Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschillende versies Canon 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschillende versies Canon 10D

Hallo ,

Ik ga in Januari 2004 naar Aachen om een Canon 10D met lens te kopen.

Ik heb een vraag over de mogelijke versie verschillen van de Canon 10D.
    Ik heb vernomen op diverse forums dat er focus problemen zijn met de 10 D.
    Kunnen julie mij aangeven en hebben jullie tips waar ik op moet letten bij aanschaf van de Canon 10D. En hoe ik kan herkennen of ik met een oude productie serie te maken heb.

alvast bedankt voor de reacties.
    Canon 10D , 28-135 IS USM X-Drive II 40Gb . Lowepro NOVA 2 AW.

Ik denk dat alle 10D zijn nu in orde voor de focus !
    De serienummer moet over 06xxxxxxxx zijn.
    Het is wat ik heb een keer in April 2003 op een frans forum gevonden.

.... maar dat is geen references

See you in the woods ...
    Nicolas
    My website : www.photoetnature.com
    My portal : www.beneluxnaturephoto.net

Comment

Hallo Nicolas ,

Bedankt voor je reactie . Ja ik hoop ook dat ze nu in orde zijn. Maar ik ben bang dat als er oude voorraden worden verkocht er misschien nog een oude versie tussen zit. Ik vraag me dan ook af hoe dit te herkennen is.

Richard

Comment

Welke lens zal je met de 10D kopen ?
        See you in the woods ...
        Nicolas
        My website : www.photoetnature.com
        My portal : www.beneluxnaturephoto.net

Comment

Hallo Nicolas ,

Ik dank je voor de info.

De lens die ik erbij wil is de 28-135mm 3.5-5.6 USM IS

Kost wel wat maar lijkt voor mij een handige range.
          Ik heb even op je site gekeken , maar ik moet zeggen dat het hele mooie foto's zijn. Heb je ook uitvergrotingen van de tumbnail pagina van Birds ?

richard

Comment

Originally posted by richard
            Hallo Nicolas ,

Bedankt voor je reactie . Ja ik hoop ook dat ze nu in orde zijn. Maar ik ben bang dat als er oude voorraden worden verkocht er misschien nog een oude versie tussen zit. Ik vraag me dan ook af hoe dit te herkennen is.

Richard

Op iedere camera (en normaal ook op de doos) moet het serienummer zitten.
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Bedankt voor je reactie.

Maar het probleem is dan waar ik op moet letten , dat het serie nummer hoger is dan 06xxxxxxxx zou ik dus goed zitten ? Of is het ook aan de software versie te herkennen?

richard

Comment

mijn 10D zijn serienummr begint met 01, en heb geen focusproblemen, het focusprobleem is een beetje overroepen
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Mijn 10D heeft serie 06... en is in juni 2003 gekocht. Ik denk dat intussen de focusproblemen opgelost zijn. De problemen zijn inderdaad overroepen. Als je op een meter afstand paar mm tever of tedicht bij zit met de focus, dan merkt je toch niks van in de foto's.
                  Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Bedankt voor de aanvullende info ,

Er wordt zeker veel over gesproken en is daarom wel iets om bij aanschaf bij stil te staan. Daarom is er zoiets moois als dit forum waar de gebruikers ervaring hebben met dit euvel , en toekomstige gebruikers kunnen geruststellen of waarschuwen. Omdat ik van plan ben mijn spullen in Duitsland te kopen moet ik niet voor dit soort zaken naar de dealer terug hoeven.
                    Maar ik heb dankzij de reacties al wat meer info om te checken dat ik niet een probleem geval krijg..

Richard

Comment

Als het je een beetje kan gerust stellen, ik heb mijn 10D twee weken geleden in Duren gekocht bij TopFoto, en heb eentje met serienummer 10xxxxxxxx

Canon met glas...

Comment

Hoi,

misschien kan je vragen om het toestel even te testen als je ter plaatse bent. Mischien kan je deze pagina even meenemen en daar je toestel op testen. Het is geen ultime test, maar dit is toch eent test die je gemakkelijk ter plaatse kan uitvoeren.

http://www.canondslr.com/download/charts/10D-AFTest-Center.gif

Hopelijk ben je er iets mee.

Mvg
                        Plette

Ps Ikzelf ben tevreden van mijn 10D.
                        Het is wel even wennen wanneer je van een niet SLR digitaal
                        toestel komt.
                        www.wildlifepixs.com

Comment

Hallo Plette en DaveMoi ,

Bedankt voor jullie aanvullingen. Met deze gegevens kom ik in ieder geval beslagen ten ijs . Ik heb het test plaatje uitgeprint en ga ik zeker meenemen. Ik heb vernomen dat top-foto in Duren meewerkend is met zulk soort vragen. Ben benieuwd...

groeten Richard

Comment

Working...
                          X