Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke color space op D100??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik denk dat ik de "boosdoener" gevonden heb: als een foto wil bewerken zie ik hem in Nikon Vieuwer en ga ik dan rechtstreeks naar PS die de RAW-file laadt (niet meer via Capture editor) en daar zag ik net dat ie mijn foto's naar adobeRGB zet en er een extra groen waas over legt.Ik moet dus deze conversie goed afstellen ofwel terug via Nikon Capture Editor werken.
    Danny's Photosite

Comment

en ik maar denken dat mijn PS CS en ik nog te slaperig zijn!
      Ik gebruik trouwens de Nikon programma's helemaal niet meer. Cardreader kan het 512 mb kaartje niet aan, dus wat ik nu doe is camera inpluggen, camera aanzetten, verwisselbare schijf verschijnt op scherm, en daaruit kopieer ik. In PS CS openen de RAW filetjes in ongeveer hetzelfde tempo als in de nikonprogramma's.

Comment

Wat is CS?
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

CS is Photoshop 8.0 cs

Comment

Originally posted by Rob
            CS is Photoshop 8.0 cs
            Wat is het verschil met 7.0 NL?
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

Comment

de taal NL versie komt volgend jaar pas uit.
              PS CS heeft de shadow/highlight optie, en vooral de mogelijkheid om RAW files te openen, verder standaard de scripts optie, wat ik erg fijn vind, omdat ik een sharpen script gebruik.
              Gebruik je Mac of Windhoos?

ps ben je met je site bezig? Wil hier niet laden.....

Comment

Originally posted by NataliaNL
                de taal NL versie komt volgend jaar pas uit.
                PS CS heeft de shadow/highlight optie, en vooral de mogelijkheid om RAW files te openen, verder standaard de scripts optie, wat ik erg fijn vind, omdat ik een sharpen script gebruik.
                Gebruik je Mac of Windhoos?

ps ben je met je site bezig? Wil hier niet laden.....
                Hallo NataliaNL
                ik gebruik windhoos en bedankt voor je reactie
                en wat de site betreft, ik ben wel bezig maar dat mag geen invloed hebben,alle data wat bij de provider was heb ik op een eigen server gezet en alleen de index file bij de provider en via redirect naar mijn server ,ben wel bezig met een nieuwe homepage en dan staan ook alle foto,s op mijn server
                PS kan je dit wat toelichten? (omdat ik een sharpen script gebruik)
                weet niet wat je hiermee bedoelt,weet wel wat sharpen is
                ik zal gelijk even naar mijn site kijken
                Groetjes NoName
                www.langenacker.nl

Comment

NataliaNL
                  bedankt voor de waarschuwing dat mijn homepage het niet doet, hij draait nu weer via de Provider
                  www.langenacker.nl

Comment

't Was hier precies vergadering terwijl ik weg was
                    Danny's Photosite

Comment

Groetjes NoName
                      PS 7 heeft standaard geen scripts (na een bepaalde download kun je in PS 7 wel scripts gebruiken), PS CS wel.
                      Ik denk dat het vergelijkbaar is met een action, een opeenvolging van vaste handelingen.

Comment

Heb net een 30-tal foto's op punt gezet en geloof het of niet:ik krijg ze beter met Nikon editor dan met PS.

De belichting,contrast...zijn beter te regelen vind ik.Indien er nog bijgewerkt,gecropt moet worden doe ik het via PS.

Edmond,je hebt dus (weeral)gelijk!
                        Danny's Photosite

Comment

okee, laat maar zien dan! Vergelijkingen bv?

Comment

Je zal zeker met PS meer kunnen dan met de Nikon software.Daar twijfel ik niet aan.Maar sommige foto's zijn gewoon makkelijker en beter te regelen via de editor.En dit alles slechts via enkele kliks.De rest doe ik dan via PS.

OK.Een poging om het duidelijk te maken.Beide foto's zijn daarnet getrokken.De eerste foto is bewerkt met Nikon Editor (op enkele seconden geflikt.Gewoon scherpte aangepast en een beetje het contrast en de belichting).De tweede is door PS behandelt en heb ongeveer dezelfde tijdspanne gebruikt.Om hetzelfde resultaat te krijgen in als met de editor zou ik veel meer tijd nodig hebben.Dus vind ik de Nikon editor nog zo slecht niet.

Danny's Photosite

Comment

Originally posted by NataliaNL

Groetjes NoName
                              PS 7 heeft standaard geen scripts (na een bepaalde download kun je in PS 7 wel scripts gebruiken), PS CS wel.
                              Ik denk dat het vergelijkbaar is met een action, een opeenvolging van vaste handelingen.

Oke nu weet ik wat je bedoelt ,bedankt
                              www.langenacker.nl

Comment

en wat waren de kleuren tijdens het fotograferen, roadrunner?

Comment

Working...
                                X