Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
    ( sorry hiervoor)
    Niet nodig. Iedereen trapt op een of andere manier wel al eens een bal verkeerd.

    Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
    Dus ja, "op iso 100" doet Nex7 het zeer goed , geef ik graag toe, maar ben nog altijd niet akkoord dat je deze kan vergelijken met 5D MKIII (ook niet als de prijs maar 1/3 is)
    MKIII laat pas zien wat ie kan als de omstandigheden slechter worden...
    Ik denk dat het geen kwaad kan prestaties van beide te vergelijken, ook al zijn het heel verschillende toestellen.
    Voor een aantal mensen zal dit aantonen dat, voor hun noden, een Nex-7 eigenlijk even goed is als een veel duurder toestel.
    Voor anderen zal dat niet gelden wegens behoefte aan meer grip, of geen aps-c, of...
    Op zich is deze vergelijking dus geen aankoopadvies, maar het geeft wel minstens een punt aan waarin de Nex-7 goed is.
    Met slechtere omstandigheden bedoel je waarschijnlijk minder licht: die ruisvergelijkingen op 100% op het scherm zijn één ding, maar zijn heel sterk beïnvloedbaar door de instellingen van het toestel zelf of door het al dan niet juiste gebruik van software achteraf. En heb je die resultaten al eens afgedrukt om te zien wat dat in realiteit op papier geeft ? Een foto die er op het scherm slecht uit ziet, komt soms heel goed over op papier.

    Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
    Voor alle duidelijkheid, ik stond ook op het punt om een Nex7 aan te schaffen maar ben van gedacht veranderd door photozone.de (volgens hen is er iets raar met de nex7-sensor en alle lenzen behalve die Zeiss presteren slecht, vooral in de hoeken) en posts van Demeyereg die de AF niet echt betrouwbaar vond...
    Ik denk niet dat er iets is met de sensor, behalve dat het een uitstekende sensor is met hoge resolutie, en als gevolg wordt er van de lenzen iets meer verwacht dan bij een 16Mp-sensor als je de mogelijkheden van die Nex-7 ten volle wil benutten. Vandaar ook dat deze test hierboven zo'n goede resultaten geeft: in tegenstelling tot Photozone hebben zij wel een toplens gebruikt. En er zijn nog meer van dergelijke lenzen onderweg.

    Nu, uiteindelijk is ook dit weer een discussie die voor de meesten van geen belang is.
    Het gaat immers veelal over verschillen die enkel de beeldschermanalysten zullen merken. Wie foto's afdrukt op een A4-tje, of zelfs een A3, zal hiervan nauwelijks iets merken (en wie onder ons drukt groter ?).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      dank aan allen!

      shopping mogelijkheid is dus wel mooi uitgebreid!

      vraagje : ik neem nooit video op en wil die functie dan ook uitschakelen.
      een van de nadelen van de nex is dat de videoknop(je) zeer slecht staatom accidenteel te activeren. in de manual vind ik het niet terug dus misshien akn het ook niet, maar :

      kan man die vid-knop de-ativeren?

      tx

      Koen

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door kope999R Bekijk bericht

        kan man die vid-knop de-ativeren?

        tx

        Koen
        Nee

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik heb de Sony 16mm f2.8 + UW adapter (beiden via eBay).

          Je moet die combinatie niet op f2.8 gebruiken, maar verder open mogen de resultaten er best wezen.
          Ik wist wel niet dat de kamers in ons huis zo gigantisch waren
          En, opletten want je eigen voeten komen anders ook nogal vaak in beeld ...

          Jaja
          voorbeeldje 16mm f 2,8 (zonder adapter)

          (op beeld klikken voor volledige opname)

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Hallo,

            De 16mm f2.8 op f2.8 gebruiken is geen probleem dus ...
            Maar samen met de UW-adapter prefereer ik toch een wat groter diafragma.

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            voorbeeldje 16mm f 2,8 (zonder adapter)

            (op beeld klikken voor volledige opname)
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              De 16mm f2.8 op f2.8 gebruiken is geen probleem dus ...
              Maar samen met de UW-adapter prefereer ik toch een wat groter diafragma.

              Jaja
              bedoelde niet dat de opname gemaakt is op f 2,8 maar wel met de 16mm f2,8 lens
              de hoeken vd 16mm zijn niet echt scherp, zelfs zonder adapter op f 2,8.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                de nexen bieden de mogelijkheid dat nu ook de leica m-mount objectieven kunnen vergeleken worden met haast eender welk ander objectief op een zelfde toestel.

                er zijn verschillende leica of ex leica-m gebruikers die in het bezit zijn van een NEX toestel waarop ze hun leica objectieven kunnen gebruiken.

