Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
    ik weet niet hoe veel jij ziet in het pro-circuit, maar daar loopt 99,99999% met een d3s of 1dmkIV rond..
    De meesten die ik ken, lopen met een 5dII, D300s, D7000 of D700 rond en zien geen brood in de meerkost van de D3s en co...

Ik vraag me wel af wat dit allemaal met a77 te maken heeft.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      De meesten die ik ken, lopen met een 5dII, D300s, D7000 of D700 rond en zien geen brood in de meerkost van de D3s en co...

Ik vraag me wel af wat dit allemaal met a77 te maken heeft.
      je haalt eea uit zijn verband..je moet je reply niet tot mij richten maar aan degene die er hasselblad, phaseone etc bij haalde..

5dII,d300s d7000, of d700 heeft ook niets met de a77 te maken..die heb je er zelf net ook weer bijgehaald..

on-topic:

slt´s hebben mss best wel de toekomst, de tijd zal het leren, en hoe sterker sony de a77 in de markt zet, des te meer zal de concurrentie hierop moeten reageren (of hun eigen weg gaan, wie weet?).. voordeel voor de consument is dat er des te meer keus zal zijn..

waar ik wat moeite mee heb, is dat er hier dingen gezegd worden, die niet stroken met de werkelijkheid, net alsof 90% van de fotograferende mensheid staat te sukkelen met een ahw ´obsolete´ geworden digitaal spiegelreflexsysteem, terwijl de slt´s deze zgn. wegvagen in zovele opzichten... je kiest voor een systeem wat het beste bij jou past, en of dat nu een compact is, een dslt, dslr of middenformaat, dat maakt dan ook niet meer uit..of ga je met het ene systeem nu ineens betere foto´s maken dan met het andere of zo?? (puur naar IQ mss wel, maar ook met een hasselblad kun je snapshotjes trekken hoor, sublieme beeldkwaliteit, dat wel, maar een snapshot blijft een snapshot, ook op 200% vergroting met 60 MP.. )
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Hmmm, het zou me niet verbazen als ik hier binnenkort moet lezen dat deze 'smart teleconvertor' zelfs superieur is aan de fysieke televonverters van Canon en Nikon.
        Ik ben benieuwd

Dat is niet zo'n gekke gedachte hé.Als het primaire optische beeld gedigitaliseerd wordt met voldoende hoge resolutie is dat zondermeer het geval.
        Weg om te beginnen met het lichtverlies dat een optische convertor met zich brengt,en ook geen enkele lensfout , hoe klein ook.
        Met een optische convertor zie je ook niets meer dan wat het primaire beeld te bieden heeft .
        Wel tof dat de heren van research en development deze techniek aanbieden en bereid zijn zo in hun eigen voet te schieten.Het is ook wel oude techniek :zat al in de DSC-F 828.

Walter
        D850

Comment

in het verleden was (per pixel dan nog wel) de 14mp sensor beter dan de 12mp, de 16mp beter dan de 14mp, hopelijk wordt deze trend doorgezet.
          Klopt, een verhoging vd pixels ging gepaard met minder ruis. Maar telkens in kleine stappen. Nu plots van 16MP naar 24MP icm een doorzichtige spiegel, ik weet het toch niet. Het zou me sterk verbazen moest de A77 beter presteren dan de A580.
          24 augustus wordt die aangekondigd en wat later zullen we de eerste reviews krijgen op DxOMark.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

En Dpreview, Imaging Resource, Photoclubalpha,...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Als de a77 beter is dan de a580 .Ga je koopjes kunnen doen ik zou zeggen. Wie nu een a580 gaat kopen even wachten zou ik zeggen.
              sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

Comment

maar ook sparen voor nieuw lenzen

Comment

(SR5) Some good news rumors

I got a bunch of new info from top sources:

1) Some of them (my sources) saw that you were concerned about the 500 shot autonomy of the A77. They wanted me to tell you that you are limited with 500 shots only when shooting in LCD mode! If you use the built-in viewfinder you will be able to take many more pictures!

2) On the A65 and A77 you can enable or disable the automatic lens correction (Vignetting, Chromatic Aberration and more).

3) It has AF fine tuning! Over 30 lenses can be “stored”.

4) With multiframe you can go up to 25.600 ISO

5) The new external viewfinder for the NEX-5n is “flexible” (don’t know if that means something more than tiltable)

6) Time lag to take a picture is only 0,02 sec!

7) All sources do repeat to me the AF is extremely fast and more accurate than Nikon and Canon cameras. They cannot give me data yet but they made some testing that do confirm that!

I got a bunch of new info from top sources: 1) Some of them (my sources) saw that you were concerned about the 500 shot autonomy of the A77. They wanted me to tell you that you are limited with 500 shots only when shooting in LCD mode! If you use the built-in viewfinder you

Comment

Dat klinkt heel goed, vooral die AF fine-tuning, het batterijvermogen, de shutter lag en de snelle (en accurate...klinkt ietwat contradictorisch, maar toch) AF !
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

volgens sommige geruchten zou A77 een semi elektronische sluiter gebruiken neem daarbij het ontbreken van opklappende spiegel en dan krijg je lage shutterlag

AF wordt ook niet telkens onderbroken door de spiegel zoals bij klassieke DSLR's wat maakt dat je snelle AF kunt behouden, ook tijdens hoge frame rate, een bewijs hiervan is de A55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        volgens sommige geruchten zou A77 een semi elektronische sluiter gebruiken
                        eindelijk ... het zat er aan te komen voor CMOS ... in CCD techniek kon men dat al ' voor de oorlog ' ... de Nikon D1 uit 1999 en de Canon 1D uit 2001 hebben een electronische sluiter ( de fysische sluiter is er dan alleen nog om de chip af te dekken ) ... leuk detail : 1/500ste x-synchro ( en een overbodig 1/16000 ) ... nu nog die fysische sluiter weglaten, weg met die ellende

Comment

Stond er trouwens een tijdje geleden niets op SAR dat Sony het systeem van vroeger voor AF zou gebruiken (waarbij de camera detecteert naar welk AF-punt je kijkt of iets in die richting) ? Ik meen me zoiets te herinneren...Bij Canon had je dat vroeger op enkele analoge camera's .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            e... nu nog die fysische sluiter weglaten, weg met die ellende
                            Nog nooit heb ik ook maar 1/100000 seconde last van die sluiter gehad.

Comment

Gaan we weer die tour op, meneer Keeskanon ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Stond er trouwens een tijdje geleden niets op SAR dat Sony het systeem van vroeger voor AF zou gebruiken (waarbij de camera detecteert naar welk AF-punt je kijkt of iets in die richting) ? Ik meen me zoiets te herinneren...Bij Canon had je dat vroeger op enkele analoge camera's .

http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_E...olled_focusing
                                ik ken dat systeem nog, weet niet of het goed of slecht was heb me indertijd er niet door laten verleiden, weet niet waarom men het afgevoerd heeft. Principe leek ok, moeten wel verschillende mensen zijn op dit forum die dat gebruikt hebben.

Comment

Working...
                                X