Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Art & Craft denk ik, nee ? Bij S73 staat hij nog op 1300 (allez, 1299).

Ja, die Carl Zeiss ...Het blauwe labeltje blijft mij bekoren .
    Je wilt die CZ nu al zo lang

Comment

Ach ja...'t Is niet dat ik 'm direct zou kunnen gebruiken (helaas, helaas, helaas), dus schuif ik die uitgave op de lange baan. Of het nu een 24-70/2.8 CZ is, deze A77 met vertical grip, of zelfs iets anders,...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Ach ja...'t Is niet dat ik 'm direct zou kunnen gebruiken (helaas, helaas, helaas), dus schuif ik die uitgave op de lange baan. Of het nu een 24-70/2.8 CZ is, deze A77 met vertical grip, of zelfs iets anders,...
        Ik moet zeggen dat de verleiding groot is om de A77 aan te schaffen, er wordt zoveel over geschreven en hier op het forum zijn ook enkele die hem al hebben en dan kriebelt het toch wel. Maar mijn A550 doet het nog goed en vind het onverantwoord om nu zoveel uit te geven, maar hij komt er uiteindelijk toch wel .
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Ik moet zeggen dat de verleiding groot is om de A77 aan te schaffen, er wordt zoveel over geschreven en hier op het forum zijn ook enkele die hem al hebben en dan kriebelt het toch wel. Maar mijn A550 doet het nog goed en vind het onverantwoord om nu zoveel uit te geven, maar hij komt er uiteindelijk toch wel .
          Of zijn opvolger, als je A550 het lang genoeg uitzingt
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Of zijn opvolger, als je A550 het lang genoeg uitzingt
            Da's in elk geval wat ik van plan ben.
            Daarom hou ik ook mijn tweede a700 netjes hier. Geen risico dat ik zonder val voor er een a79 is .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Of A78...

(Hopelijk doet Sony er dan niet zo lang over ...)
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Zonder oordeel te vellen, maar zo maak je dus de crisis, door aankopen uit te stellen.

Comment

Vertel dat even aan Sony...Als ze wat sneller waren geweest (ok, en geen overstromingen in Thailand en Japan, plus een aardbeving in Japan hadden gehad), stond dit toestel misschien al op punt en zat hij al in mijn fototas .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Zonder oordeel te vellen, maar zo maak je dus de crisis, door aankopen uit te stellen.
                    Da's inderdaad zo.

Maar ik was gewoon niet van plan een a77 te kopen. a700 doet nog steeds ruim wat ik wil en een Nex-7 zegt me meer op dit moment, eerlijk gezegd.

Ipv een a77 zijn er vorig week twee weken Toscane geboekt, kwestie van Italië boven water te helpen houden .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Da's inderdaad zo.

Maar ik was gewoon niet van plan een a77 te kopen. a700 doet nog steeds ruim wat ik wil en een Nex-7 zegt me meer op dit moment, eerlijk gezegd.

Ipv een a77 zijn er vorig week twee weken Toscane geboekt, kwestie van Italië boven water te helpen houden .
                      Potverdorie die nex7! Het lijkt wel Apple, daar is ook nooit iets verkrijgbaar!...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
                        Ik heb dit weekend wat testen kunnen doen (Normandie). Zowel binnen als buiten getrokken. bv in abdij, weinig licht iso 1600: zeer goed.(vergeleken met oude A700)

Buiten natuurlijk ontzettend goed. veel detail (onvoorstelbaar) en goede kleuren. Stukken beter dan A700.

Met flits: geen problemen gehad.

Snelheid = ok.

Ik zal deze week eens een paar voorbeeldjes posten.

In ieder geval een upgrade tov de A700
                        Dank voor je optimistische input.
                        Jammer genoeg komt hij voor mij niet objectief over als ik je foto's met de A700 bekijk, waarmee ik niet wil zeggen dat de A77 geen goed toestel zou zijn. Maar ik lees weinig of geen persoonlijke ervaringen van mensen die echt weten waar ze mee bezig zijn.
                        't Is bijna allemaal van Reviews wat ik hier lees. Zitten hier behalve jeanpauldries wel A77-bezitters die aan dit topic deelnemen, of zijn het enkel A77-babbelaars?
                        Zoals het er na 565 berichten uit ziet, denk ik dat ik alsnog met enkele lenzen zelf in de winkel zal moeten testen

Comment

mijn eigen ervaring met de A77 is een groeiende ervaring in de positieve zijn, met 1 minpunt en dat is de ruis als je 100% cropt. Voor de rest is het gewoon even wennen, maar het allerbeste vind ik voorlopig het feit dat je nog voor je de foto neemt je werkelijk het beeld ziet, dus alle aanpassingen die men doet in focus of speed of iso zijn direct zichtbaar. Eens je leert om daar op te vertrouwen is het echt leuk, blijft nog trainen maar dan ben ik ook niet de persoon die iedere dag de tijd heeft om van zijn hobby te genieten Ik denk dat binnen een week of 2 ik alles zal onder controle hebben . Voor de rest ben ik nu reeds 100% tevreden dat ik dit toestel heb, zag vandaag in de Sonystore dat hij voorlopig niet leverbaar was.
                          Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                          https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

Comment

Niet vergeten dat een 100% crop van een 24MP sensor veel groter is dan bv. een 16MP sensor. Dus je bent meer ingezoomd waardoor je ook meer ruis ziet. Kun je eens een link naar een RAW foto op ISO1600 posten ? Ben daar wel benieuwd naar.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                              Dank voor je optimistische input.
                              Jammer genoeg komt hij voor mij niet objectief over als ik je foto's met de A700 bekijk, waarmee ik niet wil zeggen dat de A77 geen goed toestel zou zijn. Maar ik lees weinig of geen persoonlijke ervaringen van mensen die echt weten waar ze mee bezig zijn.
                              't Is bijna allemaal van Reviews wat ik hier lees. Zitten hier behalve jeanpauldries wel A77-bezitters die aan dit topic deelnemen, of zijn het enkel A77-babbelaars?
                              Zoals het er na 565 berichten uit ziet, denk ik dat ik alsnog met enkele lenzen zelf in de winkel zal moeten testen
                              Als je zelf niet kan beslissen en daarenboven de mening van andere forum gebruikers in twijfel trekt omdat je denkt een veel betere fotograaf te zijn, kan je best bij je oude camera blijven. De A77 is waarschijnlijk een te moeilijk toestel voor een twijfelaar.
                              Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Ik wou mij de A77 aanschaffen met de 16-50 2.8 maar in de winkel kwam die maar niet binnen door die overstromingen in thailand. Ook konden ze mij niet garanderen of de prijs gehandhaafd zou blijven dus heb ik maar de kit gekocht met de andere mindere standaard lens wat maar een prijsverschil van 40 euro was tov de body alleen. Tevens de tamron 17-50 2.8 bij gekocht en zo dadelijk op urbex shoot.

Deze avond lezen jullie mijn eerste bevindingen.

Groetjes
                                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                                https://500px.com/marnix_photography

Comment

Working...
                                X