Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Precies...Maar je weet hoe dat gaat hé Frank...Nieuw speelgoed is altijd leuk . Vooral als je twee jaar wacht op een camera (waarvoor dank, Sony ) wacht .

Spijtig dat 't niet is zoals met de A55 en A33: volledig uitgewerkte reviews ten tijde van de aankondiging van de camera's...Maarja .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zijn er hier ondertussen mensen die al zeggen "ja, die ga ik kopen"
      Ik heb gepland om tegen het eindejaar een body te kopen. Als Sony het probleem met de buffer aanpakt dan zit het er dik in, zoniet blijf ik bij mijn A550.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik hoop van harte dat ze daar inderdaad iets aan doen, zodat deze toch wel prachtige camera toch een buffer krijgt die de rest van de camera waardig is .... Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom ze niet gewoon er meer geheugen hebben ingestoken. Ze besparen nu toch geld door de EVF (een zeer goed pentaprisma zoals in de A700 maar vooral in de A900 en A850 kost véél geld), dus kan er toch een beetje geheugen af, zou ik denken...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik denk dat deze momenteel de beste keus is om mijn ALPHA 300 te vervangen.
          Echter zit er in mijn hoofd te wachten op nieuws over een FF.
          en pas dan de keuze te maken voor de a77 of een FF.
          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Ik ga hem zeker kopen, wat vroeger (dus duurder) dan voorzien, maar ja, mijn A700 is van onder mijn neus gepikt.

Ik was noch niet echt van plan om naar een FF te gaan, daarvoor ontbreekt nog even de tijd. Binnen een jaar of 5/6, als er echt eentje aankomt met ongelooflijke beeldkwaliteit (middenformaat achtig...) dan zou ik wel de upgrade maken.
            Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
              Ik ga hem zeker kopen, wat vroeger (dus duurder) dan voorzien, maar ja, mijn A700 is van onder mijn neus gepikt.

Ik was noch niet echt van plan om naar een FF te gaan, daarvoor ontbreekt nog even de tijd. Binnen een jaar of 5/6, als er echt eentje aankomt met ongelooflijke beeldkwaliteit (middenformaat achtig...) dan zou ik wel de upgrade maken.
              Zeer zuur dat de tamron ook op de camera zat Maar je kan het ook positief bekijken, de 16-50 SSM lijkt mij de ideale vervanger en ideale metgezel voor de A77

Comment

Zeer zeker! Ziet er een prachtige lens uit. Wel duurder dan de Tamron, dus een vergelijkende test zal er zeker van komen!

Nu, de Tamron zat zowat 90% van de tijd op het toestel. De laatste tijd had ik wel een beetje mijn twijfels over deze lens. Op een of andere manier communiceerde ze niet goed meer met de body. Wat dan weer resulteerde in niet werkende auto focus.

Zelfs na schoonmaken van de contactunten, bleef het euvel (sporadisch) bestaan. Dus ik hoop dat de dief er zeer veel mislukte foto's mee maakt.
                Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                  Ik denk dat deze momenteel de beste keus is om mijn ALPHA 300 te vervangen.
                  Echter zit er in mijn hoofd te wachten op nieuws over een FF.
                  en pas dan de keuze te maken voor de a77 of een FF.
                  Sony moet nog starten met FF ontwerp en weet zelf nog niet hoe die er juist gaat uit zien, normaal mag je verwachten dat men a77 ontwerp neemt dit verbetert en FF sensor inplaatst. (ref a700-a900)
                  Men gaat eerst de reacties ivm met de a77 afwachten, voor men met finaal ontwerp start.
                  Mogelijk (praktisch vrij zeker) komen er meerdere FF modellen en men heeft de mogelijkheid zonder veel extra kost een toestel te lanceren in het nikon d3 en canon 1dmk segment.

Dus zouden 3 FF kunnen komen:
                  -top segment als vervanging van de a900 (dat is vrij wel zeker)
                  -amateur/pro segment , vervanging A850 (dat is ook vrij zeker)
                  -toestel gericht op journalistiek (d3/1dmk segment) ( is minder zeker, maar niet uit te sluiten)

Op CES begin volgend jaar (consumer electronica beurs in america) worden waarschijnlijk de prototypes voorgesteld.
                  photokina september/ oktober 2012, werelds grootste fotobeurs in keulen, gaan vrij zeker de FF's voorgesteld worden.

