Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Wat zou je ISO 1600 dan noemen ? Een lage ISO ? Bij mij is een lage ISO nog altijd 100, 200 of maximaal 400.

Om maar te zeggen: je mag denken dat het laag is hoor. Omdat je mogelijk veelal op véél hogere ISO-waarden zit, maar het is relatief...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Wat zou je ISO 1600 dan noemen ? Een lage ISO ? Bij mij is een lage ISO nog altijd 100, 200 of maximaal 400.
      Dat stamt dan ook nog uit de analoge tijd. Naarmate het bruikbare spectrum verbreedt en uitdeint, bij elke generatie, is het logisch om je typering mee te laten opschuiven.

Bij een Canon 300D of Nikon D50, was 1600 "hoge ISO" en de "limiet". Daar wist je dat je zichtbaar aan beeldkwaliteit ging inboeten. ISO 1600 was er dan voor noodgevallen. ISO 3200 was zelf niet instelbaar op die camera's.

Ik gebruik mijn huidige camera zonder schroom tot ISO 4000, ISO 6400 & er net over als het écht nodig is. ISO 1600 is voor mij, met het zichtbare ruis als referentie, "medium ISO" en alleszins geen ISO waarop ik nieuwe toestellen wil zien op presteren.

Als Canon met een 1Dx komt en beweert ISO 200.000 te halen, dan ben je toch benieuwd naar prestaties rond ISO 6400 en hoger en niet ISO 800 & 1600?

Daarom dus ook bij deze A77, lijkt ISO 1600 mij niet relevant, net omdat er weinig verschil is met andere modellen.
      Mochten reviewers nooit boven ISO 1600 testen, niemand zou weten dat bijv de A55 beter presteert op hoge ISO dan de A77. Toch wel relevant voor mensen die hoge iso nodig hebben, nee?

Maar het ging mij dus vooral om de vergelijking hierboven. Hoge ISO test je in omstandigheden waar je hoge ISO nodig hebt, niet in een studio met strobes en op "medium ISO".
      Last edited by caleido; 26 oktober 2011, 21:37.

Comment

Mij interesseren die hogere ISO-waarden niet zodanig dat ik me interesseer voor ISO 6400 . Toch bedankt voor je uitleg - ik begrijp je standpunt wel.
        Last edited by JorisVdB; 26 oktober 2011, 21:53.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Een Canon 1Dx is een full frame, geen peren met appelen vergelijken. Ik heb hoger als ISO1600 zelden nodig, eigenlijk niet. Maar mensen die concerten fotograferen zijn bijna altijd boven ISO1600, dus voor hen wel belangrijk.

Ik heb voor de volledigheid een ISO6400 vergelijking gemaakt, vertrekkend vanuit RAW, dezelfde bewerking als de vorige,
          Op deze ISO-waarde gaat de eer aan Canon en Nikon, proficiat

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Juiste volgorde vd vorige vergelijking : 7D A77 D7000
          Last edited by alex606; 26 oktober 2011, 22:50.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Hallo Alex,

ik zie dat de A77 en zeker niet als beste uitkomt.
            De Nikon lijkt mij het beste, de canon en sony verschillen niet veel (wel een lichte neiging naar de canon)
            Zijn hier ook gelijkwaardige lenzen gebruikt?
            Dat kon ik er niet uithalen.
            Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

Comment

Dat zeg ik toch ook, op ISO6400 is er een verschil, op ISO1600 zijn ze gelijkwaardig(zie vorige post).
              Er wordt een 50mm/F1.4 vd respectievelijke merken gebruikt, op F9 alledrie.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Een Canon 1Dx is een full frame, geen peren met appelen vergelijken.
                Ok en waar juist zeg ik dat de 1dx een croptoestel is of vergelijk ik hem direct met de A77? Mijn uitleg ging over hoe ISO vergelijkingen geëvolueerd zijn, dacht dat dit wel duidelijk was.

Zoals je nu toont in je nieuwe vergelijking, zie je waar welke toestellen (iets) beter worden dan anderen. Toch wel relevanter voor mensen die belang hechten aan hoge ISO's of willen upgraden. Dat kan je toch niet ontkennen, zelf al zijn hoge ISO's niet interessant in jouw ogen en eigen gebruik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Ok en waar juist zeg ik dat de 1dx een croptoestel is of vergelijk ik hem direct met de A77? Mijn uitleg ging over hoe ISO vergelijkingen geëvolueerd zijn, dacht dat dit wel duidelijk was.

