Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van nikon D70s naar D300 - D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

    Hou rekening met mogellijkheid van somminge lenzen op een d700.

    Comment


    • #17
      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

      Ik ben van een D70s naar een D300 gegaan, om dan uiteindelijk gewoonweg bij de D200 te belanden. Ik vond de D300 de meerwaarde niet waard tov D200.

      Hiermee zeg ik niet dat er niets beters in die D300 zit (allerminst), maar het was me dat meergeld helemaal niet waard. Zeer tevereden van die D200 hoor... Eventueel naar een D2Xs zou ik nog overschakelen. De nieuwe toestellen laat ik, zoals je ziet, dus volledig links liggen. Te veel geld waarmee je eigenlijk nu bv. een mooie D2Xs kan kopen!

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #18
        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

        Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
        Met 'te professioneel' bedoel ik 'haal ik er wel uit wat er uit te halen valt.
        Dat doe je nooit, met geen één camera. Er zijn altijd opties die in jouw type fotografie geen belang hebben.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
          Ik ben van een D70s naar een D300 gegaan, om dan uiteindelijk gewoonweg bij de D200 te belanden. Ik vond de D300 de meerwaarde niet waard tov D200.

          Hiermee zeg ik niet dat er niets beters in die D300 zit (allerminst), maar het was me dat meergeld helemaal niet waard. Zeer tevereden van die D200 hoor... Eventueel naar een D2Xs zou ik nog overschakelen. De nieuwe toestellen laat ik, zoals je ziet, dus volledig links liggen. Te veel geld waarmee je eigenlijk nu bv. een mooie D2Xs kan kopen!
          Zoals ik reeds zei: ... een D200 (nog niet helemaal afgevoerd).... Misschien focus ik mij wel te veel op de D300 en D700. Waarom eigenlijk ... misschien moet ik het idee om een D700 aan te kopen even opbergen en stap voor stap en beter toestel kopen. Een tweedehandse D200 is helemaal niet meer zo duur ... Die D2Xs heb ik nog niet overwogen .... misschien eens nakijken.

          Allen bedankt voor jullie opmerkingen. Stilaan maar zeker, krijg ik een beter idee van wat wel en wat niet ...

          Groeten

          Mono

          Comment


          • #20
            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            Ik vond de D300 de meerwaarde niet waard tov D200.
            Dan heb je er op veel vlakken wel duidelijk naast gekeken, Veel betere AF module en AF punten, veel beter op hogere iso (gans andere sensor), veel beter en groter lcd scherm, sensorreiniging, mogelijkheid raster in zoeker aan of uit te zetten, AF fijntunning per objectief, en noem maar op.
            Last edited by Guest42; 22 september 2009, 09:33.

            Comment


            • #21
              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Dan heb je er op veel vlakken wel duidelijk naast gekeken, Veel betere AF module en AF punten, veel beter op hogere iso (gans andere sensor), veel beter en groter lcd scherm, sensorreiniging, mogelijkheid raster in zoeker aan of uit te zetten, AF fijntunning en noem maar op.
              Dat zal allemaal wel waar zijn.
              Ajuin schrijft enkel dat hij vond dat dit de meerprijs niet waard was. Wat trouwens ook mijn persoonlijke mening is.

              Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #22
                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                heb zelf 2j geleden mn D50 ingeruild voor een D200 en ben er nog steeds erg tevreden van.

                Wss haal ik uit dit toestel nog lang niet de helft van zn mogelijkheden...

                D200 zal sowieso een sprong vooruit zijn komende van de D70s. Zowel op vlak van iso als andere specs. D200 is dan ook al semi-pro model

                Daar komt nog bij dat de D200 een pak goedkoper zal zijn dan de alternatieven en dat budget is dan weer vrij voor nieuw glas wat imho toch veel belangrijker blijft dan de body...

                Comment


                • #23
                  Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                  Zoals ik reeds zei: ... een D200 (nog niet helemaal afgevoerd).... Misschien focus ik mij wel te veel op de D300 en D700. Waarom eigenlijk ... misschien moet ik het idee om een D700 aan te kopen even opbergen en stap voor stap en beter toestel kopen. Een tweedehandse D200 is helemaal niet meer zo duur ... Die D2Xs heb ik nog niet overwogen .... misschien eens nakijken.

                  Allen bedankt voor jullie opmerkingen. Stilaan maar zeker, krijg ik een beter idee van wat wel en wat niet ...

                  Groeten

                  Mono


                  Ik las dat je de D200 niet afvoerde, vandaar dat ik mijn eigen ervaring neerschreef, om te bevestigen dat je dat zeker niet moet doen. Als je echt zin hebt om naar FF te gaan, is het misschien aangenaam van nu al voor de D700 te gaan. Heb je heel dat FF-verhaal niet nodig, zou ik zeker die D2Xs (inclusief s, zoals die D70s) ook bekijken. Pakweg 950EUR denk ik, maar wel de enige echte voorganger van de D3. Niet slecht denk ik he.


