Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha A330

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha A330

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
    Ik vind de kit met 18-55mmm het meest interessant.
    Maar 346,55€ met de 50€ cashback!

En dan twijfel ik nog tussen 2 lenzen:
    - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Sony
    - Tamron AF 70-30mm F:4.0-5.6 Di LD Macro Sony/KM
    Deze lenzen kosten nog geen 150€ en zo ben ik dus het goedkoopst uit.
    Welke zou het beste zijn? De Sigma of de Tamron?
    Tussen deze 2 lenzen zou ik voor de tamron gaan, maar er bestaat ook een veel betere APO DG macro versie van Sigma...Deze laatste is dan ook degene dat ik zou verkiezen...Kost ongeveer 190-200euro.

De SIgma 70-300 OS is wel de nieuwste versie, maar kost ruim 360 euro...En veel is er niet over geweten dus...

Al bij al zou ik simpelweg voor de dubbele kit gaan, 18-55 + 55-200 tenzij je de 100 meer nodig hebt, dan wordt het 18-55 + sigma apo/tamron 70-300!

Veel plezier ermee

Comment

Nu, Aradillon, met al je ervaring...heb je inderdaad zo'n Sony al eens vastgehad, laat staan geprobeerd in live view mode ? Ik heb een A350, en dat werkt super. Daarstraks nog een A550 in de Fnac (City 2, Brussel) vastgehad en in LV even geprobeerd...

Het enige verschil bij Sony tussen optische zoeker en live view is dat bij bijvoorbeeld de burst rate bij pakweg een A550 die 'maar' 4 fps doet ipv 5-7 bij de optische zoeker. De rest is hetzelfde, door de tweede sensor.

Live view sucks misschien, maar dan toch niet bij Sony .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
        Dat heb ik en er is nog geen enkel live view systeem dat zo snel is als viewfinder en hoe dan ook voor live view moet je een camera niet laten.
        Het live-view systeem van Sony gebruikt dezelfde AF-module als doorheen de zoeker, niet met contrast detection zoals bij bv canon of nikon. Dat maakt live-view bij Sony even snel als gewoon door de zoeker fotograferen... Zoek maar eens op Niet moeilijk dat je live-view sucken vindt

ps: JIJ vindt dat je een camera daar niet voor moet laten, maar live-view kan net een reden zijn voor mensen om de sprong naar een spiegelreflex te maken...Wat vind je zo speciaal aan de D3000?

Comment

Niks ik zeg ook niet dat ze de alpha 330 niet moet kopen, ik vind alleen dat ze door het live view systeem niet voor die camera moet kiezen. (want geef toe zoveel keer gebruik je het toch niet)
          Het is ook sneller om met een viewfinder te werken en makkelijker in bijvoorbeeld zonlicht, en zelfs als Nikon's systeem zo snel zou zijn als dat van Sony dan zou ik het nog niet gebruiken.
          Als je een camera kiest moet je niet kiezen voor de functie die je niet veel gaat gebruiken maar voor de foto kwaliteit en de wat je ermee gaat doen. Hij laat bevoorbeeld uitschijnen dat hij nadenkt over de D5000 dan kan hij beter een goedkopere Nikon kopen tot hij de camera kan kopen die hij wel wilt (en dan heeft hij al Nikon lenzen).
          De D7000 gaat ooit uitkomen en dat gaat de vervanger zijn van de D5000 en misschien zelfs van de D90.

Comment

Ik ga zowieso voor de Sony!
            Ik ga nog wat proberen te sparen tegen de eind van de maand zodat ik hem nog heb met de cashback!

Enneuh, ik ben geen 'hij' maar een 'zij'.

