Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

grootste voordeel van NEX is dat je helemaal geen spiegel meer hebt, zelfs geen translucent mirror.. en de mogelijkheid om zowat ieder merk prime erop te kunnen zetten, NEX is weliswaar niet al te compact icm met bv 18-200, maar met vintage objectieven van bv leica etc. heb je wel een hele mooie combinatie, en prachtige beeldkwaliteit.... NEX-7 staat echt een klasse hoger dan de eerdere nexen dat zie je aan de bediening, specs en de lay-out/knoppologie, die toch wel erg goed ontworpen is..(en de zwarte kleur vind ik geweldig mooi) of 24mp op aps-c overkill is, laat ik vooralsnog in het midden, daarvoor zou je eigenlijk moeten wachten op de FF NEX-9 oid..zie wel dat nex-7 voor mij persoonlijk voordelen heeft op a77, al zijn het 2 verschillende camera´s..NEX-7 loopt als een trein, zelfs beter dan de a77, die hoofdzakelijk de meeste aandacht kreeg..het begint toch wel te kriebelen.. nex-7 of toch wachten op FF nex-9?? (is er toevallig ook een adapter beschikbaar voor de wat oudere rokkor-md primes van minolta? heb nog wat rokkor primes liggen van 24, 28mm, 35mm, 45mm ,50mm en 135mm..fijne lensjes zijn dat.. )
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Ik heb op een Brits luchtvaartforum ook al uitgebreid gediscussieerd met een Canongebruiker, wat mij uiteindelijk de opmerking "you need to put your money where your mouth is (old English saying), buy one and show us what it can do" opleverde .

Ik heb even de plus- en minpunten op een rijtje gezet.

Wat ik goed, bijzonder of gewoonweg handig vind:

- ISO 50: handig voor extreem heldere of zonnige dagen wanneer je wil pannen maar waar je op ISO 100 door diffractie in de problemen zou kunnen komen. Hopelijk is het dynamisch bereik deftig op ISO 50...En niet 2/3 van een stop ofzo minder dan ISO 100, want da's ook niet ideaal .

- Een configureerbare auto ISO (je kan elke mogelijke waarde tussen 100 en 16.000 als minimum en maximum zetten).

- Een gevoeliger AF-systeem (11 kruisgevoelige sensoren, vrij veel vergeleken met maar 3 van de A580 en A55 maar nog steeds minder dan de concurrentie).

- Het bovenstaande AF-systeem zou echte continuous AF moeten leveren.

- Veel betere lichtmeting - het gaat hier mogelijk om hetzelfde systeem als dat in de A55/A33, dat met 1200 zones. "The A55's other key systems (metering and white balance) are generally very reliable. Metering, especially, is more or less infallible when left in multi-zone mode, and with 1200 zones in total it should be. Even in very poor artificial light the A55 is capable of accurate exposures with a minimum of manual intervention.", Dpreview.com.

- Body én grip () met weather sealing.

- Drie custommodi via MR (spijtig genoeg geen PASM + 1/2/3 op het keuzewieltje)
      weather sealed body and vertical grip.

- -5 tot + 5 EV belichtingscompensatie. Niet dat ik veel zo extreem moet bijsturen, maar het zal wel handig zijn voor de HDR-liefhebbers, zeker ...

- "Rule of thirds" scherm/virtuele horizon/...zichtbaar in de zoeker, dankzij de EVF .

- Extra LCD'tje bovenaan, alhoewel ik niet weet of er zoveel instellingen op te zien zijn.

- Configureerbare AEL/AF-MF/ISO-knoppen (maar helaas geen configureerbare 'Smart Teleconverter ).

- Dat elektronisch ding daar aan de sluiter...Sorry, ik ken niet meteen de juiste vertaling c.q. vakterm .

- EyeStart AF ! Dat zat niet meer op de A850 en A900 denk ik.

