Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
    Ik bedoel gewoon dat die 12 fps veel minder is dan dat sony doet uitschijnen, door de kleine buffer. Zo'n beetje hetzelfde als hoge mp's en iso's van compact camera's die ook niet bruikbaar zijn.

Ik gebruik raw + jpeg. Zijn de jpeg's goed zo uit de camera zoveel te beter, anders heb ik de raw's nog.
    Als je een camera van meer dan 1000€ koopt denk ik dat het toch de bedoeling is er het meeste uit te halen, dus raw (+jpeg) gebruiken.
    Ik weet wel wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Die 12fps is 12fps en niets minder. Je mist enkel 0.5s burst tov bv. een D7000. Die 0.5s is, voor mij althans, irrelevant.
    Grotere buffer zou in een paar (voor mij heel uitzonderlijke) situaties leuk zijn hoor, daar niet van, maar om nu te zeggen dat de 12fps daardoor onbruikbaar zijn ?
    Zoals eerder vermeld zijn er andere dingen aan het toestel (of eerder ontbrekend) die ik liever had gezien dan een grotere buffer.
    Tja, ieder zijn idee hierover hé, niet iedereen werkt op dezelfde manier.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Ik weet wel wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Die 12fps is 12fps en niets minder. Je mist enkel 0.5s burst tov bv. een D7000. Die 0.5s is, voor mij althans, irrelevant.
      Grotere buffer zou in een paar (voor mij heel uitzonderlijke) situaties leuk zijn hoor, daar niet van, maar om nu te zeggen dat de 12fps daardoor onbruikbaar zijn ?
      Zoals eerder vermeld zijn er andere dingen aan het toestel (of eerder ontbrekend) die ik liever had gezien dan een grotere buffer.
      Ik begrijp jou standpunten ook hoor
      Die 0.5s is idd verwaarloosbaar, maar mi zou die 12fps, die toch een belangrijk verkoopargument is, veel bruikbaarder zijn met een grotere buffer. Niet om 5 seconden continue te schieten maar wel om verder te kunnen, aan een deftige fps, als er direct nadien terug een "fotomoment" is, wat bij veel sporten toch het geval is, waar je nu zal moeten wachten omdat je buffer vol is

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Tja, ieder zijn idee hierover hé, niet iedereen werkt op dezelfde manier.
      Dan zijn we het toch op een puntje eens
      Nikon D5100 + 18-105mm VR
      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Het zou eerlijker zijn als ze de fps aan geven die constant gehaald kan worden en los een fps wat de max is voor bijv 1 sec.

Maar marketing...

Verder goede voorbeelden over de kameleon als ik me niet in het dier vergis !
        Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

[Mod-LesC]Niet ter zake doende (NL voor "off topic") posts zijn verwijderd. Bovendien, ik kan het niet genoeg herhalen: op de bal, niet op de man.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
            Het zou eerlijker zijn als ze de fps aan geven die constant gehaald kan worden en los een fps wat de max is voor bijv 1 sec.

Maar marketing...

Verder goede voorbeelden over de kameleon als ik me niet in het dier vergis !
            Hier kan ik me 100% in vinden, maar zoals je zelf zegt, marketing. En dat is spijtig genoeg niet beperkt tot de a77 of andere camera's.
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Hier kan ik me 100% in vinden, maar zoals je zelf zegt, marketing. En dat is spijtig genoeg niet beperkt tot de a77 of andere camera's.
              Dat Sony zo een flater begaat. Ze wisten dat iedereen, en ook Nikon/Canon eigenaars, dit toestel van heel dichtbij zouden volgen. Elk minpunt komt al heel snel aan het licht.
              De beeldkwaliteit zit volgens mij goed, heb de foto's in PS op ISO1600 vergeleken met D7000/7D. Op hetzelfde niveau als de Nikon qua ruis maar iets meer scherpte/detail zichtbaar. DxoMArk zal uitsluitsel geven maar voor een 24MP sensor vind ik dat goed.
              Nu alleen die buffer nog maal 3 en het wordt zeker een kandidaat om mijn toestel op te volgen.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

zouden jullie niet beter een filmcamera kopen ipv te zagen over het feit dat je "maar" 12fps voor één seconde lang haalt?
                het is elders al gezegd: niet de camera maar de geheugenkaart is hier de beperkende factor.

