Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen Full Frame?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nadelen Full Frame?

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    En dan zit je daar met je FF body zonder deftige lenzen.
    Wie via die links koopt zit zonder 800 euro...zonder FF body én zonder deftige lenzen...
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

en je hoeft niet de Full Raw te gebruiken hé als je bestanden te groot worden

ik gebruik compressed RAW
      en op mijn D700 geeft dat ongeveer 10MB-bestanden
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
        en je hoeft niet de Full Raw te gebruiken hé als je bestanden te groot worden

ik gebruik compressed RAW
        en op mijn D700 geeft dat ongeveer 10MB-bestanden
        Euhm, nee
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Zoals u zegt, meneer Doc_Holiday, het blijft een elitair gedoe

Het overgrote deel van de bezoekers van deze site kunnen perfect voort met een crop, zij hoeven zich niet in schulden te steken om nog onder de mensen te kunnen komen
          ik zie dat niet zo als ik een tweedehandse body D700 koop voor 800 euro koop ik een goede lens tweedehands dat zal zeker lukken voor 500 euro
          en als je een cropcamera wil kopen en je valt voor de D7000 kost die 1149 body alleen , een goede lens nieuw kost ook al vlug 450 euro , en wat is nu duurder , t'is maar hoe je het ziet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dit zijn geen voor- of nadelen, maar slechts konstateringen.
            Een voor- of nadeel is gewoonlijk gebaseerd op constateringen.

Als je de post goed zou lezen, zie je dat ik trachtte om via een aantal constateringen een degelijke uitleg op te bouwen en zo telkens te eindigen bij een voor- of nadeel.
            Vaak wordt er geschermd met "betere kwaliteit", "groter tele-bereik", "suikerpeëen ipv radijsjes", "Crop kost meer moeite dan FF",... maar wat steekt de TS daar uiteindelijk van op...

Reacties zoals de jouwe demotiveren nogal om constructief deel te nemen aan interessante discussies...
            Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Ik heb iig veel waardering voor je opsomming zo had ik het nog niet bekeken.

Ik zie het soms wat simpel

niet ff olympus crop 2.0
              nikon canon 1.5 en 1.6 dacht ik.

de ff is 1.0 dus bij een foto van een object op afstand moet ik meer croppen met een ff.
              en croppen levert weer ruis op..

Btw dat 2 hands en nieuw verhaal is toch per geval weer anders.

Een 2e hands camera zou ik niet zo snel voor hooguit als een 2e camera.

een 2e hands lens durf ik nog wel aan.
              https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                ik zie dat niet zo als ik een tweedehandse body D700 koop voor 800 euro koop ik een goede lens tweedehands dat zal zeker lukken voor 500 euro
                en als je een cropcamera wil kopen en je valt voor de D7000 kost die 1149 body alleen , een goede lens nieuw kost ook al vlug 450 euro , en wat is nu duurder , t'is maar hoe je het ziet
                Een 2dehands D700 voor 800 euro ga je alleen nooit vinden, en waar jij het vindt is het afzetterij.

Als je goedkoop FF wilt gaan is een 5D mark1 een van de enige en toch perfecte opties. Indien je natuurlijk de snelheid kunt missen.

Comment

Van wil53: croppen levert weer meer ruis op ?

Geef hier eens wat meer uitleg over. Volgens mij is dit een verkeerde redenering. Als ge een foto cropt, veranderen de overgebleven pixels niet.

Albert
                  Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Wel meneer Koen, dan heb je 1 lens. Geef mij dan maar een crop body met een paar lenzen. En is een nieuwe crop vergelijken met een 2de hands niet een beetje appelen en peren vergelijken? Als ik het geld niet heb om te kopen wat ik graag heb, dan ga ik niet minder lenzen om toch maar in het clubje van full frame camer's te kunnen zitten.
                    En een goede lens, een echt goede vind je 2de hands niet voor 500€
                    Onder de echt goede versta ik:
                    85 1.2
                    70-200 2.8 IS
                    enz...
                    Die 85 1.2 kost 2de hands al meer dan uw D7000 wat is dan goedkoper?
                    Man als je iemand wil aanvallen is dat niet zo moeilijk hoor en met getallen kan je alles proberen bewijzen. Een oude analoge camera is ook een full frame, waarom kom je niet met die prijzen af? Moet ik u nog misschien om de oren smijten met prijzen van een 1DsIV?
                    Je mag al bij op mijn negeer lijstje
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Een 2dehands D700 voor 800 euro ga je alleen nooit vinden, en waar jij het vindt is het afzetterij.

