Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Nee, dat gaat niet. Bracketing is met 1/3 stop of 2/3 stop. Dat is de enige mogelijkheid behalve het manueel in te stellen.

    zo u is snel
    dus op statief moet ik m zetten en eerst op -2 dan de volgende op 0 en dan op +2.
    jammer is dat wel, heb het zo wel eens gedaan maar zou niet meer weten hoe

    Dank voor snelle reactie
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Bij mijn A77 gaat dat wel, maar bij de NEX-5 niet...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        specs NEX5R zijn min of meer bekend volgens SAR

        16.1 Mpx APS-C CMOS Exmor sensor
        New Bionz imaging engine
        ISO 100 up to 25.600
        Full HD video recording at 1920×1080/60p AVCHD 2.0 format
        PASM shooting and digital zoom support
        Phase/Contrast Hybrid AF
        99 phase detection AF points
        25 contrast AF points
        Continuous AF and AF tracking
        MF assist
        Peaking level/color
        Auto Portrait Framing
        Self Portrait, Self timer
        3 inch tiltable screen (like the one from the NEX-F3)
        Touch screen LCD with Touch Shutter
        15 picture effects
        2x Clear Zoom
        over 400 pics per battery charge
        takes the optional FDA-EV1S external viewfinder
        Stereo mic
        Shutter: 30sec up to 1/4.000
        Time lag 0.02 sec
        WiFi
        Remote control via Application support
        All the rest is like on the Sony NEX-5n (D-range, Auto HDR and so on)

        grootste verbetering zit in AF gedeelde, pdaf met 99 AF punten in combi met 25 punts CDAF, met continu tracking mogelijkheden
        welke verbetering nieuwe sensor brengt is nog af te wachten, ook beeldverwerking processor zou nieuw zijn
        remote control via iphone, ipad ... ?

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          weet er iemand hoe het zit met nieuwe modellen. ik wil graag overstappen naar de nex maar ben nog aan het twijfelen

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Volg de live feed die op SAR staat. Dan weet je evenveel als iedereen hier...Nog 1 uur en 48 minuten !
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
              weet er iemand hoe het zit met nieuwe modellen. ik wil graag overstappen naar de nex maar ben nog aan het twijfelen
              Der zal steeds iets nieuw in aantocht zijn, dat was vroeger zo en dat is nog niet veranderd ! Als het nieuw dan aangekondigd wordt, moet je wachten op de leverbaarheid, dan ben je weer een maand of drie verder, en betaal je voor het nieuws! Mijn mening .... Koop nu een 5N, waarom een 5N .... omdat die waar voor je geld geeft, en zeer goed is in Hoge Iso, en een pak kleiner dan de 7. Optiek , daar moet je inkomen lens per lens, maar ze blijven bruikbaar op een systeem. Ik ga de NEX 7 zeker niet afbreken, maar er zijn een aantal zaken die me niet konden overtuigen. De prijs is voor mij der net iets over, waarbij het niet zozeer het bedrag is, maar eerder wat je voor dat bedrag krijgt. Ik gaf met genoegen 2550 Euro aan een 5DMII, maar wil geen 1250 euro geven aan een NEX 7. De compactheid en de kwaliteit op hoge ISO trekken mij steeds nog naar de 5N.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Ik denk dat Sony iedereen zeer blij had gemaakt als ze in zowel de A77 als de NEX-7 de goede 16 megapixelsensoren hadden gebruikt die ze al in de NEX-5N hadden...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door stevy
                  weet er iemand hoe het zit met nieuwe modellen. ik wil graag overstappen naar de nex maar ben nog aan het twijfelen

                  zie post # 798
                  ondertussen is geweten dat PDAF vrij snel is en in de geburen van de DSLR komt, volgens mij het enigste voordeel dat DSLR nog had
                  hier staan reeds de officiële gegevens http://www.samys.com/p/Sony/NEX5RB/N...0C2C97ECB830E7

                  heeft 10fps
                  apps beschikbaar “Picture Effect+”; “Bracket Pro”; “Multi Frame NR”; “Photo Retouch”; and “Smart Remote Control." wordt natuurlijk uitgebreid
                  ook beschikbaar Direct upload to Facebook via Wi-Fi emoticon - smile
                  Auto-slow shutter in video mode voor helder beeld en meer detail bij weinig licht
                  handig ding is ook dat je het toestel kunt opladen via USB connectie, dus via PC, USB autoladers etc..

