Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
    weet er iemand wat een nex 5B is staat hier in de plaatselijke fotoshop voor 369 incl 16MM 2.8
    nex5 Black ? eerste nex5 toestel (2,5 jaar op de markt) in zwart

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Maar goed dat sony nu PDAF toevoegt aan de Nex-5R, kan die weer mee op AF gebied en hopelijk is die nog wat sneller.
      Dat gezegd zijnde, de Sony heeft een voordeel - ooit gemerkt dat je camera zelfs in AF-S zelf scherpstelt als er iets bij je actieve AF-punt (of -punten) zit ? De NEX heeft dat, net zoals mijn A350 dat had en mijn A77 't heeft. Die staat dus letterlijk en figuurlijk continu 'op scherp'. Daarnaast is de sluitervertraging een pak minder. De OM-D is een tikkeltje trager dan de A77 (54 milliseconden), aan 56 milliseconden.

      De 'oude' NEX-5N en -7 daarentegen hun sluitervertraging is slechts 22 milliseconden....
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Ging er normaal ook geen nieuwe 'pancake' aangekondigd worden?

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ik dacht van niet...De andere dingen zullen we wel op 12 september zien . Sony moet nog iets hebben waarmee ze de show stelen tijdens dé beurs van het jaar hé .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            ik wil nu graag bestellen maar als ik dat zo lees wacht ik beter een maand

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
              ik wil nu graag bestellen maar als ik dat zo lees wacht ik beter een maand
              komt een pancake standaard zoom, een breedhoek zoom en een prime objectief 35mm f 1,8 allen met ingebouwde OSS
              zullenl waarschijnlijk aangekondigd worden op 12-9, samen met NEX6, FF SLT en A-mount lens(en)

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                de nex6 krijgt deze sensor, en olympus waarschijnlijk ook voor de opvolger van de OM-D, allez een beetje kleiner dan omdat oly m4/3 gebruikt met daarbij wat verlies aan beeldkwaliteit (kleinere sensor -> kleinere pixels bij zelfde mp)
                (sony wordt (is) een van de hoofdaandeelhouders van oly ?)
                of oly AF systeem op sensor overneemt is iets wat ze zelf beslissen, maar ik veronderstel dat sony die sensors verkoopt aan iedereen die ze wil hebben.
                NEX7 is gericht op personen die hogere eisen aan beeldkwaliteit stellen dan nex5 of nex6 gebruikers. opvolger omd zal zowat op nex-6 niveau zitten of het moet zijn dat ze een omd-7 op de markt gaan brengen.,
                denk dat NEX5r een vrij compleet toestel is die geen vintage look nodig heeft om te verkopen, en op alle gebieden gelijk of beter is dan omd, zekers op hoge ISO, maar dan met een heel pak meer mogelijkheden.
                niettemin is de omd ook een prachtig toestel.
                heb beelden gezien van de nex5r is ongeveer 0,5 tot max 1 stop beter dan nex5n, maar is allemaal nog wat te vroeg om besluiten te trekken heb meer nodig.
                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                De Olympus OM-D EM-5 is inderdaad indrukwekkend. Tot ISO6400 presteert die nagenoeg gelijk met een Nex-5N, ondanks de kleinere sensor. En de AF is ook razendsnel, tenminste voor statische onderwerpen, weet niet hoe het zit met volgen van bewegende onderwerpen. En met hun lichtsterke primes hebben ze ook een uitgebreid lenzenaanbod.

                Echt compact is het hele systeem niet, maar wel een geduchte concurrent voor de Nex-5/Nex-7 als je het mij vraagt. Maar goed dat sony nu PDAF toevoegt aan de Nex-5R, kan die weer mee op AF gebied en hopelijk is die nog wat sneller.
                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Dat gezegd zijnde, de Sony heeft een voordeel - ooit gemerkt dat je camera zelfs in AF-S zelf scherpstelt als er iets bij je actieve AF-punt (of -punten) zit ? De NEX heeft dat, net zoals mijn A350 dat had en mijn A77 't heeft. Die staat dus letterlijk en figuurlijk continu 'op scherp'. Daarnaast is de sluitervertraging een pak minder. De OM-D is een tikkeltje trager dan de A77 (54 milliseconden), aan 56 milliseconden.