Als je goedkoop FF wilt gaan is een 5D mark1 een van de enige en toch perfecte opties. Indien je natuurlijk de snelheid kunt missen.
                      en toch vond ik er gisteren twee, en dat waren geen winkels maar particulieren , ik kan toch alleen maar zeggen wat er stond , jammer dat je dat niet tegen komt op het juiste moment, misschien hadden ze dringend geld nodigen je kan dat ook vinden, het staat erbij waar ik dat vond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
                        Van wil53: croppen levert weer meer ruis op ?

Geef hier eens wat meer uitleg over. Volgens mij is dit een verkeerde redenering. Als ge een foto cropt, veranderen de overgebleven pixels niet.

Albert

Dat is mijn ervaring maar kan het niet onderbouwen.
                        ms doe ik wel andere dingen helemaal verkeerd.
                        heb overigens wel een ff in bezit.

Op het moment dat je gaat snijden krijg je minder pixels en dus meer kans op ruis is mijn simpele redenatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Wel meneer Koen, dan heb je 1 lens. Geef mij dan maar een crop body met een paar lenzen. En is een nieuwe crop vergelijken met een 2de hands niet een beetje appelen en peren vergelijken? Als ik het geld niet heb om te kopen wat ik graag heb, dan ga ik niet minder lenzen om toch maar in het clubje van full frame camer's te kunnen zitten.
                          En een goede lens, een echt goede vind je 2de hands niet voor 500€
                          Onder de echt goede versta ik:
                          85 1.2
                          70-200 2.8 IS
                          enz...
                          Die 85 1.2 kost 2de hands al meer dan uw D7000 wat is dan goedkoper?
                          Man als je iemand wil aanvallen is dat niet zo moeilijk hoor en met getallen kan je alles proberen bewijzen. Een oude analoge camera is ook een full frame, waarom kom je niet met die prijzen af? Moet ik u nog misschien om de oren smijten met prijzen van een 1DsIV?
                          Je mag al bij op mijn negeer lijstje

Wat flauw hij komt toch met een onderbouwing zonder iemand aan te vallen en voor de discussie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
                            Wat flauw hij komt toch met een onderbouwing zonder iemand aan te vallen en voor de discussie?
                            Zoals u zegt, meneer Doc_Holiday, het blijft een elitair gedoe

Dat was zijn qoute, dat noem ik wel een aanval.
                            En zijn onderbouwing trekt op niks.
                            - Ze berust enkel op die oplichtings berichten op 2de hands op dit moment.
                            - Trekt prijzen uit zijn context een goede lens voor een ff koop je niet voor 500€
                            - En wie vergelijkt nu nieuwprijzen met 2de handsprijzen. Zo kan je alles bewijzen, zo is een rolls royce goodkoper dan een lada.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
                              Dat is mijn ervaring maar kan het niet onderbouwen.
                              ms doe ik wel andere dingen helemaal verkeerd.
                              heb overigens wel een ff in bezit.

Op het moment dat je gaat snijden krijg je minder pixels en dus meer kans op ruis is mijn simpele redenatie
                              Nee, als je gaat croppen snij je pixels weg aan de buitenkant aan het stuk dat je overhoud gebeurt helemaal niets.

Comment

Als je de foto cropt snij je pixels weg. Maar ge gaat daarna de foto op je scherm terug vergroten en hierdoor meer ruis zien die daarvoor niet opviel.

Albert
                                Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Working...
                                X