Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten en urbex.Welke Nikon?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

    Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
    Wat men ding niet?Concertfotografie?Mmmm denk het wel.
    Waarom lukte het mij Nikons wel altijd en nu niet?
    Maar anderen lukt het met Canons wel.
    Volgens mij is je werkmethode gewoon fout, kan ik zo al afleiden uit jouw stukjes mail naar Canon.
    Je bent ook van Mechelen, ik wil je gerust eens helpen maar ik zag al dat al je gerief te koop staat, jammer.
    Even volharden en verder proberen en het zal u wel lukken ze.

    Ik gebruik geen ai servo op de 5D, dan kan je niet focus recompose doen want bij canon 5D is enkel het middelste punt een crosstype sensor die gevoelig genoeg is.
    snap je je probleem al?

    Comment


    • #47
      Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Ik gebruik geen ai servo op de 5D, dan kan je niet focus recompose doen want bij canon 5D is enkel het middelste punt een crosstype sensor die gevoelig genoeg is.
      snap je je probleem al?
      Zoals reeds gezegd was dit op aanraden van ...Ander zeggen dan weer om oneshot te gebruiken en dat doe ik voor urbex en daar gaat het goed bij mijn foto's maar bij Concerten loopt het altijd mis :'(.
      Zal het zo zeggen concerten overdag super foto's bij lichtarme omstandigheden niet veel goed bij!Bij Nikon in men verleden was dat zowel overdag als in lichtarme omstandigheden altijd goed!

      BTW: Heb jij een 70-200mm F2.8 IS dat je me is wilt uitlenen ?

      Comment


      • #48
        Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

        Ik ben een enthousiast Nikon gebruiker (D200) maar ik ben ervan overtuigd dat ook Canon 5D uitstekend werkt.
        Mijn advies is : probeer nogmaals met je Canon en blijf proberen; het moet lukken.

        Comment


        • #49
          Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door Luc Vervliet Bekijk bericht
          Ik ben een enthousiast Nikon gebruiker (D200) maar ik ben ervan overtuigd dat ook Canon 5D uitstekend werkt.
          Mijn advies is : probeer nogmaals met je Canon en blijf proberen; het moet lukken.
          yep,

          Ik koop ook geen kawai als ik Chopin niet op een yamaha gespeeld krijg.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #50
            Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

            Als ik u was zou ik de D7000 overwegen daarbij de 70-200mm2.8f VRII....ik denk dat ge daar wel heel goede foto's mee kunt nemen op concerten....In ons club trekt er ook iemand met een 5D en die zijn concertfoto's zijn toch wel knap vind ik...maar ieder zijn mening

            Succes

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #51
              Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
              Zoals reeds gezegd was dit op aanraden van ...Ander zeggen dan weer om oneshot te gebruiken en dat doe ik voor urbex en daar gaat het goed bij mijn foto's maar bij Concerten loopt het altijd mis :'(.
              Zal het zo zeggen concerten overdag super foto's bij lichtarme omstandigheden niet veel goed bij!Bij Nikon in men verleden was dat zowel overdag als in lichtarme omstandigheden altijd goed!

              BTW: Heb jij een 70-200mm F2.8 IS dat je me is wilt uitlenen ?

              Wel kijk:

              Als je Ai-Servo gebruikt dan neem je dus best je middelste AF-punt. Je moet focussen op het gezicht dus je krijgt boven het hoofd een hele lege ruimte en onderaan te neig afgesneden. Niet goed dus een ander focuspunt kan maar die kunnen vaak niet goed volgen wegens geen cross-type sensor. Met deze methode mag je dus NIET focus recompose doen want dan gaat je camera blijven scherpstellen en komt je scherpstelpunt plots op de buik terecht ipv het gezicht.



              heb geen 70-200, ik ga gewoon dichtbij staan

              Comment


              • #52
                Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
                Zoals reeds gezegd was dit op aanraden van ...Ander zeggen dan weer om oneshot te gebruiken en dat doe ik voor urbex en daar gaat het goed bij mijn foto's maar bij Concerten loopt het altijd mis :'(.
                ik denk dat dit het cruciaal punt is... met een 5D moet je dus met je centraal focus punt focussen en daarna eventueel herkaderen... Hier hebben de nikons natuurlijk voordelen! De D700 en D3s hebben gewoon een beter focus systeem...
                Maar om daarom weg van een fullframe te stappen, dat lijkt mij een brug te ver. Fullframe is juist erg geschikt voor dit type van fotografie...

                ofwel leer je leven met de beperkingen van de 5D (en de voordelen: meer pixels), je leert er mee omgaan op deze manier, en je zal ook mooie foto's maken...
                ofwel schakel je over naar een d3s of D700 (maar dan heb je natuurlijk minder pixels...)
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #53
                  Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                  A. Waarom zou je in godsnaam naar crop willen gaan voor concertfotografie? Als er iets is dat je nodig hebt is het goede ruisprestaties. En dat is nog altijd beter bij FF dan bij eender welke crop camera.