- AF micro-adjust voor maximaal 30 (!) lenzen .

- ....

Wat ik niet goed vind of voor verbetering vatbaar is...

- Geen SD-kaartjes of mogelijkheid om twee geheugenkaarten te gebruiken à la Nikon .

- De véél te kleine buffer (als je weet dat de camera 8 of zelfs 12 fps kan doen) .

- De batterijduur. Behoorlijk goed voor een camera die eigenlijk full-time in live view zit, maar vergeleken met een A580 ....

- Geen volume-instelling bij het filmen .

- En de hierboven al vermelde 'Smart Teleconverter', die je niet kan configureren ...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ook nog : een elektronische beeldstabilisatie ipv een elektro-mechanische. Dus de sensor maakt geen echte bewegingen meer om te stabiliseren. Hierdoor kan men langer video's opnemen dan voordien, ik dacht 29min.

Het Af-systeem heeft een soort van 3d-tracking (zoals bij Nikon). Je kan je onderwerp vastzetten (hoe precies weet ik niet, dacht op een knopje drukken) waardoor die makkelijker in focus blijft.

ISO50 is zeker handig bij panning shots met fel zonlicht. In vergelijking met mijn A550/ISO200 zijn dat 2stops. Dus F8 ipv F16 (waar diffractie een rol begint te spelen)
        Last edited by alex606; 1 september 2011, 23:09.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          grootste voordeel van NEX is dat je helemaal geen spiegel meer hebt, zelfs geen translucent mirror.. en de mogelijkheid om zowat ieder merk prime erop te kunnen zetten, NEX is weliswaar niet al te compact icm met bv 18-200, maar met vintage objectieven van bv leica etc. heb je wel een hele mooie combinatie, en prachtige beeldkwaliteit.... NEX-7 staat echt een klasse hoger dan de eerdere nexen dat zie je aan de bediening, specs en de lay-out/knoppologie, die toch wel erg goed ontworpen is..(en de zwarte kleur vind ik geweldig mooi) of 24mp op aps-c overkill is, laat ik vooralsnog in het midden, daarvoor zou je eigenlijk moeten wachten op de FF NEX-9 oid..zie wel dat nex-7 voor mij persoonlijk voordelen heeft op a77, al zijn het 2 verschillende camera´s..NEX-7 loopt als een trein, zelfs beter dan de a77, die hoofdzakelijk de meeste aandacht kreeg..het begint toch wel te kriebelen.. nex-7 of toch wachten op FF nex-9?? (is er toevallig ook een adapter beschikbaar voor de wat oudere rokkor-md primes van minolta? heb nog wat rokkor primes liggen van 24, 28mm, 35mm, 45mm ,50mm en 135mm..fijne lensjes zijn dat.. )
          daar zijn adapters beschikbaar voor rokkor objectieven, daar is iemand op het forum die rokkor op nex gebruikt.
          zou de nex5 en zekers de nex5n niet onderschatten, is trouwens geen enkele DSLR (APS) die de beeldkwaliteit evenaart van de nex5n en de constructie is heel stevig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            elektronische beeldstabilisatie ipv een elektro-mechanische
            ... did i miss something ???

Hoe zit het met de stabilisatie van het zoekerbeeld ? Bij optische stabilisatie zijn zowel zoeker als lcd achteraan gestabiliseerd ... bij sensorstabilisatie alleen de lcd achteraan ... bij een optische zoeker gaat dit niet zo ambetant zijn dan bij een electronische, egaal hoe goed de OLED van de 77 ook is

Eindelijk OLED displays in cameras ... spijtig nog altijd niet ter vervanging van lcds achteraan

We kunnen alleen maar herhalen : the new kid on the block is goe bezig

Comment

Die elektronische stabilisatie betekent dat het beeld pixel-per-pixel wordt verschoven om het te stabiliseren. De motortjes die voor SteadyShot Inside zorgen, genereren anders zo'n warmte dat de camera, mede door de sensor die altijd actief is, gaat oververhitten .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                daar zijn adapters beschikbaar voor rokkor objectieven, daar is iemand op het forum die rokkor op nex gebruikt.
                zou de nex5 en zekers de nex5n niet onderschatten, is trouwens geen enkele DSLR (APS) die de beeldkwaliteit evenaart van de nex5n en de constructie is heel stevig.
                oke..THX! zal es rondkijken.. nex5n geeft idd zeer mooie beeldkwaliteit, al ben ik tegenwoordig wel FF gewend..

