Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, ben foto's gaan maken van ons team op de GP-Paulissen te winterslag en daar hebben een paar fotografen mijne kop zot gemaakt.
Was aan het denken om een D300(s) aan te schaffen als vervanging van mijne D70s.
Nu brengen ze mij aan het twijfelen over de D700, daar dit een fullframe is en de zoeker zij zo geweldig zijn. Heb het toestel effe vast gehad en inderdaad t.ov. mijn D70s is dit inderdaad een wereld van verschil = porsche met een VW vergelijken.
Wat mij het meest interessante leek in het begin is het gigantisch grote LCD scherm wat echt als een computerscherm is, juiste weergave van de foto, dit in tegenstelling deze van de D70s.
Vermoed dat de D300(s) een idem LCD scherm heeft.
Momenteel bezit ik enkel nog maar de kit lens en een telelens bijde DX lenzen.
Als ik het goed begrijp gaan deze niet bruikbaar zijn op de D700 als ik enkel een body koop en ben ik dus verplicht om nieuw glas te kopen.
Wilde wel een lichtgevoelige tele kopen, ooit, maar en tele en D700 zal niet voor nu zijn.
klopt mijn redenering, d700 = nieuwe lens ca. 3500€ totaal
Zit met dezelfde twijfel, wil op het einde van dit jaar ook mijn D70s vervangen en twijfel tussen D300s en een D700. Op mijn D70s zit een Sigma 18-200 f3.5-6.5. Een collega heeft ze getest vandaag op zijn D700 en in de 18mm-stand zit er nogal wat vignetering op. Ik heb de testfoto's nog niet gezien. Nu overweeg ik om een vaste lens aan te schaffen en daarna te sparen voor een 18-200 f2.8van Nikon. Wat raden jullie mij aan ?
D200 is ruisbak+batterijslikker voor de rest een relatief goede camera
helemaal mee eens. In goeie lichtomstandigheden (zeg maar in de zomer) is en blijft dit een hele goeie DX formaat camera.
En je kan er een hele volksstam mee uitroeien, zo stevig is-ie gebouwd. (niet dat dat nu meteen nodig is).
Ben van de week naar de foto winkel gestapt met de vraag of ik nu beter investeer in een D700 (of D300) of in een lichtsterke lens voor mijn D70s
In de winkel gaf men de raad om te upgraden naar de D700 of D300, dat ik daar veel meer voordeel uit zou halen dan uit een nieuwe lens.
D300 voordeel zou mijn lenzen kunnen hergebruiken.
D700 FF zou mijn telezoom 70-300 kunnen hergebruiken en zou dan een FF lens moeten aanschaffen van de 24-70mm.
Nu dacht ik als ik een lichtsterke lens koop (met in het achterhoofd eventueel FF te gaan) ter vervanging van mijn 18-70kitlens dat ik voorlopig gesteld zou zijn en deze zou veel langer zijn waarde houden dan een nieuwe body.
Ik zou dan in de toekomst (2010 of later - in ons huisje moet nog geïnvesteerd worden) een nieuwere body kunnen kopen 2de hands of sterk afgeprijst.
Comment