Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nadelen Full Frame?
Collapse
X
-
-
-
Re: Nadelen Full Frame?
Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk berichtIk vervloek de mens die met de gedachte kwam dat een 300 op ff een 500 wordt op crop.
Het is ook gewoon zo.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtUit Nigeria?
Net nog eentje tegengekomen ;op zoekertjes net Aangeboden: Nikon D700 (zo goed als nieuw, weg wegens stoppen hobby) Prijs: € 650,00 ; 12.1 megapixels, d700, iso, nikon, plug and play, signaalruisverhouding, software, stoppen hobby, zelfreinigende sensor Kenmerken:
Last edited by koen1950; 28 oktober 2010, 21:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk berichtWaarom?
Als je met een FF 21MP met 300mm lens een foto neemt en achteraf 1.6x cropt, heb je hetzelfde resultaat als met een 1.6 crop van 8MP.
Beide sensoren hebben in dit geval dezelfde pixeldensiteit en de FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.
FF of crop heeft er dus eigenlijk niets mee te maken.
Het is de pixeldensiteit die uitmaakt hoeveel detail er in je tele-opname zit.
Per toeval hebben de nieuwste crop-camera's nu wel een hogere pixeldensiteit dan FF sensoren.
Hetzelfde kun je trouwens zeggen van macro-lenzen en -opnames.Greetz Geert.
Canon gerief...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtde FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.
dat is ook niet juist, een ff kan moeilijker om met dx.lenzen maar een dx.camera kan wel ff.lenzen gebruikenMijn objectieven zijn all round...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtnee tweedehands.be ,mag ik eigenlijk niet zeggen tegen nederlanders he
Net nog eentje tegengekomen ;op zoekertjes net Aangeboden: Nikon D700 (zo goed als nieuw, weg wegens stoppen hobby) Prijs: 650,00 ; 12.1 megapixels, d700, iso, nikon, plug and play, signaalruisverhouding, software, stoppen hobby, zelfreinigende sensor Kenmerken:
Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk berichtWaarom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk berichtEen FF kun je ook croppen... achteraf.
Als je met een FF 21MP met 300mm lens een foto neemt en achteraf 1.6x cropt, heb je hetzelfde resultaat als met een 1.6 crop van 8MP.
Beide sensoren hebben in dit geval dezelfde densiteit en de FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.
FF of crop heeft er dus eigenlijk niets mee te maken.
Het is de pixeldensiteit die uitmaakt hoeveel detail er in je tele-opname zit.
Per toeval hebben de nieuwste crop-camera's nu wel een hogere pixeldensiteit dan FF sensoren.
5d, 1,4 MP/cm˛;
5D2, 2,4 MP/cm˛
Canon 40D, 3,1 MP/cm˛;
Canon 50D, 4,5 MP/cm˛;
G9 (da's een compactje), 28 MP/cm˛.
Nee, er ontbreekt geen komma.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk berichtIk vervloek de mens die met de gedachte kwam dat een 300 op ff een 500 wordt op crop.
Die snap ik niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk berichtDie snap ik niet.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtOver het nadeel dat ff duur is , kan je ook omzeilen door tweedehands te kopen , daarnet zag ik nog een D700 te koop voor 800 euro , dat valt dan nog meeCanon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
http://www.stevevandegaer.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk berichtEn dan zit je daar met je FF body zonder deftige lenzen.
Het overgrote deel van de bezoekers van deze site kunnen perfect voort met een crop, zij hoeven zich niet in schulden te steken om nog onder de mensen te kunnen komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk berichtik kan maar 1 nadeel bedenken bij FF en dat is in het geval van heel grote scherptediepte. Die is net iets moeilijker te bereiken dan op DX.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk berichtIs 't niet omgekeerd? Een kleinere sensor geeft toch meer/grotere scherpte-diepte?
is het dus moeilijker om een grote scherptediepte te krijgen op FF (zonder de lens te ver dicht te knijpen)...Mijn objectieven zijn all round...
Comment
Comment