Zoals je nu toont in je nieuwe vergelijking, zie je waar welke toestellen (iets) beter worden dan anderen. Toch wel relevanter voor mensen die belang hechten aan hoge ISO's of willen upgraden. Dat kan je toch niet ontkennen, zelf al zijn hoge ISO's niet interessant in jouw ogen en eigen gebruik?
                  Het is inderdaad zo dat hoge ISO geen reden is om te upgraden naar een A77. Ik heb een A700 gehad en er van gehouden, maar ook met dat toestel was hoge iso niet de grootste kwaliteit. Uit mijn korte ervaring (ik heb de a77 nu 1 week) is iso 800 nu zoals 400 op de A700, Iso 1600 is vergelijkbaar met iso 800 op de A700, en dus bruikbaar. Iso 3200 en hoger kunnen best gebruikt worden met de multishot nois reduction feature. Dit geeft zeer goede resultaten voor afdrukken tot A4.
                  De grote kwaliteit zit in de verbeterde handelbaarheid, verbeterd manueel focus, verbeterde autofocus, het scherm en de live view, belichting, wit balans, viewfinder (what you see is what you get), resolutie tot ISO800. Hoge ISo schieters nemen beter een nex5n of een nikon/pentax.

Mij stoort dit niet. Ik gbruik iso hoger dan 1600 zeer zeer weinig. En ik heb ook een NEX5N, die ik daarvoor dan wel weer gebruik.
                  Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

OK JeanPaul,

Daar kan ik wat mee. Het geneuzel of een Nikon of canon beter is, het zal wel, daar heb ik niets aan.
                    Ik heb Sony en Minolta lenzen en zoek een waardig opvolger voor mijn Konica Minolta 7D.

Al is de rest 3x beter kan ik er nog niets mee. In de praktijk zie ik mooie foto's van elk merk.
                    Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Da's een andere discussie. Wil je die voeren, start dan een apart topic. Ik zal de eerste zijn om me erop te abonneren.
                      dooddoener.................
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik denk als je niet hoge iso 6400 of hoger Gebruikt je prima af bent met de a77.
                        Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          dooddoener.................
                          Mag je best vinden, verwacht alleen niet dat ik ermee akkoord ga. Het is off-topic, en hoort hier dus niet thuis.

(/Aspirant-Moderator OFF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                            Ik denk als je niet hoge iso 6400 of hoger Gebruikt je prima af bent met de a77.
                            Dat is inderdaad ook mijn conclusie , net zoal ik heb aangetoond dat er op ISO1600 zo goed als geen verschil is te zien tussen A77,D7000ofA580,7D : klik

Ook niet vergeten dat de A77 Multiframe Noise Reduction heeft, er worden 6frames achter elkaar genomen waardoor de ruis sterk wordt verminderd met behoud van scherpte. Werkt zeer goed maar alleen niet voor foto's met beweging in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Dat is inderdaad ook mijn conclusie , net zoal ik heb aangetoond dat er op ISO1600 zo goed als geen verschil is te zien tussen A77,D7000ofA580,7D : klik
                              Zonder uw stelling af te breken maar ik zou wel eens een vergelijk willen zien bij slechte lichtomstandigheden... hoge iso in studio met veel licht zegt niet veel imo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vangomp5 Bekijk bericht
                                Daar kan ik wat mee. Het geneuzel of een Nikon of canon beter is, het zal wel, daar heb ik niets aan.
                                Ik heb Sony en Minolta lenzen en zoek een waardig opvolger voor mijn Konica Minolta 7D.
                                Denk er ook zo over ('k zit in de zelfde situatie) en ben nu zeer tevreden van de A580, dit weekend wat getest en aangenaam verrast ..... een opvolger voor de KM 7D, is niet gemakkelijk aan dat toestel wordt je gehecht door zijn gebruiksgemak ...
                                Maar heb hiertussen de A700 versleten en deze A580 doet het met gehele voldoening.
                                MVG!

Comment

Working...
                                X