Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

't Zou best kunnen hoor. Sony heeft over haar A700/A850/A900 en nu de A77 altijd duidelijk gezegd dat ze weather sealing hebben (net zoals de vertical grips trouwens). Maar over de lenzen, daar is met uitzondering van de 16-50/2.8 SSM, nooit iets over gezegd...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En de hierboven al vermelde 'Smart Teleconverter', die je niet kan configureren ...

wat bedoel je daar juist mee? Zou je dan geen converter extra moeten aanschaffen, zou een mooie prijs besparing.
      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
      https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Dat ware te gemakkelijk . Wat dit eigenlijk doet is dat de camera voor jou een gedeelte van het beeld wegsnijdt, alsof je zou gaan croppen in Aperture of welke post-processing software dan ook. Met andere woorden, je levert aan beeldkwaliteit in.

't Zou leuk zijn als je die zou configureren. Ik zou 'm bijvoorbeeld gebruiken voor de AF-punt selectie . Onder AEL of ISO vind ik het nogal onlogisch en onpraktisch om zoiets te zetten, vandaar dat ik liever iets nuttigs zou willen doen met die 'smart teleconverter' .

Edit: een interessant filmpje .

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
        Last edited by JorisVdB; 4 september 2011, 21:39.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

kan er iemand mij vertellen of de electronische zoeker ook handag is bij macrofotografie, kan je met dit toestel ook manueel scherpstellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Mertens Bekijk bericht
            kan er iemand mij vertellen of de electronische zoeker ook handag is bij macrofotografie, kan je met dit toestel ook manueel scherpstellen?
            smart zoom gaat je helpen, alsook het draaibare display.
            Manueel focussen? Dat zou er écht aan ontbreken!

G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
              smart zoom gaat je helpen, alsook het draaibare display.
              Manueel focussen? Dat zou er écht aan ontbreken!

G
              toevallig al ervaring met electronische zoeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                't Zou best kunnen hoor. Sony heeft over haar A700/A850/A900 en nu de A77 altijd duidelijk gezegd dat ze weather sealing hebben (net zoals de vertical grips trouwens). Maar over de lenzen, daar is met uitzondering van de 16-50/2.8 SSM, nooit iets over gezegd...
                De mooie 70-200 2.8 G blijkbaar niet, onbegrijpelijk http://www.dpreview.com/lensreviews/..._m15/page6.asp

Comment

nog een maand eer we deze eens in ons handen kunnen nemen

ikzelf ben er heel benieuwd naar en overweeg een aankoop.
                  enkel ben ik verwonderd dat de 18-50 2.8 niet te zien is op sony.be

en als ik prijzen zie (buitenlandse site) dan liggen die lager van in EU
                  sony alpha A33

Comment

Sealed of niet, met verschillende lenzen heb ik toch al wel wat regen overleefd hoor. Zo gevoelig zijn die dingen niet. Het waren natuurlijk geen stortbuien, maar ik vraag me af wie er zelfs met een officieel "sealed" exemplaar in de gietende regen gaat staan ...

Hieronder wat ervaring van anderen, met 70-200G en 70-300G :

"Since I purchased a two-body seven-lens Sony A900 system some months ago for long-term testing this was my main squeeze for this expedition, and was used for more than 4,500 of the roughly 6,500 frames taken during the three weeks in Argentina and Antarctica.
                    Both of the cameras and all lenses performed flawlessly, without any hiccups, in all sorts of weather and shooting conditions."

" I deliberately allowed both of my A900 bodies be exposed to the rain for two days ashore to see how they would stand up. There were no operational difficulties. I also have used the Sonys back here in Toronto in snow storms, (unprotected), both before and after the Antarctic trip, with no ill effects. Though also not claimed as weather sealed, they appear to be as well protected as any other camera I've ever used."

"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Mertens Bekijk bericht
                      toevallig al ervaring met electronische zoeker?
                      Daar vrees ik voor, er zijn nog maar bitter weinig mensen die deze camera in handen hebben, en dat zijn allemaal nog maar preproductiemodellen, denk ik...
                      Oorspronkelijk geplaatst door parrotsbe Bekijk bericht
                      en als ik prijzen zie (buitenlandse site) dan liggen die lager van in EU
                      Vergeet niet dat je met import-, vervoerskosten, enz ook zit. En dat kan behoorlijk oplopen ...
                      Last edited by JorisVdB; 5 september 2011, 10:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Sealed of niet, met verschillende lenzen heb ik toch al wel wat regen overleefd hoor. Zo gevoelig zijn die dingen niet. Het waren natuurlijk geen stortbuien, maar ik vraag me af wie er zelfs met een officieel "sealed" exemplaar in de gietende regen gaat staan ...

Hieronder wat ervaring van anderen, met 70-200G en 70-300G :

"Since I purchased a two-body seven-lens Sony A900 system some months ago for long-term testing this was my main squeeze for this expedition, and was used for more than 4,500 of the roughly 6,500 frames taken during the three weeks in Argentina and Antarctica.
                        Both of the cameras and all lenses performed flawlessly, without any hiccups, in all sorts of weather and shooting conditions."

" I deliberately allowed both of my A900 bodies be exposed to the rain for two days ashore to see how they would stand up. There were no operational difficulties. I also have used the Sonys back here in Toronto in snow storms, (unprotected), both before and after the Antarctic trip, with no ill effects. Though also not claimed as weather sealed, they appear to be as well protected as any other camera I've ever used."

http://www.luminous-landscape.com/es...9-worked.shtml
                        het hoeft niet alleen tegen regen te zijn he? stof is nog vele malen erger..
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

vraag me af of het de moeite loont de lens 16-50mm /2.8 er ook bij te nemen
                          sony alpha A33

Comment

Da's afhankelijk van wat je fotografeert ...'t Schijnt een vrij goede lens te zijn, 't enige probleem zou de CA zijn. Op SLRgear.com staat er alvast een review van.

Comment

als ik de prijzen vergelijk in UK en VS dan is er een zeer groot verschil, zijnde 1900€ tegen 1385€.(beide body + lens) Nu vraag ik me af of iemand reeds dingen via site in de VS, en als er dan extra moet worden betaald als die goederen hier toekomen, invoertax of zo Het zou echt stom zijnals ik een toestel koop in VS en hier plots veel moet bijbetalen. Voor de garantie blijkt het geen probleem te zijn, wel slecht 1 jaar ipv 2 maar voor 150€ krijg je er 3 jaar bij.
                              Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                              https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

+21% btw +6% invoerheffing (+ verzendkosten) ...

En +3 jaar garantie, ja, als je het toestel dan ook terugstuurt naar de VS voor herstelling als ik me niet vergis.

In de VS kopen is vooral interessant als je "in het zwart" wil invoeren, dus bv. zelf naar ginder en dan bij thuiskomst niets aangeven aan de douane in Zaventem.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X