Als ik metertijd meer geld heb kan ik nog altijd een Nikon bijkopen, nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
              Dat heb ik en er is nog geen enkel live view systeem dat zo snel is als viewfinder en hoe dan ook voor live view moet je een camera niet laten.
              't Is niet omdat jij denkt dat je dat weinig zou gebruiken dat dat ook voor anderen moet gelden hé
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Just for the record: ik gebruik mijn liveview vrij vaak eigenlijk Als je het hebt, en je ondervindt de voordelen, dan ga je 't vanzelf vaker gebruiken.
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik vind het ook heel handig, dus moet het toestel dat ik koop het ook zeker hebben!

Nog een vraagje: Zit er al een flitser op of moet ik die ook nog apart kopen?

Comment

er zit wel een flitser op maar die hangt vast aan je toestel waardoor je alleen frontaal kunt flitsen. Los daarvan ook minder krachtig en minder opties dan een losse flitser. Maw net genoeg om overdag es bij te flitsen (tegenlicht) en daar stopt het eigenlijk...

Comment

Er zit een ingebouwd flitsertje in, maar als je hier op het forum (of elders) eens een Minolta of Sony van het type 36, 42 of 56 (bv. HVL-F36 of 3600HSD) te koop ziet (afhankelijk van het type tussen de €125 en €250 euro schat ik zo), dan kan ik die enkel maar aanraden hoor.
                      Zelfs een kleinere Minolta 2500D-flitser (€75 of zo) levert heel wat betere kwaliteit op en is eigenlijk heel betrouwbaar qua juiste belichting...
                      Door de kantelbare kop en meer lichtsterkte levert dat toch een heel ander resultaat op de dan de ingebouwde.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb nu eens door de zoeker van onze oude Olympus gekeken en eigenlijk valt het inderdaad wel best mee. Ik ga eens naar Mediamarkt gaan en daar door de zoeker van de D3000 loeren denk ik. En dan kan ik ineens kijken of de Sony wel goed in de hand ligt enzo.

Comment

Ja, denk niet dat je liveview nodig hebt omdat je dat gewend bent van je compactcamera... Da's niet te vergelijken. Bij een DSLR is liveview een aanvulling op de optische zoeker, vb als je stiekem foto's wilt trekken, of boven de hoofden van mensen, ... (met kantelbaar scherm dan).
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                            Ja, denk niet dat je liveview nodig hebt omdat je dat gewend bent van je compactcamera... Da's niet te vergelijken. Bij een DSLR is liveview een aanvulling op de optische zoeker, vb als je stiekem foto's wilt trekken, of boven de hoofden van mensen, ... (met kantelbaar scherm dan).
                            dat is dus wat ik bedoelde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
                              Ik heb nu eens door de zoeker van onze oude Olympus gekeken en eigenlijk valt het inderdaad wel best mee. Ik ga eens naar Mediamarkt gaan en daar door de zoeker van de D3000 loeren denk ik. En dan kan ik ineens kijken of de Sony wel goed in de hand ligt enzo.
                              Zeker doen!

Comment

Betreffende de liveview discussie : de 330 heeft een nar omhoog en naar beneden kantelbaar scherm. Zo kan je makkelijk mooie foto's nemen van letterlijk met je camera tegen de grond, alsook met de camera boven je hoofd met gestrekte armen, en ben je zeker van wat je juist een foto trekt, ipv van "in het wilde weg". Dingen die ervaren (beroeps-)fotografen misschien niet doen, maar ik heb soms het gevoel dat sommigen vergeten dat er hier minder koopkrachtige mensen zitten, die fotografie als een hobby beschouwen, niet als een manier van broodwinning. Deze laatste groep koopt uiteraard topcamera's met toplenzen op. Maar de eerste groep wilt gewoon een fijn toestel hebben om af en toe te gebruiken, en dan hoeft het niet superdeluxe te zijn.
                                Sony Alpha 330 - 18/55mm (f3.5-5.6) - 55/200mm (f4.0-5.6) - 75/300mm (f4.5-5.6) - 18/70mm (f3.5-5.6) - 50mm (f1.8)

Comment

Working...
                                X