Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten en urbex.Welke Nikon?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

    Toch wel raar dat ik met de 24-70mm F2.8 lens en op statief wel haar scherpe foto's verkrijg als ik ga urbexen.
    En als ik concerten ga doen,krijg ik geen enkele haarscherpe foto uit de 5D Mark II met de 70-200mm F2.8 IS lens en met de andere de 24-70mm F2.8 verkrijg ik die wel.

    Verklaar het maar eens!Bij Techrepair zeggen ze dat alles inorde zowel met het toestel als de lenzen en toch krijg ik geen enkel scherpe foto's met de 70-200mm F2.8.
    Verklaar het dus maar eens heren zonder zeveren!!!

    Durf er nu al men materiaal opzetten dat er geen deftige uitleg op komt!!!

    Comment


    • #32
      Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

      Zonder zeveren:

      Je hebt haarscherpe foto's als je gaat urbexen met je 24/70
      Je hebt geen goede foto's als je concerten doet met je 70/200
      Met een andere 24/70 dan weer wel...
      Wat gebeurt er als je gaat urbexen met je 70/200?

      Mag ik dan stomweg concluderen dat het probleem aan uw 70/200 ligt?

      Al eens een front-back-focus-test gedaan?? duurt 10 minuten.

      Huur voor de dommigheid eens een andere 70/200 voor een dag en kijk of het probleem
      dan nog steeds hetzelfde blijft..

      Allez, door je karige informatie is het maar gissen natuurlijk, maar je kan mijn inziens toch
      nog veel proberen vooraleer een drastische overstap naar een ander merk te gaan maken.
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #33
        Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

        Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        Zonder zeveren:

        Je hebt haarscherpe foto's als je gaat urbexen met je 24/70
        Je hebt geen goede foto's als je concerten doet met je 70/200
        Met een andere 24/70 dan weer wel...
        Wat gebeurt er als je gaat urbexen met je 70/200?

        Mag ik dan stomweg concluderen dat het probleem aan uw 70/200 ligt?

        Al eens een front-back-focus-test gedaan?? duurt 10 minuten.

        Huur voor de dommigheid eens een andere 70/200 voor een dag en kijk of het probleem
        dan nog steeds hetzelfde blijft..

        Allez, door je karige informatie is het maar gissen natuurlijk, maar je kan mijn inziens toch
        nog veel proberen vooraleer een drastische overstap naar een ander merk te gaan maken.
        Volgens Techrepair in Bergen op Zoom de hersteldienst van Canon is er niets mis met de 70-200.Er is door hen getest en een AF Adjusment gedaan dus...

        Hun uitleg is dat een sluitertijd van een 1/125ste gewoon te traag is voor concerten en zeker bij de 70-200 daar dien je minstens volgens hen een sluitertijd te hebben van 1/250ste.
        Dit is ook Canon België hun antwoord.En volgens hen was er tevens ook niets mis met het toestel bij lichtarme omstandigheden.

        Moet je weten dat ik daags nadat ik daar alles was gaan ophalen en ik een musical ging fotograferen de lichtomstandigheden super waren eigenlijk en toch had ik veel foto's waar totaal niks scherpte in zat.Heb hen die foto's dan gemaild en was de technieker zijn uitleg :

        -Sluitertijd 1/250ste is te snel in deze lichtarme omstandigheden.

        En enkele weken ervoor verklaren ze daar wat anders.
        Maar waarschijnlijk begrijp ik het niet goed :'(.

        Comment


        • #34
          Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
          Wat gebeurt er als je gaat urbexen met je 70/200?
          Urbex met een 70/200 ????
          Als ik bij een grote verplaatsing zou zien dat ik alleen maar dit bij me heb zou ik toch eens goed vloeken denk ik
          Niet dat ik hier de indruk wil wekken dat ik ook maar iets weet van de problemen die optreden tijdens concerten maar mag ik de OP eens vragen op welke manier hij focusseert (hoewel ik het canon systeem niet ken) ?

          Paul

          Comment


          • #35
            Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Urbex met een 70/200 ????
            Als ik bij een grote verplaatsing zou zien dat ik alleen maar dit bij me heb zou ik toch eens goed vloeken denk ik
            Niet dat ik hier de indruk wil wekken dat ik ook maar iets weet van de problemen die optreden tijdens concerten maar mag ik de OP eens vragen op welke manier hij focusseert (hoewel ik het canon systeem niet ken) ?

            Paul
            Ik gebruik de autofocus middenste scherpstelpunt (is het sterkste punt bij een 5D MII zeggen ze) en dan herkadreer ik.

            Comment


            • #36
              Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

              Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
              Ik gebruik de autofocus middenste scherpstelpunt (is het sterkste punt bij een 5D MII zeggen ze) en dan herkadreer ik.
              welke AF modus?
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #37
                Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                welke AF modus?
                One Shot al gedaan(op aanraden van de fotohandelaar).Al Servo.Het blijft allemaal hetzelfde.

