer je klikt.. deze identiek zelfde Converter is beschikbaar in de Apple store en heet daar "Free MTS MT2S" converter.
                                Met het verschil dat hij gratis is natuurlijk. (er is ook een betaalversie met meer mogelijkheden)
                                Er staat ook 1 recensie bij (negatief) maar onterecht. Blijkbaar zou je volgens die recensie geen file's kunnen opendoen maar dat klopt niet natuurlijk.. je moet je files er gewoon inslepen.. dat werkt dus wel degelijk. Maar ja.. voor sommigen is Apple te gemakkelijk denk ik.

                                Hier de link http://www.brorsoft.com/how-to/conve...c-for-fce.html

                                Voor de Apple Store zet je in zoek gewoon ...Free MTS MT2S
                                Bedankt !

                                Comment

                                Working...
                                X