                zo krijg je op eerste zicht zotte vergelijkingen maar als je verder kijkt toch helemaal niet zo dom en met zeer verrassende resultaten, zoals volgende vergelijking van de sigma 30mm f 2,8 E-mount lens met de leica elmarit 28mm f 2,8

                overzicht beeld op 5n met sigma 30mm op f2,8

                zelfde maar met elmarit 28mm of f2,8


                nu vergelijking op 100% view op f,28 en f5,6
                centrum

                linker benedenhoek


                niet enkel scherpte maar ook contrast van de sigma lijken mij op f2,8 beter dan van de leica. Natuurlijk één beeld is weinig om conclusies te treffen maar toch een indicatie, en eerder geposte beelden tonen toch min of meer hetzelfde op de nex7

                sigma 30mm f2,8 kost minder dan 200€
                leica elmarit 28mm f2,8 +/-1750€

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Nu, van wat ik kan uitmaken op de foto's, zou ik ook kiezen voor de Sigma.
                  Maar wie ben ik

                  Eu, en ik heb een goed scherm
                  gr, eb

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Net die Sigma 30/2.8 besteld .

                    Ik loop heel graag rond met a700 + 28 of 35mm.
                    Nex + 30mm moet voor zowat hetzelfde dienen, maar dan compacter om mee te nemen.
                    Ik ben benieuwd.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Net die Sigma 30/2.8 besteld .

                      Ik loop heel graag rond met a700 + 28 of 35mm.
                      Nex + 30mm moet voor zowat hetzelfde dienen, maar dan compacter om mee te nemen.
                      Ik ben benieuwd.


                      Ik zoek ook iets beter dan de kitlens , de 16mm heb ik op een nex5 gehad en vond ik echt niks. Ik zoek een wandel / portret prime. De 24mm f/1.8Z Carl Zeiss Biogon T vind ik voorlopig wat duur. Ik dacht ook aan de Voightländer 35 mm 1,4 Nokton..... met LM adapter. 50 mm is dan weer te lang.
                      Tsjahh heel veel keuze is er niet.
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                        De 24mm f/1.8Z Carl Zeiss Biogon T vind ik voorlopig wat duur. Ik dacht ook aan de Voightländer 35 mm 1,4 Nokton..... met LM adapter. 50 mm is dan weer te lang.
                        Tsjahh heel veel keuze is er niet.
                        Die Voightländer zou ik persoonlijk ook wel zien zitten. 35mm vind ik wel goed (maar langer zeker niet). Alleen, geen AF hé. MF is wel eens leuk vind ik, maar ik wil wel de keuze hebben...

                        En de CZ24 zie ik ook helemaal zitten, als er eens eentje opduikt tegen een redelijke prijs. Aan de volle prijs vind ik ze ook te duur.

                        Maar de Sigma 30mm ben ik dus wel benieuwd naar. Wat ik verlies aan lichtsterkte tov een f/1.4 of f/1.8 op de a700, dat win ik ruimschoots terug door de iso-prestaties van de Nex-5N.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          http://www.luminous-landscape.com/re...month_on.shtml

                          The Bottom Line
                          To my mind there isn't a camera that packs more punch in a small lightweight package than the Sony NEX-7. For anyone looking for a light weight camera system, especially for travel, its hard to beat the NEX-7. With an appropriate adaptor it can take just about any lens ever made, including those from Canon, Nikon, Leica, etc. The EVF is state-of-the-art, it shoots HD video with full manual control if desired, and there's even a built-in flash. Yes, there are some really annoying interface issues, but nothing that a firmware update can't fix if Sony has the will to do so.

                          This is the mirrorless camera that other manufacturers have to reckon with, and for the moment is, in my opinion, one of the best available choices in a compact system camera for the serious photographer.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            http://www.luminous-landscape.com/re...month_on.shtml

                            The Bottom Line
                            To my mind there isn't a camera that packs more punch in a small lightweight package than the Sony NEX-7. For anyone looking for a light weight camera system, especially for travel, its hard to beat the NEX-7. With an appropriate adaptor it can take just about any lens ever made, including those from Canon, Nikon, Leica, etc. The EVF is state-of-the-art, it shoots HD video with full manual control if desired, and there's even a built-in flash. Yes, there are some really annoying interface issues, but nothing that a firmware update can't fix if Sony has the will to do so.

                            This is the mirrorless camera that other manufacturers have to reckon with, and for the moment is, in my opinion, one of the best available choices in a compact system camera for the serious photographer.

                            Interessant leesvoer

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Heb gisteren de sigma 19mm 2,8 ontvangen. Eerste testen wijzen uit dat die het heel goed doet op de nex7. Wacht al een maand op de LA EA2 adapter waarmee ik ook mijn sony lenzen kan gebruiken. Had verkeerdelijk LA EA1 meegekregen doch daarmee heb je geen aut. scherpstelling. Winkelier wil omruilen doch adapter is bij sony niet op voorraad.
                              Wat die voigtlander nokton 35mm 1.4 betreft : die lens is zo mooi dat je een foto van de nex met die er op zou willen nemen.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                heb adapter zien liggen (LA-EA2) vorige week in sony center Antwerpen (Eiermarkt).
                                parking is daar juist naast.

                                Comment

                                Working...
                                X