Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste stap naar de digitale reflex - wereld...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste stap naar de digitale reflex - wereld...

Hallo iedereen,

5 jaar geleden heb ik (door raad en discussies op dit forum) mij een Sony DSC-H2 gekocht, samen met deze camera heb ik schitterende tijden beleeft en enkele prachtige plaatjes kunnen schieten. Maar ik denk dat de tijd nu rijp is om over te stappen naar een digitaal reflex toestel vermits mij dit nog meer mogelijkheden gaat geven voor de foto's die ik wil maken (sportfotografie (atletiek) en natuurlandschappen).

Omdat ik tevreden ben van het merk Sony is mijn oog deze week op de Sony DSLR-A390 gevallen (al dan niet in combinatie met de DT 18-55mm en/of 55-200mm lenzen). Nu is mijn vraag of deze camera geschikt is voor sportfotografie en natuurlandschappen en of dit toestel ideaal is om de digitale reflex-wereld binnen te stappen?

Opmerkingen, ervaringen, suggesties, ... zijn altijd welkom. Vermits ik student ben is mijn budget beperkt tot de prijscategorie van de Sony DSLR-A390.

Vriendelijke groeten,
    Nick
    http://users.skynet.be/fa589860/Herb...bum/index.html

Re: Eerste stap naar de digitale reflex - wereld...

Eerlijk gezegd, zou ik geen sony aanraden. Vooral niet als je cursussen ofzo wilt volgen, zal je al rap moeten overschakelen naar nikon of canon. ik zeg niet dat sony geen goed merk is, helemaal niet maar ik ben er niet zo voor en als je hier echt mee wilt verdergaan...
    canon 1000d 18-55 is

Comment

bedankt voor de reactie,

maar cursussen ofzo ga ik nog niet direct beginnen volgen, aan dit forum heb ik al hulp genoeg .
      En inderdaad weet ik ook dat nikon en canon van een heel ander kaliber zijn dan Sony, maar jammer genoeg ligt een degelijke nikon of canon niet in mijn budget als student.
      Ik wou gewoon weten of deze Sony a390 een goede instap reflex camera was maar dat hij dan wel tegelijkertijd goede resultaten geeft voor sportfotografie en natuurlandschappen
      http://users.skynet.be/fa589860/Herb...bum/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephajawel(y) Bekijk bericht
        Eerlijk gezegd, zou ik geen sony aanraden. Vooral niet als je cursussen ofzo wilt volgen, zal je al rap moeten overschakelen naar nikon of canon.
        Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel dat de docent niet zo gauw het antwoord wist, hoe je dat exact moest doen op een camera, wel wat je moest doen, maar niet hoe. Maar dat gold ook voor Nikon.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dat de meerderheid dus Canon en Nikon gebruikt bij een cursus, zou dus een eventueel argument kunnen zijn .

Boah, en een ander kaliber...voorlopig nog hé .

De A390 is een prima instapmodel. Maar eigenlijk, als je dan al bij de A390 zit, kan je beter net iets meer uitgeven en een A450 kopen. Meer camera voor niet zo heel veel meer...

Kijk, een A390 met de twee kitlenzen kost momenteel zo'n 700 euro bij Konijn.
          (http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-200mm_dt.html)

Een A450 kost met die twee zelfde lenzen bijna evenveel; da's omdat de A390 nog een nieuw model is. De A450 is al een heel stuk langer op de markt (klein half jaar, zoiets...aangekondigd op de CES in januari).

Mijn advies: ga voor de A450 met de twee kitlenzen .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
          X