Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen Full Frame?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nadelen Full Frame?

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
    Over het nadeel dat ff duur is , kan je ook omzeilen door tweedehands te kopen , daarnet zag ik nog een D700 te koop voor 800 euro , dat valt dan nog mee
    Uit Nigeria?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
      Ik vervloek de mens die met de gedachte kwam dat een 300 op ff een 500 wordt op crop.
      Waarom?
      Het is ook gewoon zo.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Uit Nigeria?
        nee tweedehands.be ,mag ik eigenlijk niet zeggen tegen nederlanders he

Net nog eentje tegengekomen ;op zoekertjes net Aangeboden: Nikon D700 (zo goed als nieuw, weg wegens stoppen hobby) Prijs: € 650,00 ; 12.1 megapixels, d700, iso, nikon, plug and play, signaalruisverhouding, software, stoppen hobby, zelfreinigende sensor Kenmerken:

Last edited by koen1950; 28 oktober 2010, 21:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Waarom?
          Een FF kun je ook croppen... achteraf.
          Als je met een FF 21MP met 300mm lens een foto neemt en achteraf 1.6x cropt, heb je hetzelfde resultaat als met een 1.6 crop van 8MP.
          Beide sensoren hebben in dit geval dezelfde pixeldensiteit en de FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.

FF of crop heeft er dus eigenlijk niets mee te maken.
          Het is de pixeldensiteit die uitmaakt hoeveel detail er in je tele-opname zit.
          Per toeval hebben de nieuwste crop-camera's nu wel een hogere pixeldensiteit dan FF sensoren.

Hetzelfde kun je trouwens zeggen van macro-lenzen en -opnames.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

de FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.
            dat is ook niet juist, een ff kan moeilijker om met dx.lenzen maar een dx.camera kan wel ff.lenzen gebruiken

Comment

de FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.
              dat is ook niet juist, een ff kan moeilijker om met dx.lenzen maar een dx.camera kan wel ff.lenzen gebruiken
              Zoals eerder gezegd...bij Nikon gaat dat dus prima
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

nee tweedehands.be ,mag ik eigenlijk niet zeggen tegen nederlanders he

Net nog eentje tegengekomen ;op zoekertjes net Aangeboden: Nikon D700 (zo goed als nieuw, weg wegens stoppen hobby) Prijs: € 650,00 ; 12.1 megapixels, d700, iso, nikon, plug and play, signaalruisverhouding, software, stoppen hobby, zelfreinigende sensor Kenmerken:

Zou daar toch sterke twijfels bij zetten. Alles kan natuurlijk, maar is wel heel goedkoop..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Waarom?
                  Nee het is niet zo, 300mm op crop is 300mm op ff. Hetgeen anders is, is de field of view, het is dus eigenlijk "bedrog" dat je op crop dichter lijkt te zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                    Een FF kun je ook croppen... achteraf.
                    Als je met een FF 21MP met 300mm lens een foto neemt en achteraf 1.6x cropt, heb je hetzelfde resultaat als met een 1.6 crop van 8MP.
                    Beide sensoren hebben in dit geval dezelfde densiteit en de FF kan alles wat de crop kan... maar niet omgekeerd.

FF of crop heeft er dus eigenlijk niets mee te maken.
                    Het is de pixeldensiteit die uitmaakt hoeveel detail er in je tele-opname zit.
                    Per toeval hebben de nieuwste crop-camera's nu wel een hogere pixeldensiteit dan FF sensoren.
                    Heb tussendoor iets opgezocht voor dat andere merk:

5d, 1,4 MP/cm˛;
                    5D2, 2,4 MP/cm˛
                    Canon 40D, 3,1 MP/cm˛;
                    Canon 50D, 4,5 MP/cm˛;
                    G9 (da's een compactje), 28 MP/cm˛.

Nee, er ontbreekt geen komma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Ik vervloek de mens die met de gedachte kwam dat een 300 op ff een 500 wordt op crop.

Die snap ik niet.
                      https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
                        Die snap ik niet.
                        't Is net dáárom dat ie die mens vervloekt; omdat velen door zo'n stelling op het verkeerde been gezet worden.
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Over het nadeel dat ff duur is , kan je ook omzeilen door tweedehands te kopen , daarnet zag ik nog een D700 te koop voor 800 euro , dat valt dan nog mee
                          En dan zit je daar met je FF body zonder deftige lenzen.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            En dan zit je daar met je FF body zonder deftige lenzen.
                            Zoals u zegt, meneer Doc_Holiday, het blijft een elitair gedoe

Het overgrote deel van de bezoekers van deze site kunnen perfect voort met een crop, zij hoeven zich niet in schulden te steken om nog onder de mensen te kunnen komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              ik kan maar 1 nadeel bedenken bij FF en dat is in het geval van heel grote scherptediepte. Die is net iets moeilijker te bereiken dan op DX.
                              Is 't niet omgekeerd? Een kleinere sensor geeft toch meer/grotere scherpte-diepte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                                Is 't niet omgekeerd? Een kleinere sensor geeft toch meer/grotere scherpte-diepte?
                                Dus als een kleinere sensor meer scherptediepte geeft...

is het dus moeilijker om een grote scherptediepte te krijgen op FF (zonder de lens te ver dicht te knijpen)...

Comment

Working...
                                X