                  NEX6 wordt aangekondigd 12 september, heeft 2,3k EVF
                  Last edited by puerte; 29 augustus 2012, 15:00.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Door het releases van een nieuwe nex wordt de huidige nex misschien goedkoper

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Daar zit een behoorlijke kans in . De vraag is nu of dezelfde technologie - phase detection autofocus samen met contrast-detection AF - ook in de grote Alphacamera's zal te zien zijn. Op deze manier zou je de translucent mirror technology gewoon kunnen weglaten uit een eventuele A99 of A88...Althans, voor zover ik begrijp hoe het werkt: eerst PD AF en dan CD AF voor de precisie. Als je sneller wil fotograferen zit je niet meer met fixed focus, maar schakelt hij over naar phase-detection AF .

                      Bravo, Sony ...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Daar zit een behoorlijke kans in . De vraag is nu of dezelfde technologie - phase detection autofocus samen met contrast-detection AF - ook in de grote Alphacamera's zal te zien zijn. Op deze manier zou je de translucent mirror technology gewoon kunnen weglaten uit een eventuele A99 of A88...Althans, voor zover ik begrijp hoe het werkt: eerst PD AF en dan CD AF voor de precisie. Als je sneller wil fotograferen zit je niet meer met fixed focus, maar schakelt hij over naar phase-detection AF .

                        Bravo, Sony ...
                        de sony a99 zal gebruik maken van CDAF en PDAF op de sensor technologie, maar zal daarnaast ook nog een PDAF sensor gebruiken (snelheid), dus dual pdaf

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Als ze deze sensor in de NEX-7S (of -R of wat dan ook) zouden steken, samen met dat AF-gedoe en wat serieuzere videodingen (manual gain control enz)...Dan wordt dat een schitterende camera. Nog wat weather sealing om de OM-D naar de kroon te steken en het is compleet .
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Als ze deze sensor in de NEX-7S (of -R of wat dan ook) zouden steken, samen met dat AF-gedoe en wat serieuzere videodingen (manual gain control enz)...Dan wordt dat een schitterende camera. Nog wat weather sealing om de OM-D naar de kroon te steken en het is compleet .
                            de nex6 krijgt deze sensor, en olympus waarschijnlijk ook voor de opvolger van de OM-D, allez een beetje kleiner dan omdat oly m4/3 gebruikt met daarbij wat verlies aan beeldkwaliteit (kleinere sensor -> kleinere pixels bij zelfde mp)
                            (sony wordt (is) een van de hoofdaandeelhouders van oly ?)
                            of oly AF systeem op sensor overneemt is iets wat ze zelf beslissen, maar ik veronderstel dat sony die sensors verkoopt aan iedereen die ze wil hebben.
                            NEX7 is gericht op personen die hogere eisen aan beeldkwaliteit stellen dan nex5 of nex6 gebruikers. opvolger omd zal zowat op nex-6 niveau zitten of het moet zijn dat ze een omd-7 op de markt gaan brengen.,
                            denk dat NEX5r een vrij compleet toestel is die geen vintage look nodig heeft om te verkopen, en op alle gebieden gelijk of beter is dan omd, zekers op hoge ISO, maar dan met een heel pak meer mogelijkheden.
                            niettemin is de omd ook een prachtig toestel.
                            heb beelden gezien van de nex5r is ongeveer 0,5 tot max 1 stop beter dan nex5n, maar is allemaal nog wat te vroeg om besluiten te trekken heb meer nodig.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              De Olympus OM-D EM-5 is inderdaad indrukwekkend. Tot ISO6400 presteert die nagenoeg gelijk met een Nex-5N, ondanks de kleinere sensor. En de AF is ook razendsnel, tenminste voor statische onderwerpen, weet niet hoe het zit met volgen van bewegende onderwerpen. En met hun lichtsterke primes hebben ze ook een uitgebreid lenzenaanbod.

                              Echt compact is het hele systeem niet, maar wel een geduchte concurrent voor de Nex-5/Nex-7 als je het mij vraagt. Maar goed dat sony nu PDAF toevoegt aan de Nex-5R, kan die weer mee op AF gebied en hopelijk is die nog wat sneller.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                weet er iemand wat een nex 5B is staat hier in de plaatselijke fotoshop voor 369 incl 16MM 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X