Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha A330

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha A330

Als je een keer zoekt naar topics gestart door mij (Twannie) dan staan daar alleen foto's in die gemaakt zijn met mijn alpha 300 ik heb de 2 kit lenzen en dan nog de sigma 10-20 en sinds kort de 70-400 G van Sony.

Als je nog vragen hebt roept u maar !
    Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Mooie rallyfoto's Twanne!
      Sony Alpha 330 - 18/55mm (f3.5-5.6) - 55/200mm (f4.0-5.6) - 75/300mm (f4.5-5.6) - 18/70mm (f3.5-5.6) - 50mm (f1.8)

Comment

Dank u. als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
        Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

ik heb gisteren de sony A330 gekocht voor mijn dochter en we hebben hem eens uitgetest ik vind het een mooi ding, de nieuwe lens 18-55 is super scherp, kan je niet meer vergelijken met de oude 18-70, hij krijgt heel goed reviews , dus heel tevreden over de A330 en voor de prijs van 399 , wat die liveview discussie betreft, is toch simpel wil je hem gebruiken hij zit er op en wil je hem niet gebruiken je hebt een zoeker ook, en wat er ook belangrijk is, je hebt de kans van altijd de heel goede lenzen van carl zeiss te gebruiken ook, die zitten in het asortiment van sony
          Last edited by koen1950; 8 juli 2010, 06:42.

Comment

Ik denk dat je dochter hiermee een hele tijd met plezier mooie prentjes kan gaan schieten .

En de 18-55 is inderdaad wel de moeite om erbij te hebben.
            Maak je ook geen zorgen omdat ze geen zonnekap heeft. Je moet vandaag maar eens tegen de zon in foto's gaan maken: dit is de meest flare-resistente lens die ik ken.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ja dat stond ook in de test en weet je dat ik daar nog nooit aan gedacht heb
              heb je al eens een calr zeiss lens geprobeerd, wat me direct opviel is de snelle AF ik heb nog nooit zo een snelle AF in mijn handen gehad ik drukte nogmaar lichtjes in gelijk gewoonte en klik de foto was al genomen en je hoort hem niet
              Last edited by koen1950; 8 juli 2010, 07:50.

Comment

Er staat af en toe wel een CZ16-80 op het toestel; CZ135 is een paar dagen geleden verkocht aan een BD-er , en mijn CZ85 is vorig jaar verkocht.

Je kan van alle drie wel zeggen dat de AF heel snel en precies is.
                Van de laatste vond ik die echter vrij luidruchtig, terwijl het bij de eerste twee vrij stil blijft.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Er staat af en toe wel een CZ16-80 op het toestel; CZ135 is een paar dagen geleden verkocht aan een BD-er , en mijn CZ85 is vorig jaar verkocht.

Je kan van alle drie wel zeggen dat de AF heel snel en precies is.
                  Van de laatste vond ik die echter vrij luidruchtig, terwijl het bij de eerste twee vrij stil blijft.
                  wat vind je van de 16-80 is die erg goed , veel beter dan de 18-55 ? zou die nog willen
                  Last edited by koen1950; 9 juli 2010, 07:14.

Comment

Als je niet echt een f/2.8-lens nodig hebt, dan is die 16-80 dé perfecte standaardzoom vind ik.
                    Ze is iets lichter gebouwd dan de CZ-primes, maar verder heeft ze heel wat van de typische CZ-kwaliteiten: bv. superscherp wijdopen, contrastrijke beelden, en ook wel mooie kleuren vind ik. (In het begin -eerste half jaar- waren er een paar negatieve commentaren op fora ivm bouwkwaliteit, maar dat schijnt ondertussen dus al een hele tijd achter de rug te zijn; ik vind ze in elk geval prima).
                    Wil je iets gelijkaardigs maar wat goedkoper, dan zou je naar een Sony 16-105 kunnen gaan. Levert ook heel degelijke prestaties, maar het (halve tot hele) stopje dichtknijpen om naar optimale scherpte te gaan is daarbij wel nuttig, in tegenstelling tot de CZ-broer.
                    Last edited by K-2; 9 juli 2010, 09:50.

Comment

Ja, en wat bouwkwaliteit betreft: het is nu eenmaal de goedkoopste Carl Zeiss-zoom. Je kan moeilijk verwachten dat hij even goed gebouwd is, als een tank bijna, zoals grote broer 24-70 f/2.8 SSM...

Iets wat ik graag zou hebben is een betaalbare 24-105 f/4 G SSM (Sony heeft er eentje of heeft het gehad, I know - maar niet de kwaliteit die ik zoek). Lekker scherp en met niet zoveel vervorming op de uiteindes van het bereik zoals de Canonversie.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Iets wat ik graag zou hebben is een betaalbare 24-105 f/4 G SSM
                        Je bent zeker niet alleen . Die lens komt er nog wel eens (maar wanneer hé...).

Ondertussen heb je met de goeie ouwe 28-135 toch al het beste alternatief denk ik .

Comment

ik heb de A330 van sony gekocht voor de dochter en ze is er echt tevreden mee hoe anders he , ik ben een nikon fan maar kijk ook graag eens bij andere merken over de schutting , wel ik was verbaast over sony steady shot , de stabilisatie schijnt dat dat bij sony werkt door censor te laten meebewegen , ik teste het eens uit hier een foto genomen op 1/5 F 4 uit de hand, dat is misschien een beetje extreem ,kan scherper , maar is best wel goed

Uploaded with ImageShack.us
                          Last edited by koen1950; 13 juli 2010, 12:09.

Comment

Sorry hoor, maar echt scherp vind ik het niet, integendeel.

Ik heb trouwens besloten om toch maar voor de D5000 te gaan.
                            Daar heb ik het beste gevoel bij.

Comment

nee ik zegt dat toch niet maar op 1/5 sec uit de hand die camera kan veel scherpere foto,s maken natuurlijk

Comment

beste mensen ik ben op het moment in amerika
                                kan ik de camera sony alpha 330 kopen en in nederland
                                gebruiken?
                                dan neem ik er beslist eentje mee:P

alvast bedankt

Comment

Working...
                                X