Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Waarom
    Omdat er geen "S" of "y" in de naam zit?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Hier een voorbeeld op ISO800 klik
      Ze hebben 2 weken geleden mijn A700 gestolen in Rome. Dus ik ben in de markt voor een A77.
      De kwaliteit van de ISO800 foto haalde ik bijlange niet met de A700, en dan trek ik nog altijd in Raw! (bewerken in lightroom3/ACDsee).
      Als ISO 1600 vergelijkbare kwaliteit biedt, ben ik verkocht. 3200 gebruik ik zelden omdat ik vind dat snel glas meer loont dan hoge ISO.

Ik heb al heel wat kritiek gelezen op deze camera van mensen die hem nog niet in hun handen hebben gehad (Dpreview, een beetje Dyxum) maar ik vraag me af wat men eigenlijk verwachte? Dit is stukken beter dan de hoog geprezen A700. En om met die camera goede resultaten te behalen moest je hem zeer goed in de vingers hebben. Dit is top technologie voor enthousiaste fotografen. Geen point en shoot. Ik denk dat ook deze camera wat leertijd zal vereisen. (en misschien nog een firmware update).

Maar de algemene spec's zijn in mijn ogen het beste wat je op dit ogenblik voor dit geld op de foto markt kan krijgen!
      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
        Ik denk dat ook deze camera wat leertijd zal vereisen. (en misschien nog een firmware update).

Maar de algemene spec's zijn in mijn ogen het beste wat je op dit ogenblik voor dit geld op de foto markt kan krijgen!
        Eerlijk gezegd ben het daar bijna volledig mee eens . De firmware-update of geheugenupgrade zou welkom zijn, maar voor de rest is er bijzonder weinig op aan te merken.

Ik las net op Imaging Resource dat alle Sonyproducten met de 'Electronic First Shutter' uitzonderlijk stil zijn ook trouwens...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
          De kwaliteit van de ISO800 foto haalde ik bijlange niet met de A700
          Niet persoonlijk, maar ik snap niet wat je kan afleiden uit die foto op ISO 800
          Ik heb al veel foto's gezien op iso 800 met goeie kwaliteit van heel veel camera's...

Het probleem met hoge iso komt pas echt naar voor als de omstandigheden slechter zijn (weinig licht)

Volgens mij enkel als je bij weinig licht dezelfde foto maakt met een A700 en A77 kan je vergelijken volgens mij.

...Misschien snap ik het zelf wel niet goed genoeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Ik heb al veel foto's gezien op iso 800 met goeie kwaliteit van heel veel camera's...

Het probleem met hoge iso komt pas echt naar voor als de omstandigheden slechter zijn (weinig licht)

Volgens mij enkel als je bij weinig licht dezelfde foto maakt met een A700 en A77 kan je vergelijken volgens mij.

Volledig akkoord Dpix, en ik snap je uitleg héél goed . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Zoals je in mijn sig kan zien heb (had) ik al jaren een A700. Ik heb er meer dan 60.000 clicks mee getrokken met goed licht en met slecht licht, ook op ISO 800. Nooit kreeg ik zoveel detail na het verwijderen van de ruis. Voor mij was het grootste minpunt van de A700, ook met firmware 4, de ruis (soms zichtbaar maar goed te verwijderen vanaf Iso200 tot Iso400). Iso 800 gebruikte ik enkel als het echt niet anders kon. Iedereen zal wel eens vergeten zijn om de iso terug te zetten, dus heb ik ook foto's buiten in goed licht getrokken met iso 800. Dan was alle detail weg hoor!
              Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Ik heb hier nog foto's gevonden, ook met hoge iso getrokken.

Ik vind dit toch zeer netjes hoor. Iso3200 is nog zeer goed te gebruiken.
                Iso16000 laat flink wat ruis zien en is eigenlijk alleen voor extreme situatie.

Er staan ook wat foto's bij met iso1200. Ontzettend veel detail en prachtige kleuren.