                Comment


                • #38
                  Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert007 Bekijk bericht
                  Verklaar het maar eens!Bij Techrepair zeggen ze dat alles inorde zowel met het toestel als de lenzen en toch krijg ik geen enkel scherpe foto's met de 70-200mm F2.8.
                  Verklaar het dus maar eens heren zonder zeveren!!![/B]
                  Vraag eens een keer aan zo'n Nikon gebruiker, die van die toffe plaatjes schieten, of die een paar testjes wil doen, desnoods voor, na het concert of in de pauze. Desnoods alleen van de microfoonstandaard.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                    ken je niemand met een canon 70-200 f2.8 lens die je eens mag gebruiken om naar een concert te gaan ? eens zien dat je ze met een ander lens wel scherp trekt.

                    ik had laatst een groothoek gekocht 11-16 / 2.8f en die trok niet echt 100% scherp .
                    ben er mee terug naar de winkel geweest en daar hebben ze die getest, met de melding dat er niets mis was met die lens!
                    ben blijven volhouden van wel. ik eiste een andere ( lens was nog maar 10 dagen oud ) maar kreeg geen andere! ze gingen ze dan opsturen naar japan en dat ging wel zeker 4 weken duren eer ik ze zou terug hebben . daar ging ze dan in de fabriek uitelkaar gehaald worden enz... .
                    4 weken later kreeg ik melding dat er een spiksplinternieuwe lens voor me klaar lag.
                    ze was geruild. en dat voor een lens waar volgens de winkel niets aan mankeerde ... vreemd hee .
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • #40
                      Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                      Geert, zonder rekening te houden met voorafgaande goede raad die reeds geschreven is wil ik je graag een antwoord geven op de vraag "Dus welke Nikon voldoet voor concerten en urbex?
                      Ik heb men oog eerlijk gezegd laten vallen op de Nikon D300S.Goed keuze of niet? Wil weer niet ervaren wat ik met de 5D Mark II heb ervaren,dat het een trage AF heeft om maar iets op te noemen.

                      Hopelijk een zinvol advies .Bedankt alvast.
                      Met citaat reageren"

                      Koop jezelf een Nikon D700 + 70-200 AF-S VRII + 24-70 AF-S + eventueel grip.
                      Wil je nog iets meer van je zuurverdiende centen uitgeven ga dan voor de D3s dan heb je meteen de topcamera voor concertfotografie.
                      Ik weet dat je geen fullframe wil maar dit is nu eenmaal mijn persoonlijke voorkeur en zinvol advies.
                      Last edited by Red Falcon; 9 november 2010, 06:07.
                      Eric Van Aerschot BD0730BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                        Geert, zonder rekening te houden met voorafgaande goede raad die reeds geschreven is wil ik je graag een antwoord geven op de vraag "Dus welke Nikon voldoet voor concerten en urbex?
                        Ik heb men oog eerlijk gezegd laten vallen op de Nikon D300S.Goed keuze of niet?Wil weer niet ervaren wat ik met de 5D Mark II heb ervaren,dat het een trage AF heeft om maar iets op te noemen.

                        Hopelijk een zinvol advies .Bedankt alvast.
                        Met citaat reageren"

                        Koop jezelf een Nikon D700 + 70-200 AF-S VRII + 24-70 AF-S + eventueel grip.
                        Wil je nog iets meer van je zuurverdiende centen uitgeven ga dan voor de D3s dan heb je meteen de topcamera voor concertfotografie.
                        Ik weet dat je geen fullframe wil maar dit is nu eenmaal mijn persoonlijke voorkeur en zinvol advies.
                        Laat het mij zo zeggen dat ik dit van jou wel wil geloven .Waarom?Tja...Rarara
                        Last edited by Red Falcon; 9 november 2010, 06:07.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          ken je niemand met een canon 70-200 f2.8 lens die je eens mag gebruiken om naar een concert te gaan ? eens zien dat je ze met een ander lens wel scherp trekt.
                          Die ken ik ja en die zeggen mij : Gek ik geef geen lens van 1600 euro ff in bruikleen hoor.
                          Dus daar sta ik dan eer .En als de repairdienst van Canon en Canon B zelf zeggen dat alles perfekt inorde is,wat heb ik daar dan tegenin te brengen?Weinig he!

                          Canon B heeft het spel al zelfs zo hard gespeeld dat de winkel vanwaar de 70-200 komt,dezelfde antwoorden aan mij geeft dan ik krijg van Canon B.Zelfs met reply's van mij naar Canon B in bijlage van de winkel uit.Daarom voormij geen Canon meer.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                            Misschien is het gewoon je ding niet?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Misschien is het gewoon je ding niet?
                              Wat men ding niet?Concertfotografie?Mmmm denk het wel.
                              Waarom lukte het mij Nikons wel altijd en nu niet?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Concerten en urbex.Welke Nikon?

                                Beste toestel voor concertfoto's : Nikon D3S.
                                Als je geen FF wilt en zo gemakkelijk overstapt, kan je ook een Pentax K-5 overwegen (met DA*50-135).
                                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                                Comment

                                Working...
                                X