G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  zouden jullie niet beter een filmcamera kopen ipv te zagen over het feit dat je "maar" 12fps voor één seconde lang haalt?
                  het is elders al gezegd: niet de camera maar de geheugenkaart is hier de beperkende factor.

G
                  wat video betreft die is schitterend, en samen met de snelheid van het toestel is dit ook een nieuwe mijlpaal in de DSLR/SLT wereld.
                  Waarschijnlijk is de 60/50p ( 50/60frames/second, niet interlaced) de reden dat rolling shutter effect zo laag is.

op optimaal te kunnen bekijken files afhalen en afspelen in formaat ondersteunend programma of TV. Zie beweging drum sticks !
                  Last edited by Franciskine; 27 augustus 2011, 09:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Dat Sony zo een flater begaat. Ze wisten dat iedereen, en ook Nikon/Canon eigenaars, dit toestel van heel dichtbij zouden volgen. Elk minpunt komt al heel snel aan het licht.
                    De beeldkwaliteit zit volgens mij goed, heb de foto's in PS op ISO1600 vergeleken met D7000/7D. Op hetzelfde niveau als de Nikon qua ruis maar iets meer scherpte/detail zichtbaar. DxoMArk zal uitsluitsel geven maar voor een 24MP sensor vind ik dat goed.
                    Nu alleen die buffer nog maal 3 en het wordt zeker een kandidaat om mijn toestel op te volgen.
                    -24mp sensor moet beter zijn dan 16mp, ook wat ruis betreft !
                    -d7000 en zekers de 7d zijn slechte referentiepunten, beter vergelijken met de pentax k-5 of de nex5n
                    -DXO is zekers geen referentie

met faststone kun je de RAW-files bekijken .

in volgende review vindt je RAW files bijna helemaal van onder, kun je ze downloaden en bekijken met faststone

zie 6400ISO beeld van dansers met vuur sticks, is wel indrukwekkend, mits goede RAW-converter kun je daar iets deftig van maken, geschikt voor grote prints.

jpeg zoals die momenteel zijn, zijn slecht.
                    de kwaliteit van die jpegs gaat wel verkoop succes van de a65,a77 en nex7 bepalen !

In RAW verwacht ik dat op hoge ISO kwaliteit dicht op d3/d700 niveau zal komen, op lage ISO zal dat aanzienlijk beter zijn , mits goede lens uiteraard.

maar het is nog allemaal te vroeg om daar echt uitsluitsel over te geven.
                    Last edited by puerte; 27 augustus 2011, 09:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      in volgende review vindt je RAW files bijna helemaal van onder, kun je ze downloaden en bekijken met faststone
                      ik krijg A77 RAW files open met CaptureOne 6.

ISO 3200 is héél goed zonder al teveel NR, ISO 6400 heeft nogal veel kleurruis maar voor een kleinere print (tot 18x24) perfect bruikbaar.

En nu gijle!

G
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Met andere woorden: 't is geen ruisbak !
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Met andere woorden: 't is geen ruisbak !
                          toch wel: op ISO 12800 ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            d7000 en zekers de 7d zijn slechte referentiepunten
                            Waarom

Comment

Met de nieuwste UHS-1 kaartjes wordt de buffer clearing time inderdaad een pak korter, dus de processor heeft toch wat rekenkracht. De buffer blijft ongewijzigd.
                              Dan moesten ze maar de snellere CF-kaartjes gebruiken, dan waren alle problemen van de baan.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Hier een voorbeeld op ISO800 klik

Comment

Working...
                                X