Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    allez dan, als zulke grote kenner en daarbij nog Nikon fanaat voor NEX kiest zal het wel en goed toestel zijn zekers !
    maar ik ken iemand die daar nog veel meer van afweet
    Tom Hogan neemt de Nex mee in plaats van een Nikon P6000.
    Waarom liet je die info achterwege in je startpost?

Comment

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Dat is de gebruikelijke puerte desinformatie....;

En de vraag die je moet stellen is vooral wat neemt ie de volgende keer mee.

Dat ie een Nex beter vind dan een P6000 compact is niet verwonderlijk. Maar misschien vind ie voor de volgende reis de nex toch wat groot en lomp om als reistoestel mee te nemen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Tom Hogan neemt de Nex mee in plaats van een Nikon P6000.
        Waarom liet je die info achterwege in je startpost?
        mijne brave jongen in mijne originele post staat een linkje, http://www.bythom.com/, gewoon daar op klikken, zie je, en dan naar 6 augustus gaan en je bent er.
        Techniek sta voor niets, je moet het wel leren gebruiken.

Tom Hogan heeft een heel arsenaal nikon lenzen een een reeks Nikon DSLR's inclusief een paar d3x-en, en als gerespecteerd Nikon goeroe zal het voor hem wel geen probleem zijn zekers een nikon toestelleke voor een paar weken te lenen voor een verslagske of zo, wie weet zelfs gratis krijgen. Hij heeft toegang tot heel het nikon arsenaal, maar ja de P6000 is compact maar kwalitatief te licht toz van de NEX, en niemand houd hem tegen een d5000 mee te nemen, maar ja dan moet hij weer inboeten in beeldkwaliteit en terug met zo een ding rondsleuren, dat is nu ook niet dat.
        Maar ja ik zou in zijn plaats ook voor de NEX gaan, en ik denk iedereen met een beetje gezond verstand.

Comment

Waar lees jij dat hij geen dSLR's meeneemt??
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

mijne brave jongen in mijne originele post staat een linkje, http://www.bythom.com/, gewoon daar op klikken, zie je, en dan naar 6 augustus gaan en je bent er.
            Techniek sta voor niets, je moet het wel leren gebruiken.

Tom Hogan heeft een heel arsenaal nikon lenzen een een reeks Nikon DSLR's inclusief een paar d3x-en, en als gerespecteerd Nikon goeroe zal het voor hem wel geen probleem zijn zekers een nikon toestelleke voor een paar weken te lenen voor een verslagske of zo, wie weet zelfs gratis krijgen. Hij heeft toegang tot heel het nikon arsenaal, maar ja de P6000 is compact maar kwalitatief te licht toz van de NEX, en niemand houd hem tegen een d5000 mee te nemen, maar ja dan moet hij weer inboeten in beeldkwaliteit en terug met zo een ding rondsleuren, dat is nu ook niet dat.
            Maar ja ik zou in zijn plaats ook voor de NEX gaan, en ik denk iedereen met een beetje gezond verstand.
            Thom is onafhankelijk, koopt de toestellen voor zijn reviews zelf en geeft in tegenstelling tot veel anderen regelmatig harde commentaren aan het adres van het merk dat hij liefst gebruikt. Hij heeft wel in het voorjaar een voordracht gegeven aan de Nikon top over strategie en marketing.

Lees dit eens door: http://bythom.com/inthomsbag.htm Thom zal de Nikon DSLR niet gauw loslaten, want da's immers een groot deel van zijn huidige inkomen: er ebooks over schrijven. De NEX gaat gewoon mee voor een grondige evaluatie on the field, en als het toestel hem aanstaat, zal hij dat ook meteen zeggen. Je moet daar dus je eigen promotiespinsels niet aan vasthaken.

Comment

nikon goeroe, Tom Hogan, verkiest sony NEX voor Africa trip.
              zie http://www.bythom.com/ 6 februari

LOL
              Nou...daar heb ik niet van terug hoor!! Dit is toch wel de meest objectieve (kuch) onderbouwing die ik hier gelezen heb.

NEXt

Comment

Zullen we het misschien eens over de camera's en lenzen zelf hebben, in plaats van over forumleden of Nikongoeroes *zucht* ?

