Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten en urbex.Welke Nikon?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

    Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
    Heb ik gezegd dat ik een D700 ging kopen?Neen!
    Mijn ogen is op de D300s gevallen.Beter lezen dus.

    En bedankt voor de nutteloze info's die hier verschijnen!en misschien allanger bezig met fotografie dan jullie kunnen denken en hiervoor had ik Nikon maar met het digitale tijdsperk mij toch laten overhalen om Canon te kopen,en al dik spijt van!
    Ik gebruik nikon en canon naast elkaar. waarom? ik kan niet kiezen tussen beide merken. Het is niet zo dat het ene beter is dan het andere, ze hebben beide specifieke voordelen en nadelen, die ieder voor zich uitmaakt. Voor het snelle en tele werk gebruik ik de 1D4, voor meer statische foto's en portretten de D700. Voor concert zouden ze beide kunnen dienen, het is wel zo dat de ruisprestaties van mijn D700 wel beter zijn dan die van mijn canon. Ik vind echter dan wel weer dat de foto's met de 1D4 net dat tikkeltje scherper zijn recht uit de camera (wat verdere bewerking ivm ruis weer makkelijker maakt)... Gewoon keuzes maken, zeggen dat de camera die u hebt slechte foto's maakt kan ik moeilijk geloven. Proberen tevreden te zijn met wat je hebt en er dan het beste van maken....

    Comment


    • #17
      Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

      Ik werk met een Nikon D300s en ben er zeer tevreden over.
      Fotografeer nogal eens op dansoptredes en dan merk ik dat deze toch beter is dan de D80 (moet ook wel).

      Gebruik ook regelmatig spotmeting met belichtingscompensatie op -0,7.
      Ik dacht dat de spotmeting werd toegepast op het AF-punt dat actief is.
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #18
        Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je met een 5D MKII geen concertfoto's kan maken, dan zal dat met een D700 ook niet lukken.

        Een D300S doet het op dat vlak nog slechter, want de hoge iso van die camera is duidelijk minder goed dan die van de 5D MKII (dat zie ik aan foto's van andere leden van onze fotoclub, de foto's die we bespreken komen hier allemaal binnen).

        De eerste vraag, welke lenzen gebruik je?

        Tweede vraag, was je gewoon om met de 500D op de automatische standen te werken, of werkte je daarmee ook al in de AV/TV/M standen?
        Welke stand gebruik je bijvoorbeeld voor concertfoto's?
        Ik ben zelf Nikon shooter en zou je kunnen aanraden en D300s, een D700 of een D3s of x te kopen maar zoals BB aanhaalt zal je ook met deze toestellen niks kunnen uithalen. De 5D MII is afgaande op de foto's die ik zie in urbex, concert etc een schitterend toestel.
        Je mag dan al aanhalen al lang met fotografie bezig te zijn dan vermoed ik nog meer dat je je toestel helemaal niet kent. Ik vrees dan ook dat je terug de boeken mag induiken en nog veel oefenen.
        Neemt niet weg dat Nikon uiteraard het beste merk blijft zonder twijfel

        Comment


        • #19
          Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht

          En bedankt voor de nutteloze info's die hier verschijnen!en misschien allanger bezig met fotografie dan jullie kunnen denken
          (Als ik mensen op concerten zie met hun Nikon kan ik alleen maar me verstomming vaststellen dat ze ermee prachtige foto's maken.)

          en ga er maar vanuit, dat die (zelfde) mensen ook mooie plaatjes maken met een Canon hoor.
          en uit niets op dit forum blijk, dat u al langer met fotograferen bezig bent dan wij denken, tenminste niet aan je postgedrag hier op BD.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

            Mischien eens info nemen over de D7000 heb mijne van gisteren en ISO prestaties zijn supper denk nie dat de D300s zo ver graakt , ook de af is een stuk sneller dan mijne D90
            Hier mijn voorbeelden vandaag binnen gemaakt het was bewolkt en aan't regenen
            dus zeer weinig licht van buiten , toch verbaast van de resultaten niks bijgewerkt
            zo van t kaartje, nabewerkt kan ISO 12800 makelijk dienen voor een afdruk denk super voor concerten aan de helft van de prijs van de D700
            daar kan je nog een super lensje van kopen
            de voorbeelden
            Explore erwin vanbrabant’s 4,804 photos on Flickr!
            Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
            Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

            Comment


            • #21
              Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

              Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
              Mischien eens info nemen over de D7000 heb mijne van gisteren en ISO prestaties zijn supper denk nie dat de D300s zo ver graakt , ook de af is een stuk sneller dan mijne D90
              Hier mijn voorbeelden vandaag binnen gemaakt het was bewolkt en aan't regenen
              dus zeer weinig licht van buiten , toch verbaast van de resultaten niks bijgewerkt
              zo van t kaartje, nabewerkt kan ISO 12800 makelijk dienen voor een afdruk denk super voor concerten aan de helft van de prijs van de D700
              daar kan je nog een super lensje van kopen
              de voorbeelden
              http://www.flickr.com/photos/15756745@N06/
              Mooie voorbeelden hoor nog van dat. Mijn D700 gaat in de verkoop, slechte camera!!