Maar voor normale fotografie (amateur segment) zijn de APS toestellen op zulk niveau gekomen dat FF overbodig wordt. Beeldkwaliteit van de nex5n leunt als sterk aan aan deze van FF toestellen zoals de canon 5dmkii, de sony a900 ...
                  Op zeer hoge ISO zelfs beter, normaal mag je verwachten dat de a77 beter tot veel beter gaat presteren tot 1600 ISO en ongeveer gelijk tot 6400 ISO .

Ik stel eerder de vraag van, koop ik NEX7 of A77. De NEX heeft toch wel veel meer te bieden volgens mij dan SLT, en maakt voor de meeste toepassingen SLT/DSLR totaal maar dan ook totaal overbodig.
                  En als de LAE2 adapter behoorlijk werkt is dit toestel zelfs inzetbaar voor sport.
                  Last edited by puerte; 1 september 2011, 09:19.

Comment

opnames gemaakt met Sony A77 met Sony DT 16-50 mm f/2.8 SSM en Sony NEX-5n met E 50 mm f/1.8 OSS en Zeiss Sonnar E T* 24 mm f/1.8.

During workshop organized by Sony Poland we had opportunity to shot some sample images using new Sony lenses. We used Sony A77 with Sony DT 16-50 mm f/2.8 SSM and Sony NEX-5n with E 50 mm f/1.8 OSS and Zeiss Sonnar E T* 24 mm f/1.8. ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      De NEX heeft toch wel veel meer te bieden volgens mij dan SLT, en maakt voor de meeste toepassingen SLT/DSLR totaal maar dan ook totaal overbodig.
                      .

Dat snap ik nu niet.Wat heb ik gemist? Ik zie elders ook van die enthoesiaste uitroepen en denk dan wat is er beter aan die raar gevormde hoekige platte NEX dan aan die geslaagde SLT?

Walter
                      Last edited by LesC; 1 september 2011, 16:03. Reden: Quote verbeterd
                      D850

Comment

richtprijzen voor be staan online
                        sony alpha A33

Comment

Zie ook niet wat het voordeel van de NEX 7 zou moeten zijn t.o.v. de A77, zodat de A77 overbodig wordt.

Nex 7 is klein, met een grote flitser / lens lijkt me dat deze aardig uit balans raakt (heb de A55 in handen gehad, kon me niet voorstellen dat op zoiets nog mijn HVL-F42 flitser comfortabel zou staan).
                          Daarbij inderdaad vierkant, raar gevormd, plus dat de 'opzetstuk' om A-mount lenzen erop te zetten een ruime €300 zou kosten en het geheel een nog meer rare vorm krijgt (althans, zoals het er uit ziet op foto's).

Denk toch dat de A65/A77 mijn voorkeur gaat genieten.
                          WillemClassensDesign: Mijn website
                          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                          Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

NEX is modulair systeem dwz je kunt het gebruiken als compact toestel met de E-mount objectieven en als SLT/DSLR alike met a-mount objectieven en adapter.
                            Daarbij kun je alle andere objectieven gebruiken op dit toestel canon,nikon, maar ook de betere vintage objectieven (range finder) en ook de M-objectieven (Leica)
                            Beeldkwaliteit zal net iets beter zijn dan vd a77 door afwezigheid spiegel

Comment

Wat ik net uit een gelezen stukje opmaakte is dat je een "opzetstuk" moet plaatsen, waarmee je A-mount kunt aankoppelen. Maar geen canon, nikon etc. ?
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                                Wat ik net uit een gelezen stukje opmaakte is dat je een "opzetstuk" moet plaatsen, waarmee je A-mount kunt aankoppelen. Maar geen canon, nikon etc. ?
                                je hebt 2 adapters van sony zelf de LA-EA1 en de LA-EA2 en deze zijn enkel bruikbaar voor a-mount. Daar zijn verschillende adapters op de markt (3th-party) voor alle andere objectieven, hiermee heb je geen AF maar de range-finder objectieven hebben sowieso geen AF.

met de LA-EA1 heb je wel AF, maar enkel voor objectieven met ingebouwde AF motor en maakt gebruik van AF systeem ingebouwd in toestel (contrast detection).
                                de LA-EA2 heeft een ingebouwde AF motor en AF sensors (phase detection) waardoor alle a-mount objectieven aangestuurd kunnen worden zoals op SLT.
                                Met deze adapter converteer je in principe de NEX van compact naar SLT.

De nexen beschikken over een vrij goed MF systeem, wel niet op niveau van range-finder maar toch zeer goed bruikbaar. Je kunt je focuspunt plaatsen op elk punt van het beeld. Zekers voor video heb je een vrij goed uniek MF systeem, is ook aanwezig in a77.

Comment

Working...
                                X