Om 't goede voorbeeld te geven: als ik zo de review van Dpreview (nuja...Dpreview ) lees over de 18-55 zie ik dat hij wel aardig scherp is, maar ongewoon veel vervorming vertoont, meer dan de (nochtans goedkopere en minder degelijk afgewerkte) 18-55 SAM kitlens voor de Alphamount. Ook de 16mm is niet zo goed als je van een prime zou vermoeden...

Mits minder vervorming en net iets scherper (zoals de 18-55 SAM) zou die 18-55 een pracht van een lens zijn. Hij ziet er al geweldig uit, nu alleen nog de optische prestaties verbeteren...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik wil best meedoen met niet over goeroe's te praten, maar als jij DPReview aanhaalt, dan neem ik aan dat je die lui toch enigszins serieus neemt.
                  Ik ben het met DPReview eens dat het schermpje van de NEX 5 beneden peil is bij lichte zon.., maar dat mag kennelijk niet worden vermeld in dit topic.
                  Ik heb dat toestelletje en het is leuk om er een oud lensje op de draaien, zoals een heel erg lichtsterk Leica lensje, maar het blijft een hebbedingetje.

Een ding staat voor mij vast, DPReview geeft uitleg over elke test die ze uitvoeren, ze verantwoorden zich volledig, en dat komt bij mij betrouwbaarder over dan elke willekeurig test van een goedwillende fotograaf die op geen enkele wijze verantwoording aflegt ten aanzien van de test methode.

Comment

Enigszins serieus...met een aardig korreltje zout, dat vooral . Zeker als ze het over de gebruiksvriendelijkheid hebben, want die is zeker zo slecht niet als ze beweren. Althans, voor mij toch niet, in de beperkte mate dat ik het in de winkel heb kunnen proberen. Dat scherm heb ik niet kunnen proberen in zonlicht aangezien ik binnenstond.

Ik meen dat Rudy het met die opmerking van het scherm niet eens was. Even gezocht op 'scherm' in dit topicje en kwam op het volgende terecht.

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Scherm is superleesbaar in de volle zon (nog nooit gezien zo goed), en de imode is subliem. Ik amuseer er me kostelijk mee, en dan nog die slechte iphone 4 erbij
                    Als Rudy A zegt, en jij zegt B, wie van de twee mogen we dan geloven ?
                    Last edited by JorisVdB; 10 augustus 2010, 18:52.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Je vergeet C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Zullen we het misschien eens over de camera's en lenzen zelf hebben, in plaats van over forumleden of Nikongoeroes *zucht* ?

(...)

Mits minder vervorming en net iets scherper (zoals de 18-55 SAM) zou die 18-55 een pracht van een lens zijn. Hij ziet er al geweldig uit, nu alleen nog de optische prestaties verbeteren...
                        Ik heb al het bovenstaande paar pagina's geleden al vermeld, hier of in het andere NEX topic.

Ik werd quasi gelynched en ik kreeg "troll" naar mijn hoofd gegooid, plus ik dat ik neerkijk en minachtend doe t.a.v mensen met kleine camera's.

.... wat een non-discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
                          Ik kan de raw file niet openen in camera raw 6.1 en lightroom, is er een werkende versie van camera raw voor de sony-nex5?
                          Windows 7 en cs5.
                          wordt nu ondersteund in LR 3.2 alsook lensprofiel voor de NEX 18-55mm

NEX iso6400 - LR3.2 voorbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Om hier op verder te gaan, Kurt Munger is begonnen aan een review van de NEX (en vergelijkt die met de A700). De 18-55 is nu aan de beurt, de 16mm volgt en de 18-200 is voor september.
                            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

review op photozone van de sony NEX 18-200mm (E-mount)

Comment

review op photozone van de sony NEX 18-200mm (E-mount)

http://www.photozone.de/sony-alpha-a...y18200f3563nex
                                Dure lens, maar dezelfde punten dan mijn lievelingslens, de 28-300 L IS van Canon.
                                Mijn Nex5 + 18-200 is in ieder geval besteld.

Comment

Working...
                                X