Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Ik gebruik hem niet om te filmen. Daar is de Nex5N in mijn ogen beter voor geschikt.

Ik heb er de 16-105 en 70-400 op gehad. De nieuwe 16-50 heb ik er nog niet voor gekocht. Die zal om te filmen duidelijk beter zijn dan de oudere lenzen zoals de 16-80 of 16-105. Je gaat geen storende scherpstelmotort horen.

Binnen gebruik ik voorlopig de 50 1,8 of de 105 2,8 als er echt geen licht is. en de flash indien ik meer groothoek nodig heb.

Ik heb een paar klein stukjes buiten gefilmd om eens te kijken. zeer mooi beeld. (met de 16-105) en een klein stukje binnen met de 50 1,8. Ook dat ging goed.

Leuk is de GPS functie.
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Toch maar naar de winkel volgende week om de camera eens in mijn hand te hebben. Heb nu ook meer positieve berichten gelezen en wat meer gebruikers foto's bekeken, buiten alle test opstelling fotos en studio werk.

Ga dan denk ik toch de 1680 verkopen om wat geld bij elkaar te sprokkelen en dan het bundel pakket aanschaffen. Hoop dat ik samen met de 60 mm en 70300 goed uitkom met het verlies van 30 mm.
      sony a77, carl zeis 16-80 f3.5-4.5, sony 70-300 SSM, tamron 60 mm macro f2.0

Comment

Ik ben nu 2 weken aan het testen wat het beste werkt met deze camera, en jullie gaan waarschijnlijk even de wenkbrauwen fronsen.

Schiet Raw voor maximaal detail (logisch) en gebruik de allerlaatste versie van IDC (4.0.01.09151) om de Raw files om te zetten naar Tiff of JPG. Veel beter dan Lightroom 3.5. Wie had dit gedacht.

Indien je wat kiekjes neemt is Jpg ook goed te doen, zeker tot A4. Maar uit Raw haal je ongelooflijk scherpe en kleur accurate beelden met IDC. Het programma is wat trager dan Lightroom, maar op een snelle PC zeker goed te gebruiken!

Dus voorlopig hebben de 3th party software leveranciers (LR 3.5, Camera Raw, ACDsee) nog geen waardige Raw conversie alternatieven. Vooral ruis is zeer goed onder controle met IDC (op automatische stand).
        Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Hallo,

Wat is IDC?

Bedankt,

Comment

Image Data Converter, of de gratis software van Sony.

Op een I7 processor net te doen, op een dual core laptop te traag. Maar de omzetting van de Raw data is volgens mij 30% beter dan in LR3.5.

Sony heeft dan toch met een snelle update van dit programma de A77 een waardige IDC versie mee gegeven.

Comment

Vandaag in een krantenwinkel de Chip Foto-Video gekocht.
              Die plaatsen elke maand een lijst met "de beste camera's achteraan in hun magazine.

Sinds deze maand is die lijst aangepast en is de top5 een beetje veranderd. (tussen de haakjes staan de prijs en de punten voor Beeldkwaliteit / Uitrusting&Handling / Snelheid / aantal foto's minimum-maximum)
              1 Sony A77 (1300) (90 / 100 / 100 / 390-760)
              2 Sony A65 (900) (90 / 94 / 94 / 430-860)
              3 Nikon D3s (4400) (96 / 85 / 100 / 1490-1820)
              4 Canon EOS 1D Mark IV (4250) (90 / 89 / 100 / 1910-3530)
              5 Canon EOS 5D Mark II (2000) (100 / 81 / 77 / 1190-1930)
              6 Nikon D7000 (900) (87 / 88 / 84 / 1520-2240)

eigenlijk is het leuke uit dit verhaal dat de A65 amper 1/5e kost van wat de D3S moet kosten.

Elders in het nummer staat het volgende:
              Nieuwe Nummer 1
              Bij onze toplijsten van spiegelreflexcamrea's veranderd er doorgaans niet zo heel veel in de top. Al maanden lang gaat de proffesionele Nikon D3s aan kop, op de voet gevolgd door de Canon 1D Mark IV en de 5D Mark II. Metteen achter de top 3 vinden we weer een Nikon, de D7000.
              We waren daarom op zijn zachtst gezegd bijzonder verrast toen we de testresultaten van Sony's nieuwe SLT-cameras, de A65 en de A77 zagen. Dat beide kameras veel in hun mars hebben was ons voor de test al duidelijk. Maar dat het nieuwe duo de eerste en de tweede podiumplaats weet te behalen daar had niemand op gerekend.
              Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

En op basis van wat zijn deze tests gedaan? Ben wel benieuwd of we ook de tests kunnen zien waar deze resultaten op gebaseerd zijn.
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Als ik de bij de gegevens zie max en min foto's zie, vraag ik mij af wat ze daarmee bedoelen en hoe dat meespeelt in de beoordeling? Bij mij is het minimum één en over het maximum heb ik me nog nooit gebogen en het lijkt mij ook niet van belang.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Denk minimum met de accu en maximum.
                    Dus alles op 'zwaar verbruik' ingesteld, en zo zuinig mogelijk (geen LiveView aan etc)
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro

Comment

Misschien ook met en zonder batterijgrip?

Comment

Ze gaan bij die test nog in de problemen komen als je nu al veel scores hebt van 100, hoe moet dat verder? In WDC zie je ook zoiets een score van een aantal jaren geleden kun je niet vergelijken met die van nu.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Inderdaad, ben ik het mee eens. Vandaar de interesse in die tests.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Ze gaan bij die test nog in de problemen komen als je nu al veel scores hebt van 100, hoe moet dat verder? In WDC zie je ook zoiets een score van een aantal jaren geleden kun je niet vergelijken met die van nu.
                            Voor zover ik het begrepen heb zijn de scores louter relatief tov elkaar...100 betekent niet dat de het een perfecte score is, maar slechts beter dan de 96 van een andere camera...volgens hun althans

Dus komt er een nieuwe camera die nog beter is, dan krijgt deze op zijn beurt de 100 en wordt het bij de A77 bv 98 of iets dergelijks.

Comment

Dat zou inderdaad ook kunnen. 100 is de hoogst gehaalde score van de geteste toestellen. De andere zijn percentages tov de hoogst gehaalde score.

Comment

Ik ben gisteren even naar Cityfoto in eindhoven geweest.
                                Daar heb ik de A77 even in de hand gehad.
                                Goh wat een hoop knoppen/functies meer als mijn A300 zeg.
                                Ik was er van overrompeld!
                                Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Working...
                                X