Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
    het hoeft niet alleen tegen regen te zijn he? stof is nog vele malen erger..
    De meeste van die dure lenzen behouden hun lengte bij zoom of AF, dus geen "stofzuigereffect" en dus nauwelijks of geen last van stof. Da's altans mijn ervaring. Maar ik ga dan ook geen foto's maken in een houtzagerij.
    Bij nogal wat mensen is stof in zo'n lens meer veroorzaakt door lenzen wisselen op minder geschikte plaatsen dan door ermee te werken, denk ik.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ik ben in bezit van de 70-400G en toch geen goedkope lens, maar die schuift toch uit.
      Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
      https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Inderdaad. (Ik zei dan ook "de meeste", niet "alle ).
        Maar zelfs met die 70-400 heb ik voorlopig nog niets van stof...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

op luminous landscape kun je ervaringen lezen ivm met 2 antartica expedities en daaruit blijkt dat weather sealed een vrij interpreteerbaar begrip is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            op luminous landscape kun je ervaringen lezen ivm met 2 antartica expedities en daaruit blijkt dat weather sealed een vrij interpreteerbaar begrip is.
            Inderdaad.
            Voor de geïnteresseerden: de link zit hierboven in post 309 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Mertens Bekijk bericht
              toevallig al ervaring met electronische zoeker?
              heb EVF gebruikt op A55 voor sport opnames, plezier om te gebruiken en biedt veel voordelen toz van OVF.
              Je ziet wat de sensor registreert en dat is een heel groot voordeel, met OVF zie je wat een menselijk oog registreert en daar heb je weinig aan voor maken van opnames.
              Je kunt onmiddellijk belichting, kleurbalans en zelfs DR bijsturen.
              Is veel bruikbaarder dan OVF bij weinig licht, om manueel te focussen, om scherpte diepte in te schatten etc etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                En de hierboven al vermelde 'Smart Teleconverter', die je niet kan configureren ...

wat bedoel je daar juist mee? Zou je dan geen converter extra moeten aanschaffen, zou een mooie prijs besparing.
                inderdaad hierdoor kun je heel wat geld uitsparen zelfs de prijs van een paar A77 toestellen.
                dit wordt mogelijk dank zij het groot aantal mp's die je beschikbaar hebt, en dankzij EVF is het mogelijk het uitgesneden beeld als volledig beeld in de zoeker te tonen.

met een klassieke optische converter heb je zowel verlies van licht en beeldkwaliteit, uiteraard kun je "smart teleconverter" ook gebruiken in combinatie met een optische converter !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  weathersealing is idd vrij interpreteerbaar.. mijn 5dmkII en eos-3 hebben ook ´weather-sealing´ maar het is niet hetzelfde als de 1d series..(toch geeft het altijd wat meer geruststelling..beter ´iets´van weathersealing ipv niets.. ) en niet alle canon L-versies zijn weathersealed ook..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

ik heb vernomen dat er in Nl een zaak is die de eerste *** weggeeft aan 0€ enkel de transport zou betalend zijn, of je moet dit afhalen.
                    Dit om de online store te promoten.

idem voor de A65...

ga ik voor de Sony A77 + 16-50mm /2.8
                    sony alpha A33

Comment

Hoe kan ik nagaan of al mijn lenzen werken op de a77, ik bezit namelijk lenzen van sigma en sony, van 50mm, macro100mm tot breedhoek en tele.

Comment

Hoe kan ik nagaan of al mijn lenzen werken op de a77, ik bezit namelijk lenzen van sigma en sony, van 50mm, macro100mm tot breedhoek en tele.
                        Sony en Minolta lenzen met A-Mount gaan geen probleem opleveren. 't schijnt dat de Beercan 70-210 f4 zelfs een snelheidsboost krijgt op de A77! naar dat laatste kijk ik uit: 't is mijn enige zoomlens, pijnlijk scherp op f4.5 en ze heeft een zalige tekening (mijn exemplaar toch).

Je Sigma lenzen gaan niet allemaal werken, afhankelijk van de leeftijd van die lenzen. Mocht je er één hebben die niet blijkt te werken, dan stelt Sigma ze opnieuw af zodat ze compatibel zijn - ook voor tweedehands lenzen, je hoeft dus niet de eerste eigenaar te zijn.

De grootste vraag zal echter zijn of je lenzen de resolutie van 24Mp op een cropfactor 1,5 wel eer zullen aandoen... ook hier weer: testen. Als het tegenvalt, dan is er niet veel aan te doen, behalve je beeld downsamplen in nabewerking naar een kleiner formaat.

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Kijk hier eens, A-mount lens database. Zoek je lens op, dan staat er rechts als die SLT compatible is. Zo kijk ik het na, misschien is er een betere manier.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Kijk hier eens, A-mount lens database. Zoek je lens op, dan staat er rechts als die SLT compatible is. Zo kijk ik het na, misschien is er een betere manier.
                            Voila. Dat vergeet ik nu altijd ;-)
                            G
                            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

??? ik heb niet alles gevolgd, maar is er dan een reden waarom objectieven die werken op mijn A200 het niet goed meer zouden doen op die A77 ???

en verder ben ik alleen wat bang voor vrij extreem tegenlicht, zowel in de zoeker als voor evt ghosting door die transparante spiegel ...
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                                ??? ik heb niet alles gevolgd, maar is er dan een reden waarom objectieven die werken op mijn A200 het niet goed meer zouden doen op die A77 ???

en verder ben ik alleen wat bang voor vrij extreem tegenlicht, zowel in de zoeker als voor evt ghosting door die transparante spiegel ...
                                The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

Ghosting is opgelost door een nieuwe coating op de sem-transparante spiegel.
                                Het automatisch aanpassen van de EVF kan je uitschakelen. Ik ken een aantal testers persoonlijk en ze zijn zéér tevreden over het gedrag van de EVF, in verschillende omstandigheden. Binnenkort neem ik er ook een kijkje door :-)

G

Comment

Working...
                                X