Comment

Hier wordt niet beweerd dat de A77 super presteert op hoge ISO maar op het niveau vd betere crop camera's (D7000 bv.). Voor een 24MP vind ik dat heel goed en ik had niet anders verwacht. Sommigen vergelijken de A77 met een Nikon D3x, je kan niet verwachten dan een APS-C sensor hetzelfde presteert als een FF.
                  Ik heb foto's gezien vd A77 op ISO3200 en ik vind het heel behoorlijk.
                  En die hoge ISO prestaties wordt een beetje overdreven vind ik. Hoe vaak neem je foto's, laten we zeggen boven ISO1600? IK denk niet dat er velen zullen zijn.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex606

En die hoge ISO prestaties wordt een beetje overdreven vind ik. Hoe vaak neem je foto's, laten we zeggen boven ISO1600? IK denk niet dat er velen zullen zijn.
                    Veel meer dan je denkt, niet iedereen fotografeert bij voldoende licht, denk maar aan sporthallen bvb.....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit is inderdaad een goed punt. Ik denk dat met deze resultaten op hogere ISO en met 12 beelden per seconde, Sony een goede stap voorwaarts heeft gezet. Maar er zijn concurrenten die het hier beter doen.

In ieder geval, voor mijn fotografie (reizen, portretten, ,streetlive) is dit een goed alternatief. Sport (vooral indoor) zal waarschijnlijk beter afgehandeld worden door Nikon. Zij hebben er ook het glas voor. Sony blijft op dat gebied wat achter (zeker met betaalbare tele's). Maar voor mij lijkt hij ideaal.

En zo zijn er bij de grote drie voldoende argumenten om een groot publiek aan te trekken. De ideale camera voor alle omstandigheden zal nog niet voor vandaag zijn.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Veel meer dan je denkt, niet iedereen fotografeert bij voldoende licht, denk maar aan sporthallen bvb.....
                        Klopt, maar zo zijn er ook voldoende mensen die (bijna) uitsluitend buiten foto's nemen (weer een mooi voorbeeld uit mijn eigen leven, I know ), en die zijn dan weer blij met ISO 50, want daarmee kan je een auto, vliegtuig,...pannen op een heldere dag zonder dat je in de problemen komt met diffractie ...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Hier wordt niet beweerd dat de A77 super presteert op hoge ISO maar op het niveau vd betere crop camera's (D7000 bv.). Voor een 24MP vind ik dat heel goed en ik had niet anders verwacht. Sommigen vergelijken de A77 met een Nikon D3x, je kan niet verwachten dan een APS-C sensor hetzelfde presteert als een FF.
                          Ik heb foto's gezien vd A77 op ISO3200 en ik vind het heel behoorlijk.
                          komt op hoge ISO in RAW volgens mij op het eerste zicht heel dicht in de gebeuren van de a900 en de d3x, en mogelijk zelfs beter.
                          dit is een 6400 ISO RAW beeld opgenomen in den pikke donkere, gewoon Faststone gratis afhalen en dan kun je dat plaatje eens bekijken

dit is een 3200ISO opname

op IR staan genoeg RAW-foto's die voor elk toestel quasi identiek zijn van onderwerp en belichting, daar kun je heel eenvoudig de RAW-beelden vergelijken je moet ze wel zelf door RAW-converter draaien !
                          Last edited by puerte; 28 augustus 2011, 00:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                            ik krijg A77 RAW files open met CaptureOne 6.

ISO 3200 is héél goed zonder al teveel NR, ISO 6400 heeft nogal veel kleurruis maar voor een kleinere print (tot 18x24) perfect bruikbaar.

En nu gijle!

G
                            LR3 verwerkt de beelden op hoge ISO doorgaans beter dan C1-6.
                            Gebruik beide maar nooit c1 voor hoge ISO.
                            We zullen zien wat LR van terecht brengt, maar 3200ISO (RAW) is volgens mij wel de limiet voor beelden waar iets meer eisen aan kwaliteit gesteld worden.

Spijtig dat jpeg niet beter is

Comment

Zijn er hier ondertussen mensen die al zeggen "ja, die ga ik kopen" ?

Enerzijds wil ik al bellen naar mijn fotowinkel voor een pre-order, anderzijds wacht ik liever wat af tot eventuele kinderziektes eruit kunnen zijn, firmware misschien nog een update krijgt, er meer reviews zijn, enz...

En ohja, ik vind die camera er zo mooi uitzien met die vertical grip eronder ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                anderzijds wacht ik liever wat af tot eventuele kinderziektes eruit kunnen zijn, firmware misschien nog een update krijgt, er meer reviews zijn, enz...
                                Altijd een goede houding. Prijzen kunnen ook nog een beetje gezakt zijn tegen dan

Comment

Working...
                                X