Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Het is een toestel voor iemand die het eenvoudiger en lichter wil, dlsr beelden maakt in een kleiner package.
    Euh....

Oorspronkelijk geplaatst door DPreview
    The final word
    The NEX cameras are a brave and interesting attempt to redefine the camera and one that might, one day, be looked upon as the first step along a new path of camera development. If so, they represent a distinctly unsteady first step.

The biggest disappointment is that the NEXs offer no encouragement or obvious pathways for users wanting to take more control over the camera. The 'Bkground Defocus' option in iAuto mode, constantly recommended in the in-camera guide, doesn't make clear what it's doing and risks being actively unhelpful in some circumstances (using F22-F32 won't yield the 'crisp' images the interface promises). Furthermore, operation and navigation differ enough between iAuto and Aperture Priority mode that you're unlikely to ever guess that they're doing essentially the same things.

As cameras to literally just point and shoot the NEXs do pretty well, which will be enough for some people - although by being restricted to ISO 1600 in iAuto mode, the benefits over a good compact camera are not as clear-cut as they could be. Sadly even these users may find the battery life problematic, and we'd be hard-pushed to think of an interchangeable lens camera less appropriate for a keen photographer. In conclusion, the NEX system shows a great deal of promise but we'd strongly advise waiting for the next generation of products.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

vele, inclusief sommige reviewers schijnen maar niet te begrijpen waar de NEXen voor staan, gelukkig zijn er vele andere die dat wel inzien

denk dat uitreksel uit NEX review van whatdigitalcamera heel goed weergeeft waarover het in feite om gaat, en geven het toestel dan ook een gold award (90/100) en besluiten dat de NEX ideaal is voor :
      "for those looking for the smallest camera of its type with HD movie capture capability and superb image quality then this is where the NEX-5 really hits the nail on the head"

voorbeeld sweeppanorama met NEX (zo uit het toestel)
      Last edited by puerte; 18 juli 2010, 14:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Sensor is onbeschermd, so?
        Toestel niet in balans, klopt, nieuwe manier van vasthouden.
        Zoeker, tja, weet je bij aankoop.
        Te duur is een interpretatie, en een bridge komt niet in de buurt van een nex, geloof me.
        En ik heb hem, weet ik daarom niet beter?

Het is een toestel voor iemand die het eenvoudiger en lichter wil, dlsr beelden maakt in een kleiner package.
        Iemand met een andere mening? Rudy going in for the kill, again

Comment

Heb er dit weekend mee gespeeld (broer heeft dit toestel in de bus gekregen ...) en moet zeggen dat ik onder de indruk ben.

De defocus functie werkt prima (en spreekt van zich wat het doet - maar dan begrijpbaarder voor niet foto technische mensen ... ) alsook beeldkwaliteit is uitstekend.
          Verder is de pano functie heel leuk en kwalitatief.

Nadelen zijn in mijn ogen nogal luidruchtig (gezien geen speigel beweegt ... en toch zwaar klik geluid door de diafragma) en de incompatbiliteit met de andere alpha lenzen ...

Ook nadeel is ... body is compact maar lenzen zijn dit niet ... dus sowieso ben je met een groot toestel bezig en dan is een gewone dslr goedkoper voor gelijkaardige kwaliteit. De NEX staat wel veel chicker ... (ik zie ons koningspaar dat nog gebruiken ... ) en dat mag ook wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Iemand met een andere mening? Rudy going in for the kill, again
            Caleido going in for ???

Nee, niemand met een andere mening. Dat zou na 14 pagina's toch al duidelijk moeten zijn.
            Last edited by K-2; 19 juli 2010, 16:56.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

nikon goeroe, Tom Hogan, verkiest sony NEX voor Africa trip.
              zie http://www.bythom.com/ 6 februari

Comment

Volgens mij was er rond 6 februari nog niets te doen bij Thom Hogan rond de NEX...augustus lijkt me iets waarschijnlijker .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Volgens mij was er rond 6 februari nog niets te doen bij Thom Hogan rond de NEX...augustus lijkt me iets waarschijnlijker .
                  zit al met de nex 7 in mijne kop, moet inderdaad 6 augustus zijn, thanks !

Comment

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Ik kan de raw file niet openen in camera raw 6.1 en lightroom, is er een werkende versie van camera raw voor de sony-nex5?
                    Windows 7 en cs5.
                    Last edited by Baziel; 8 augustus 2010, 13:29.
                    Groeten Hervé.

Comment

Ik ken camera raw niet echt, maar RAW-bestanden kan je altijd openen in het bijgeleverde programma.

Apple ondersteunt de RAW-files al in iPhoto en Aperture...dus zal Adobe ook met een update gaan komen, neem ik aan.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

met IDC 3 (image data converter) van sony, beschikbaar op sony site en op bijgeleverde SW
                        volgende update ACR en LR zal nex ondersteunen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          nikon goeroe, Tom Hogan, verkiest sony NEX voor Africa trip.
                          zie http://www.bythom.com/ 6 februari
                          Ben wel nieuwsgierig hoeveel Tom Hogan betaald krijgt door de marketing-machine van Sony om zijn naam te laten verbinden aan de NEX
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Ben wel nieuwsgierig hoeveel Tom Hogan betaald krijgt door de marketing-machine van Sony om zijn naam te laten verbinden aan de NEX
                            denk dat die wat te licht is, zekers als fotograaf, om geld aan te spenderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              denk dat die wat te licht is, zekers als fotograaf, om geld aan te spenderen
                              Een beetje slimme marketeer wéét dat Thom Hogan een bigtime opiniemaker is in online fotografieland. Zijn waarde is commercieel gezien gigantisch groot. Alsook zijn pageviews.

Want kijk, onze alerte padvinder springt al direct op de wagon om hem te komen citeren. Een duidelijker voorbeeld kan er niet zijn.

Maar los daarvan, dat betekent nog niet dat Sony erachter zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Een beetje slimme marketeer wéét dat Thom Hogan een bigtime opiniemaker is in online fotografieland. Zijn waarde is commercieel gezien gigantisch groot. Alsook zijn pageviews.

Want kijk, onze alerte padvinder springt al direct op de wagon om hem te komen citeren. Een duidelijker voorbeeld kan er niet zijn.

Maar los daarvan, dat betekent nog niet dat Sony erachter zit.

allez dan, als zulke grote kenner en daarbij nog Nikon fanaat voor NEX kiest zal het wel en goed toestel zijn zekers !
                                maar ik ken iemand die daar nog veel meer van afweet

Comment

Working...
                                X