                De 'oude' NEX-5N en -7 daarentegen hun sluitervertraging is slechts 22 milliseconden....
                Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op, NEX 5N, NEX 5R, NEX 6, OM-D EM-5, Pana G5. Technisch zou ik voor een Sony gaan maar mijn hart gaat eender uit naar de Oly (maar de prijs is nog wat te hoog) Pana G5 zou met de juiste lensen perfect kunnen zijn maar vrees dat ie onderligt ten opzichte van de Sony's. Moeilijk moeilijk, zal nog wat wachten, tijd brengt raad...

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  De Olympus OM-D EM-5 is inderdaad indrukwekkend. Tot ISO6400 presteert die nagenoeg gelijk met een Nex-5N, ondanks de kleinere sensor. En de AF is ook razendsnel, tenminste voor statische onderwerpen, weet niet hoe het zit met volgen van bewegende onderwerpen. En met hun lichtsterke primes hebben ze ook een uitgebreid lenzenaanbod.

                  Echt compact is het hele systeem niet, maar wel een geduchte concurrent voor de Nex-5/Nex-7 als je het mij vraagt. Maar goed dat sony nu PDAF toevoegt aan de Nex-5R, kan die weer mee op AF gebied en hopelijk is die nog wat sneller.

                  De OMD os idd indrukwekkend, of er een verschil is met de 5n maakt voor mij niet uit.. Goed genoeg dus. Nog geen moment spijt van gehad als vervanger van mijn 5d2. Er word aan een opvolger gewerkt, maar dat zal niet voor dit jaar zijn eer deze in productie zal gaan want het betreft nog maar studie ontwerp. Is trouwens nog te vroeg, OMD verkoopt als broodjes naar OLy normen en dat zie je ook aan de prijzen, is nog altijd min of meer dezelfde prijs net zoals de Nex 7.
                  Bij een opvolger hoop ik op het volgend, ... Iets groter play en FN knoppen, iso 100 of sluitertijd 1/8000 zou handig zijn bij gebruik van lichtsterke primes, een nog betere VF dan nu en zelfs een betere dan Nex 7 waar je nog altijd trappen effect ziet en voor de rest zou ik het niet weten.
                  Last edited by Funcky; 30 augustus 2012, 16:36.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    voordeel oly momenteel is meer lenzen en tot gisteren snellere AF, nadeel OLY is de hoge prijs, is ongeveer gelijk aan deze van NEX7, zou eerder passen tussen deze van de nex5 en nex7, en de beeldkwaliteit van de beelden die ik al gezien heb is niet echt overtuigend.
                    omd zou best te vergelijken geweest zijn met een nex5n toestel met ingebouwde zoeker, zeg maar een NEX6, maar de specificaties van de nieuwe NEX6 liggen veel hoger dan van de omd, en de prijs zal lager zijn.
                    nex5r of nex6 met pancake zoom is hetgeen waar iedereen zit op te wachten denk ik, dat maakt het systeem volwassen.

                    de beelden van de nexen zijn subliem, mooie kleuren, contrast en met bvb de 50mm f1,8 juist dat ietsje meer,hopelijk blijft dit of verbetert dit nog met nex5r en nex6, zelfde vind ik terug in de panasonic -leica/pana summilux 25mm combi.

                    nex is daarbij heel universeel, kunt het als compact gebruiken, als systeemcamera, als high end systeemcamera (rangefinder type ) met m-mount lenzen, als DSLR met la1-ea2 adapter.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      ... als DSLR met la1-ea2 adapter.
                      Alleen jammer dat je beeldstabilisatie verliest...anders had het een volwaardiger alternatief geweest!

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                        Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op, NEX 5N, NEX 5R, NEX 6, OM-D EM-5, Pana G5. Technisch zou ik voor een Sony gaan maar mijn hart gaat eender uit naar de Oly (maar de prijs is nog wat te hoog) Pana G5 zou met de juiste lensen perfect kunnen zijn maar vrees dat ie onderligt ten opzichte van de Sony's. Moeilijk moeilijk, zal nog wat wachten, tijd brengt raad...
                        Als je hart naar de Oly gaat.. Niet twijfelen... In combinatie met een van de zeer goede primes ..werkelijk schitterende resultaten nl. De 12 2.0, 45 1.8, ook de Samyang fish eye presteerd schitterend op de OLy, de 75 1.8 die zijn gelijke niet kent volgens vele reviews en de binnenkort aankomende 60 2.8 macro.

