Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha A330

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Alpha A330

Mijn droomcamera is dan wel de Nikon D5000 maar mijn budeget rijkt
    helaas niet zover, dus dacht ik aan de Sony Alpha A330, die is toch
    ietwat betaalbaar. Ik heb een compactje van Sony (DSC-W220) en ben
    daar wel tevreden over. Maar toch zou ik eens graag foto's zien die met
    de A330 genomen zijn en ervaringen willen weten van mensen die deze
    camera hebben, gehad hebben (ook voorgangers van deze camera).

Ik zou dan waarschijnlijk een kit nemen met een 18-55mm lens of een body.
    En daarbij zou ik dan nog een Sigma of Tamron lens kopen die 200 of 300mm
    ver kan omdat ik het liefst van al dieren wil fotograferen (die niet altijd even
    dichtbij komen). Is dat een goede combinatie?

Re: Sony Alpha A330

Ik heb zelf de a300 en ben er zeer tevreden over.
    Echter zou ik idd naar een ander objectief zoeken omdat de standaard kit lens u niet steeds de scherpte gaat geven die je gaat wensen.
    Ook ga je naar een sterke tele moeten zoeken. Voor de rest ben ik zeer tevreden van dit toestel.

Grtjs

Comment

Wat bedoel je precies met een 'sterke' tele?
      Kan ik dan beter een 18-55mm van Tamron of Sigma nemen ipv van Sony

Comment

Ik zelf opteer eerder voor de Sigma 17-70 mm f2,8 - 4,5.
        Qua bereik en lichtsterkte beter.
        En aanvullend met de Sigma 70-300 mm heb je ineens een groot bereik.

Grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
          Wat bedoel je precies met een 'sterke' tele?
          Iets met veel mm Zodat je de diertjes dicht bij kan halen.

Kan ik dan beter een 18-55mm van Tamron of Sigma nemen ipv van Sony
          Ik heb gelezen dat de nieuwe kitlens van Sony niet zo slecht is, veel beter dan de vorige. Zelf had ik de oude, maar die heb ik vervangen door een Tamron 17-50 f2,8
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Aangezien je met een beperkt budget werkt, denk ik dat de standaardcombinatie van body met 18-55 en 55-200 waarschijnlijk het meest interessant voor je is. In elk geval heel wat waar voor je geld. De 18-55 is inderdaad heel goed hoor, en de 55-200 eigenlijk ook.

Het je meer bereik nodig (300mm of meer), dan loopt de prijs al gauw op.
            Een redelijke initiële optie is bv. een Sigma 70-300 of Tamron 70-300.
            Tweedehands zijn er ook oplossingen te vinden: Minolta 100-300 D Apo (vind ik persoonlijk de beste optie van deze 4), of Sigma 400/5.6 Apo als je echt 400mm wil tegen lage kost.

Bij Digitalstreet (heel goeie winkel) kan je een a330 + 18-55 + 55-200 voor €519 vinden.
            In België loopt een €50 cashback tot eind maart. Misschien geraak je daarmee nog aan een betere prijs...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb gezien dat er verschillende lenzen van Sigma en Tamron zijn met hetzelfde bereik (70-300mm).

- Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro Sony
              - Sigma DG 70-300mm f/4-5.6 OS Sony

Wat is het verschil tussen deze twee?
              Waarvoor staat Macro? Want dit is toch geen Macro lens maar een telezoomlens.

Comment

Ik meen dat die 'Macro' aanduiding bij Sigma aangeeft dat je 'm kan gebruiken op het langste einde (300mm) als macrolens (met vergrotingsfactor 0,50 ipv 0,21 ofzo - een echte macrolens heeft vergrotingsfactor 1,0). Verwacht er echter niet te veel van, voor echte goede macro-opnames koop je beter een echte macrolens, denk ik.

OS is de beeldstabilisatie van Sigma die ze in veel lenzen steken. Vermits Sony stabilisatie heeft in de body weet ik niet of dit eigenlijk nog wel nodig is (ook afhankelijk hoeveel je inzoomt, sluitertijd, enz - leer je allemaal nog wel kennen ). Sigma maakt trouwens goede lenzen (100-300 f/4 is daar hét voorbeeld van) maar hun kwaliteitscontrole laat zo'n beetje te wensen over...sommige exemplaren van een lens zijn heel erg goed, andere dan weer minder...

Persoonlijk zou ik de combinatie van K-2 nemen: een 18-55 en een 55-200. Beide zijn hun geld waard (en supergoedkoop als je ze in een kit koopt uiteraard).
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik vind de kit met 18-55mmm het meest interessant.
                  Maar 346,55€ met de 50€ cashback!

En dan twijfel ik nog tussen 2 lenzen:
                  - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Sony
                  - Tamron AF 70-30mm F:4.0-5.6 Di LD Macro Sony/KM
                  Deze lenzen kosten nog geen 150€ en zo ben ik dus het goedkoopst uit.
                  Welke zou het beste zijn? De Sigma of de Tamron?

Comment

Alleen al het vasthoudcomfort van een Nikon D5000 is de meer prijs tov de Sony 330 al waard. Dat kleine gripje en onmogelijk plaats van afdrukknop.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De Nikon D3000 overwogen? Is m'n vriendin heel tevreden van. En als je dan later wilt overschakelen op je droomcamera kun je je lenzenarsenaal blijven gebruiken ;-)

Comment

@cappelleh: Als de D3000 Liveview had, zou ik niet twijfelen, maar helaas.

@hjanssen: De D5000 zou ik heel erg graag willen maar die is helaas te duur voor mij, zeker als je er nog serieuze lenzen bij wilt.

Als ik nog even kan sparen kan ik wel de Sony kit 18-55mm + een 70-300mm lens aanschaffen. Duurder gaat echt niet.

Comment

Waarom heb je live view nodig? Ik heb ook live view op mijn D90 maar buiten filmpjes maken gebruik ik het echt nooit. Als ik jouw zou zijn zou ik daarom niet een camera uitlsluiten. Live view werkt veel trager als een viewfinder en werkt ook trager als liveview van een compactje.
                          Nee als je voor live view alleen de keuze van de D3000 tov de Aplha 330 laat dan moet je toch op die mening eens herzien.

LIVE VIEW SUCKS om het met 3 worden te zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                            Waarom heb je live view nodig? Ik heb ook live view op mijn D90 maar buiten filmpjes maken gebruik ik het echt nooit. Als ik jouw zou zijn zou ik daarom niet een camera uitlsluiten. Live view werkt veel trager als een viewfinder en werkt ook trager als liveview van een compactje.
                            Nee als je voor live view alleen de keuze van de D3000 tov de Aplha 330 laat dan moet je toch op die mening eens herzien.

LIVE VIEW SUCKS om het met 3 worden te zeggen.
                            Yeps Live view zoals jij die kent suckt inderdaad...

Behalve het live-view systeem van Sony...ze zijn dan ook de enigen die live view met AF hebben "zoals het hoort", even snel als met de zoeker...Ik dacht dat je je huiswerk beter had gemaakt als je mensen probeert te adviseren...

Comment

Dat heb ik en er is nog geen enkel live view systeem dat zo snel is als viewfinder en hoe dan ook voor live view moet je een camera niet laten.

Comment

Working...
                              X