24mm op crop geeft toch heel ander beeld dan 24mm op FF..twijfel, twijfel..nex-5n nex-7 of toch maar wachten op FF nex-9 oid? FF 24 mp icm met die rokkortjes lijkt me echt wel lekker.. die fuji was voor mijne man he? af en toe gebruik ik hem wel eens, maar ik wil ook wel iets nieuws voor mijzelf..(voor alles wat hij aan zijne koersfiets spendeert, mag ik ook wel iets terug hebben , is mijn mening.. )

ik wor zot van die koersfiets.. (grote zucht... )
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Psst...Er is ook ergens een draadje dat over de NEX-7 gaat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Psst...Er is ook ergens een draadje dat over de NEX-7 gaat ...
                    je hebt gelijk..

Comment

Die elektronische stabilisatie betekent dat het beeld pixel-per-pixel wordt verschoven om het te stabiliseren. De motortjes die voor SteadyShot Inside zorgen, genereren anders zo'n warmte dat de camera, mede door de sensor die altijd actief is, gaat oververhitten .
                      bedankt voor de toelichting ... ben vertrouwd met de werking van electronische stabilisatie ... maar mijn vraag was wanneer/ bij welk model men is overgeschakeld

Comment

't Staat hier wel al ergens, maar dit gebeurt enkel in de videomodus. Anders is het de echte SteadyShot Inside . Dit gebeurt vanaf de A65 en A77, voor zover ik weet. De sensor zal wel net zoals die in de A35 minder stroom verbruiken en tegelijk minder opwarmen .

Comment

't Staat hier wel al ergens, maar dit gebeurt enkel in de videomodus. Anders is het de echte SteadyShot Inside . Dit gebeurt vanaf de A65 en A77, voor zover ik weet. De sensor zal wel net zoals die in de A35 minder stroom verbruiken en tegelijk minder opwarmen .
                          ... aaah ... alleen in videomodus ... was/is courant bij cams zonder optische stabilisatie, o.a. was dit bij mijn svhs-c pana s85 en dv canon mv3i ... blijft de vraag hoe het zit met zoekerstabilisatie van SLT's

Comment

Ook niet onbelangrijk:

De A77, de battery grip, de nieuwe 16-50 2.8 lens, en de nieuwe flash zijn allemaal weather proof.
                            Dus een volledige kit waarmee je ook in de regen bv een trouw partij kunt gaan fotograferen. Of zomerfestivals met Belgisch zomerweer.

Comment

Spijtig dat de andere Sonylenzen dat niet zijn .

Toen ik in juli op Duxford stond te klikken, is er op beide airshowdagen een portie regen geweest. Heb toen telkens mijn lens netjes afgekuist en terug in de tas gestoken. Terug in de B&B op het vrije bed gelegd tot de volgende dag (zowel na dag 1 als dag 2) en thuis ook een hele tijd uitgezoomd laten staan. Op dit moment werkt mijn lens nog perfect, voor zover ik kan vaststellen. Maar volledig gerust ben je toch niet ...Nu, weather sealing is niet zalig makend, maar het geeft wel een zekere peace of mind...

Comment

zijn die g-series niet weathersealed?? ik weet dat de zeiss-varianten niet gesealed zijn, maar dacht altijd dat de g-series minolta en sony wel gesealed waren..

Comment

Working...
                                X