Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Nikon D300s of D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf Nikon D300s of D700?

    Collega's help me uit mijn dilema
    Ik geraak er maar niet uit een D700 of een D300s?
    Ik ben in bezit van onderstaande lenzen en een D90.
    Deze D90 gaat naar mijn vrouw.
    Wat ik vooral fotografeer zijn onze honden en poezen (in huis), landschappen, natuur, historiek WOII, familievakantie, af en toe wielerwedstrijden (Lance Armstrong) en macro interesseert mij wel ook in de toekomst.
    Ik wil vooral minder die 'auto functies' gebruiken en experimenteren met de 'basics' van de fotografie.
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

    Persoonlijk heb ik liever een D700, maar gezien je objectieven is een DX toestel ook een prima oplossing en dan is de D300s de beste.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

      Dat vind ik ook. Maar mijn collega (fotografen) vinden dat ik wanneer een nieuw toestel aanschaf me moet verbeteren en dit kan enkel met een D700
      Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

        dat ik wanneer een nieuw toestel aanschaf me moet verbeteren en dit kan enkel met een D700
        Stel je zelf de vraag; wat wil ik verbeteren ?

        De D90 idd al een zeer goed toestel en zoals hoger vermeld is jouw lenzenpakket ook grotendeels voor een DX camera.

        De D300(s) bied je idd niet "zo veel" meer dan de D90 maar je kan er van op aan dat in het najaar Nikon met een waardige opvolger op de proppen zal komen

        Waarom wil je persé naar FX gaan ? Hou er rekening mee dat je de 1,5 crop factor kwijt bent en bijgevolg bv een 18-200mm ook effectief 200mm max geeft en geen 300 zoals op DX (correct me if i'm wrong)

        Overweeg zelf ook om naar FX te gaan maar dan enkel voor het gedeelte portertfotografie.

        Voor landschappen en beestjes hou ik aan m'n D300 en zelfs de D200 blijft in mijn "tool-box" zitten.

        Wel is het zo dat, wanneer ik nu een nieuwe lens aankoop ik meteen de compabiliteit met FX opzoek.

        En naar alle waarschijnlijkheid komt er voor de D700 ook een opvolger na de zomer.

        Some stuff to think about
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

          dat is inderdaad juist. Die D300s vind ik ook een knap toestel. De scherptediepte van een D700 is ook wel meegenomen.
          Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

            De scherptediepte van een D700 is ook wel meegenomen.[
            /

            Kan je met een goede lens en de juiste instellingen op een D90 of D300 net zo goed verkrijgen
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

              De D90 is kwa image-guality gelijk of zelfs beter dan de d300.
              Zoals al werd gezegd, de D700 is een heel ander toestel dan de d90/d300 en kan je niet met dx lenzen gebruiken.
              Persoonlijk zou ik wachten op de opvolger van de D700 als je naar FX wilt gaan en anders zou ik gewoon de D90 houden tot daar de opvolger van komt (misschien dit jaar anders volgend jaar in augustus).

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                Dan koop ik me misschien beter nu een D300s om te zien of ik al die manuele instellingen onder de knie krijg en volgend jaar dan de opvolger van de D700?
                Ondertussen koop ik me dan lenzen die frame geschikt zijn.
                Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                  Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                  Ik wil vooral minder die 'auto functies' gebruiken en experimenteren met de 'basics' van de fotografie.
                  Daar hoef je geen nieuwe camera voor aan te schaffen, maar ze gewoon niet gebruiken op je D90. Als je de D90 op ASM gebruikt, kun je er hetzelfde mee als een D300, die D300 zou waarschinlijk erg handig worden bij de wielerfotografie ivm snelle AF en hoge snelheid burst.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                    Daar heb je zeker gelijk in! Maar ik wil deze D90 aan mijn vrouw geven opdat zij tijdens onze uitstappen ook een camera heeft. Met 2 heb je verschillende gezichtspunten om foto's te nemen en dat is altijd meegenomen.
                    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                      . Met 2 heb je verschillende gezichtspunten om foto's te nemen en dat is altijd meegenomen.
                      [/QUOTE]

                      Komt me bekend voor, hier is het ook zo, vroeger holde ik maar achter m'n vrouw aan te zeulen met materiaal, nu zeulen we lekker samen

                      Bon, soit, als dat het geval is zou ik alsnog opteren voor een crop camera (D300) te kiezen, dan heb je tenminste niet de investering voor bijkomende lenzen en kan je steeds onderling wisselen.
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                      BD1614BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                        Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                        Daar heb je zeker gelijk in! Maar ik wil deze D90 aan mijn vrouw geven opdat zij tijdens onze uitstappen ook een camera heeft. Met 2 heb je verschillende gezichtspunten om foto's te nemen en dat is altijd meegenomen.
                        koop voor je vrouw een D300

                        dan kan jij later op't jaar een "D700x", "D900" of "D400" kopen als die er zijn...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                          Ik begrijp dat je Fullframe wilt hebben, waarom dan eerst nog een tussenstap maken met een nieuwe DX-camera? kost imo alleen maar onnodig extra geld dat je aan je nieuwe lenzen kunt besteden.
                          Alle lenzen die je hebt kan je "gewoon" gebruiken op een D700
                          Je houdt er alleen de cropfactor mee, maw je kunt er mee werken op je nieuwe FF en ze ondertussen verkopen.
                          Je zult de beelden wel (soms) moeten croppen ivm vignettering, maar met hetgeen je overhoudt heb je wél FF-kwaliteit.
                          Iets meer werk in je workflow, maar in wezen verandert er weinig ten aanzien van je eindresultaat. (met een 8Mp crop van een FX-beeld, verlies je niet eens zo heel veel kwaliteit tov een 12Mp DX-beeld, áls je al verliest en het is maar tijdelijk)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                            Ik heb mij 2 weken geleden een D300s gehaald. Ook lang dezelfde twijfels gehad.
                            Ik kom van een D80 dus het verschil is wel groter dan met een d90 maar ik ben op slag verliefd op de d300s. Het prijsverschil (ruim 500 euro) heeft voor mij de doorslag gegeven. Al enkele duizenden foto's genomen en nog geen moment spijt van gehad.
                            Bij ISO 1600 nog steeds heel acceptabel. De D700 gaat bij hoge ISO wel beter zijn.

                            Als hij het goedvindt ga ik vanavond Nigel Williams fotograferen. De eerste keer dat ik zoiets doe (70-200 en hoge ISO)
                            Als het resultaat me aanstaat staat het morgen hier ter beoordeling.

                            Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                              Ik pleit voor de D700. Gewoon een topklasse camera.
                              Ook ik heb afscheid moeten nemen van DX-lenzen;
                              eenmaal die bittere pil geslikt is het nu nog enkel genieten van de zalige zuivere beelden onder welke omstandigheden dan ook.
                              Geen kwaad woord over de D300(s), maar eenmaal dat je proeft van FF, wil je niet meer terug.
                              Mijn D200 heb ik als reserve gehouden; hij blijft evenwel werkloos in de kast liggen.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X