                  Voor de D300 moet je nieuw nog altijd meer neertellen, occasie gaat die nu ook wel rond de 900EUR. Geef me desondanks de voordelen die Geert nog kwam vermelden die D2Xs maar!!


                  ps: neen, ik ben niet tegen vooruitgang, maar ik laat de ratio aan het werk

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #24
                    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    mogelijkheid raster in zoeker aan of uit te zetten,
                    dat kan je ook bij een D200,D50,D80,D90,... (enkel bij een D60 en D3 niet voor zover ik weet)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                      Ik vind de D 200 nog altijd een topcamera. Inderdaad in de hoge iso's is het een 'ruisbak', maar hoe dikwijls gebruik je die hoge iso-waarden ? Zeker als je over goed en lichtsterk glas beschikt. Ik heb er de D 700 naast, ook al omdat ik nogal wat lenzen had uit de analoge tijd, die nog goed bruikbaar zijn. Maar die D 200 gaat nooit de deur uit, zeker weten ! Uiteraard gebruik ik nu meer de D 700, maar de cropfaktor van de 200 in het telebereik is toch een niet te onderschatten pluspunt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                        We hebben niet stilgezeten en hebben een - denk ik - goede 2dehandse D200 gevonden voor 575 EUR. (Wat mij een schappelijke prijs lijkt)

                        Is het nodig dat ik onmiddellijk een batterijgrip aanschaf? (Las ergens dat de D200 nogal energie vreet. Wat ik overigens lastig vind bij de D70s, wanneer wordt aangegeven dat de batterij bijna leeg is gaat het razendsnel en kan je bijna niets meer doen )

                        De verkoper wil mee een hele uitleg geven over de werking van de D200. Ga ik dit nodig hebben of kan ik verder met de kennis van mijn D70s.

                        Nog iets waarop ik moet letten?

                        (Die D700 laat ik voorlopig nog maar even voor wat het is ... zie voorlopig nog niet het echte (voor mij althans) nut in van de FF)

                        (Of zou ik dan toch beter een D300 aankopen voor een 1.100 EUR ... een laatste kleine aarzeling, die bijna volledig is weggeebt, want ben er van overtuigd dat de D200 me gaat plezieren).

                        Mono

                        __allen bedankt voor jullie oprechte opmerkingen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                          Inderdaad in de hoge iso's is het een 'ruisbak'
                          Ruisbak? 2500 iso alleen door DxO5 voor Raw verwerking.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                            We hebben niet stilgezeten en hebben een - denk ik - goede 2dehandse D200 gevonden voor 575 EUR. (Wat mij een schappelijke prijs lijkt)

                            Is het nodig dat ik onmiddellijk een batterijgrip aanschaf? (Las ergens dat de D200 nogal energie vreet. Wat ik overigens lastig vind bij de D70s, wanneer wordt aangegeven dat de batterij bijna leeg is gaat het razendsnel en kan je bijna niets meer doen )

                            De verkoper wil mee een hele uitleg geven over de werking van de D200. Ga ik dit nodig hebben of kan ik verder met de kennis van mijn D70s.
                            Dat is een correcte prijs voor een D200. Voor een kleine 100€ extra moet je een grip kunnen vinden, en dan ga je er pas echt het plezier van hebben. Geloof me, die grip moet je er echt bij halen. En niet voor die extra batterij, dat is gewoonweg mooi meegenomen. Met die grip ga je echt pas zeggen dat je een immense omschakeling hebt gemaakt.


                            Inderdaad vreet hij wel batterij. Dat is een immens verschil met de D70s. Daar kon ik een maand verder met twee batterijen, hier nog geen week. Echter met de nodige discipline van telkens de batterijen op te laden, vormt dit geen probleem.


                            Daarnaast kan je primair verder met je kennis van de D70s. Nikon wijst zichzelf telkens uit, en als je één toestel kent, ken je ze vrijwel allemaal. Enkel heb je het rad met de scene-instellingen niet meer, maar wie heeft dat ooit gebruikt


                            Indien je eens in Antwerpen wil komen testen, geen probleem (buurt nabij rondpunt Wommelgem).

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #29
                              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                              D 200 is inderdaad prima camera, heb hem al vanaf het begin dat ie bestond, het was mijn 'instap' naar digitaal, kom van een F4.

                              Ik werk altijd op iso 100, heb dus van ruis geen last, maar beschik wel over de lichtgevoelige lenzen van Nikon. 14 - 24/2.8, 50/1.4, 105/2.8 en 'oudere tele 80 - 200/2.8

                              Batterijgrip raad ik aan, je hebt dan twee voedingsbronnen. Je hebt ook een betere grip, toestel ligt dan nog beter in de hand vind ik. En stroom genoeg. Inwendige flash gebruik ik niet.

                              Bij mij gaat deze camera nooit weg, ik overweeg wel einde volgend jaar of aanvang 2011 de nieuwe ff die blijkbaar volgend jaar uitkomt. Type is me onbekend, maar zal de tegenhanger zijn van de super Canon 5D MKIII. Prachtige machine ook.

                              En denk erom: het is nog altijd het manneke wat de camera vasthoud die de foto maakt!!

                              Succes en veel plezier.



                              BD1766BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                als de d700x op de markt komt verwacht ik dat er veel D700 op de 2de hands markt terecht gaan komen.
                                nog een paar maandjes wachten als het kan ?
                                net zoals Frank en Geert ben ik daar hoegenaamd niet van overtuigd. Als de D700x een hogere pixeldensiteit en dus lagere hoge-ISOprestaties heeft hoeft het voor mij niet. De voornaamste reden om een D700 te kopen is de fenomenale hoge-ISO resultaten: ik liep zondag op een familiefeestje (binnen en buiten) rond, ik had mijn flash opgeschroefd, en ik heb die flash geen enkele keer gebruikt!
                                erik, Nikon materiaal

                                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                                Comment

                                Working...
                                X