                  B. Ik ben een absolute Nikon fanboy maar de 5D2 is zeker en vast een zeer goede camera (qua beeldkwaliteit). Met 1 groot mankement, dat waarschijnlijk aan de basis ligt van je problemen. Namelijk de compleet hopeloze autofocus voor een camera van dat kaliber.

                  Dat centraal focussen en herkadreren is een en al ellende. "Hoe" zijn je foto's onscherp ? Gewoon out of focus ? Dan wil ik er veel geld opzetten dat dat gewoon door dat herkadreren komt.
                  Waarom heb je hier alleen met je 70-200 last van ? Omdat die minder dieptescherpte geeft door de langere brandpuntsafstanden in vergelijking met de 24-70. Je hebt dus minder speling vol open om te herkadreren.
                  Met het materiaal zelf is waarschijnlijk absoluut niets mis, het is gewoon een kwestie van de beperkingen van je materiaal te kennen.

                  Als ze bewogen zijn.. dan tja dan ligt het inderdaad gewoon aan je te trage sluitertijd... maar dat is logisch. Ik weet niet of het een IS versie is die je hebt...

                  C. Ja de D700/D3 hebben een gewoonweg véél betere AF. Dus als dat herkadreren inderdaad het probleem is (wat mij niet zou verbazen). Koop u dan een D700(of D3S)+70-200AFS+24-70AFS. Of ga gewoon voor een Canon 1D mk4...
                  mijn website

                  Comment


                  • #54
                    Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                    Probleem ligt volgens mij vooral bij je manier van werken...
                    Heb geen ervaring met Canon, maar als ik op 200mm werk bij 1/125e dan zijn mijn foto's meestal ook onscherp. (op een lucky shot na)
                    Qua materiaal: als je het geld hebt? Een NIkon camera in de d3 reeks.
                    Ok ok, je wil geen full frame, maar dat vooral om je "slechte" ervaringen bij je Canon.
                    Geloof me, van een D3 krijg je geen spijt als je ermee kan werken! En vele zullen mij hierin wel volgen!
                    StijnDeGrauwe.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                      Probleem ligt volgens mij vooral bij je manier van werken...
                      Geloof me, van een D3 krijg je geen spijt als je ermee kan werken! En vele zullen mij hierin wel volgen!
                      helemaal mee eens, maar dat geld voor ieder merk en niet alleen voor een Nikon.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #56
                        Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
                        Wat men ding niet?Concertfotografie?Mmmm denk het wel.
                        Waarom lukte het mij Nikons wel altijd en nu niet?
                        Waarom lukt het mij wel ??
                        Nikon zal mssn gemakkelijker zijn ,
                        maar met Canon lukt het ook ,
                        met eender welke lens van f1 tot zeg maar f4
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #57
                          Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                          Geloof me, van een D3 krijg je geen spijt als je ermee kan werken! En vele zullen mij hierin wel volgen!
                          Geloof me, van een 5D MK II krijg je geen spijt als je ermee kan werken! En vele zullen mij hierin wel volgen!
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #58
                            Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                            Leuk topic

                            Afgezien van het feit dat het hier waarschijnlijk een user error betreft, ben ik wel benieuwd naar enkele van de "mislukte beelden" dit zal een hoop speculaties weg kunnen nemen van de reden waarom het fout gaat.

                            Sowieso...iemand die "op aanraden van de fotoshop" met één bepaalde vaste instelling werkt, die heeft het niet helemaal goed begrepen denk ik...

                            Als je écht over wilt stappen naar Nikon én geen fullframe wil, dan is de D300S een goede optie, samen met de D7000...beiden zijn goede camera's. Of ze beter gaan zijn als je 5D betwijfel ik, maar dat is aan jezelf om te ontdekken
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                              Geloof me, van een 5D MK II krijg je geen spijt als je ermee kan werken! En vele zullen mij hierin wel volgen!
                              Is wel een andere klasse he Dan toch liever een D3 als een 5D...


                              Als we nu de 1D serie tegenover de D3 serie zetten hebben we het weer over appels en appels
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment


                              • #60
                                Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                                Is wel een andere klasse he Dan toch liever een D3 als een 5D...


                                Als we nu de 1D serie tegenover de D3 serie zetten hebben we het weer over appels en appels
                                daar is ook wel iets van waar , maar daar wordt hier blijkbaar niet naar gekeken ..
                                hier worden al instap met top modellen vergeleken..
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X