              Comment


              • #22
                Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                Ik zou ook nog even wachten op de eerste ervaringen met de D7000, en dan kiezen tussen de D300s en de D7000.
                Maar eerlijk gezegd stel ik me wel de vraag of je met een Nikon betere foto's maakt dan met een Canon (omgekeerd ook trouwens), beide merken hebben topcamera's in huis.
                Nikon Df

                Comment


                • #23
                  Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                  Geert heeft al wel veel concertervaring, ook grote namen, Sportpaleis etc.

                  Ik begrijp ook niet waarom hij niet content is van zijn 5D echter, maar ieder zijn ding he.
                  Last edited by johan de man; 6 november 2010, 18:07.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                    Ook ik begrijp je verhaal niet zo goed. 5D mark II is schitterend toestel voor concertfotografie, veel beter dan toestel dat je in gedachten hebt (d300s) door full frame sensor/pixels en ruisprestaties.

                    Aantal focuspunten is bij 5dII weliswaar minder dan d300s en tracking ook, maar middelste focuspunt is erg goed (buitenste zijn minder).

                    Als je toch naar nikon wil overstappen koop dan d700 of nog beter D3s, dan zal je het zeker niet op het toestel kunnen steken

                    Succes met je keuze
                    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                      Was ik niet duidelijk genoeg?
                      Geen fullframe!!!

                      En ik post normaal niets op forums,maar nu weet ik het ff niet meer.
                      Analoog zijn er nog vele hier dat wat van mij kunnen leren als het moet maar nu digitaal heb ik het ff nodig van jullie .

                      En graag een ernstig antwoord AUB en geen gezever zoals ik al veel in dit topic en andere heb zien verschijnen!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                        Ik kan alleen maar bevestigen dat de eerste resultaten met m'n D7000 veelbelovend zijn, vooral op hoge ISO's. Autofocus is snel... misschien toch eens vergelijken met de wat oudere D300s.

                        Succes
                        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                        Comment


                        • #27
                          Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
                          Was ik niet duidelijk genoeg?
                          Geen fullframe!!!

                          En ik post normaal niets op forums,maar nu weet ik het ff niet meer.
                          Analoog zijn er nog vele hier dat wat van mij kunnen leren als het moet maar nu digitaal heb ik het ff nodig van jullie .

                          En graag een ernstig antwoord AUB en geen gezever zoals ik al veel in dit topic en andere heb zien verschijnen!
                          De grootste "zever" komt van uzelf. Je stelt een vraag en als je een antwoord krijgt dat anders is als het antwoord dat je zelf in gedachten hebt wordt je nerveus....

                          Het beste toestel voor concertfotografie is de d300s, elke keer als je de sluiterknop indrukt heb je een award winning shot..... zo goed ?
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                            De grootste "zever" komt van uzelf. Je stelt een vraag en als je een antwoord krijgt dat anders is als het antwoord dat je zelf in gedachten hebt wordt je nerveus....

                            Het beste toestel voor concertfotografie is de d300s, elke keer als je de sluiterknop indrukt heb je een award winning shot..... zo goed ?
                            Uiteraard

                            Comment


                            • #29
                              Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                              eu.. de ts heeft vanaf het begin al geschreven, dat hij geen fullframe meer wil .
                              dat nikon beter zou zijn dan canon of omgekeerd geloof ik niet . soms met het éne toestel weer ff wel en dan met het andere weer ff niet .. .

                              D7000 misschien ?
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • #30
                                Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                                Geen fullframe?

                                D3000 D3100 D5000 D90 D7000 D300

                                Betwijfel het ook of het aan jouw canon ligt maar goed.

                                Waarom huur je eens geen toestel voor een weekendje met een lichtsterk objectiefje erbij?
                                Dat zou ik in ieder geval toch doen als ik van plan ben een flink bedrag te investeren in iets.
                                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                                Comment

                                Working...
                                X