                        Met de Nex 5n heb ik geen ervaring maar volgens de vele samples die ik al gezien heb en volgens velen hier lijkt me dat toch wel de beste Nex op vlak van beeldkwaliteit.
                        Met beelden van de Nex 7 ben ik wel al thuisgekomen en dat was met de 18-55 is en de 16mm. Van die lensjes was ik niet onder de ondruk kwa kleur, ca en vervorming en de Jpegs zagen er minder sprankelend uit dan de jpegs met de Oly en de 12-50. Ruisonderdrukking was storend op 800-1600 , vooral op sterk gekleurde egale vlakken.

                        Toch heb ik het best moeilijk gehad om te kiezen tussen een OMD en Nex 7 waarvan je met deze laatste met goede Primes schitterende resultaten kan halen ..toch volgens hetgeen ik gezien heb op het net.
                        Als native lenzen zou ik gegaan hebben voor de 24 1.8 en de 50 1.8. En dat is het zowat.

                        Er zijn idd nieuwe lenzen op komst maar je kan altijd maar blijven wachten.
                        Ook met camera'... En als die nieuwe er is dan staat er weeral een opvolger te wachten.

                        Dus op dit moment heb ik mijn keuze gemaakt met wat er beschikbaar is en dat bevalt me zeer goed.
                        En als er een nieuwe OMD aankomt dan zien we wel.

                        Dat geldt net zo voor de Nex Camera's.. Dus aan jou de keuze
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          hier een videoke weliswaar in het duits, maar zeer goed verstaanbaar, ivm nex5r
                          Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            zojuist gebeld om te bestellen. maar de verwachte leverdatum is pas 8 oktober

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              full frame zeiss lens for E-mount vermeldt in verkooplijst van B&H winkel

                              niet naar de prijs kijken !
                              is een lens voor video waarschijnlijk voor de NEX V900 FF E-mount camcorder welke volgens geruchten een 24mp FF sensor zou gebruiken, zelfde van de a99

                              dwz dat E-mount geschikt is voor FF, huidige lenzen zullen natuurlijk enkel in crop mode bruikbaar zijn op NEX-FF toestellen, maar FF NEX-toestel voor fotografie is technisch mogelijk !

                              als de geruchten juist zij dat de V900 zelfde 24mp sensor zou gebruiken als de A99 wil dit ook waarschijnlijk zeggen dat men pixelbinding technologie gebruikt.
                              dit is een technologie waar men HW-matig 2 of meerdere pixels samenvoegt tot 1 pixel.
                              heel interessant voor video, tot nog toe was het onmogelijk hoge video kwaliteit te bereiken met DSLR omdat maar een klein aantal (+/- 2mp) gebruikt worden voor HD-video, maakt dat er grote gaps onstaan tussen de pixels.(veel ongebruikte pixels)
                              pixelbinding of pixel expansion, verhoogt ook de kwaliteit op hoge ISO
                              zou ook een adapter LA-EA3 op de markt komen om a-mount lenzen te gebruiken op FF-E-mount toestellen.

                              enkel afwachten of sony er aan denkt van een FF-NEX fototoestel op de markt te brengen, zullen dat waarschijnlijk kenbaar maken op 12 september indien dit gepland zou zijn

                              wat we mogen verwachten op 12 september
                              -NEX 6 met nieuwe E-mount lens(en)
                              -24mp FF SLT a99 en nieuwe a-mount lens(en)
                              -NEX V900 FF video toestel
                              - nieuws betreffende verder vooruitzichten ivm NEX (planning nieuwe NEX7, lensroadmap, mogelijk iets over FF-NEX foto), mogelijk ook iets over 36mp FF toestel (a-mount)

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                                zojuist gebeld om te bestellen. maar de verwachte leverdatum is pas 8 oktober
                                Heb je toch een mooi toestel die helemaal up to date is . En je kan er ook nog wat actiefoto's mee nemen met de PDAF on sensor.

                                Weet iemand waar de 18-200LE NEX lens te koop is ? Is toch al een tijdje uit maar vind die nergens. Het gaat dus over de compactere versie vd vorige 18-200.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

                                Comment

                                Working...
                                X