Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen Full Frame?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nadelen Full Frame?

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Klopt, die lens is zowat de uitzondering die de regel bevestigt. Als je beide op f8 gebruikt moet je naar een 100% crop gaan om nog verschillen te zien en dan zijn ze nog heel miniem.
    Ik betwijfek of je ook nog verschil ziet bij een 24-85 op f8, zulke lichtsterke lenzen gebruik je ze daar te gebruiken vanwege licht of scherptediepte.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      en toch vond ik er gisteren twee, en dat waren geen winkels maar particulieren , ik kan toch alleen maar zeggen wat er stond , jammer dat je dat niet tegen komt op het juiste moment, misschien hadden ze dringend geld nodigen je kan dat ook vinden, het staat erbij waar ik dat vond
      Afzetters handelen vaak als particulieren. Ik snap wel wat je wil zeggen, maar ik denk toch dat het betalen en niks ontvangen is.

Comment

elk zijn mening , ik val niemand aan
        Last edited by koen1950; 3 november 2010, 17:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
          Hier een voorbeeld van het croppen. Uit de org foto een deeltje gehaald en dit vergroot tot de grootte van de org foto. [/url]

Albert
          daarom gaat het fout. dan ga je je crop groter vergroten dan je mag. Een bepaalde resolutie bepaalt een maximale afdrukgroote. Met een crop blijft die vergrotingsfactor gelijk, maar je hebt minder pixels. resultaat is een kleinere foto maar gelijk van kwaliteit.

bij deze maanfoto heb ik ook fameus gesneden

ik zou er nog een 10 op 15 uit kunnen halen met de pixels die overblijven, maar het zou onzin zijn om die terug te gaan vergroten tot de originele foto. Maar door croppen heb ikniet meer ruis en is mijn beeld niet onscherper. Ik heb er gewoon een 7 miljoen pikzwarte pixels afgehaald.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Ik vervloek de mens die met de gedachte kwam dat een 300 op ff een 500 wordt op crop.

Inderdaad ja...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Ik vervloek de mens die met de gedachte kwam dat een 300 op ff een 500 wordt op crop.
              De cropcamera snijdt een stuk uit je beeld dat ongeveer overeenkomt met wat je ziet door een 500 op ff.
              Bij de 5D2 van Canon zijn dat 21 MP,... bij een cropcamera iets minder. Je kan m.i. in dat verminderd aantal nog verder croppen, maar niet zover als in de 500 op ff.

Comment

... allemaal in de veronderstelling dat de gebruikte lenzen een hogere optische resolutie hebben dan de pixeldensiteit van de sensor.

My point: ik denk dat een FF met 500mm lens een beter resultaat zal geven dan een crop met 300mm (als beide lenzen vergelijkbare optische resolutie hebben).

500mm lens kost inderdaad een stuk meer dan een kwalitatief vergelijkbare 300mm lens, maar dat is nu eenmaal de consequentie van fotograferen met een grotere sensor.

Wil je zo goedkoop mogelijk supertele foto's nemen, moet je een superzoom bridge camera nemen met "kleine" sensor: onvergelijkbare tele capaciteiten versus prijs verhouding. Daar kan zelfs geen enkele crop DSLR tegenop
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

Comment

Working...
                X