Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van nikon D70s naar D300 - D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

    ik zou eens kijen wat andere voor een tweedehands vragen.
    Soms vraag ik mij af of mensen wel waten wat ze vragen en er niet gewoon een wilde gok op doen en maar hopen dat er iemand deze betaalt...
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

    Comment


    • #62
      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

      Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht

      12.000 clicks,...
      Waar kan je zien hoeveel clicks je toestel heeft?

      Mercikes,
      www.de-busschere-wolfs.net
      D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

      Comment


      • #63
        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

        In de exif info van de foto staat (ergens onderaan dacht ik) de hoeveelste foto van dit toestel het is. Zo kan je het zien. Ik weet niet of en hoe je het op de camera kan zien. Op mijn D50 gaat het allesinds niet. Gewoon even exif van een van de laatste kiekjes checken. Bijzonder handig.

        Comment


        • #64
          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

          Zal rond de 200€ zijn denk ik... Maar is al even geleden dat ik nog naar dergelijke prijzen heb gekeken.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #65
            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

            @wip: zoals JoFramboos reeds zei kun je dat in de exif van de laatst genomen foto terugvinden. Zie ook hier. Met KUSO kan je 'perfect' zie hoeveel clicks je hebt.

            @ajuin. Heb inderdaad al eens rond gezien. Prijzen variëren van 200 tot 300-350 EUR. Had zelf gedacht aan een 150 EUR. Maar dan komt de vraag. Is het wel de moeite om dat ding nog te verkopen. Een batterij kost blijkbaar 55,00 EUR, dus dan blijft er nog maar 95 EUR over voor de body. Verkopen zonder batterij is ook maar niets ... (Misschien kort door de bocht, maar ik moet, als ik de D70s verkoop, best nog een batterij bijkopen). 200 EUR vind ik dan weer veel. Dus gewoon laten liggen, dan maar ... (Misschien voor later als museumstuk te kunnen verkopen ). (Of cadeau doen).

            Groeten

            Mono

            Comment


            • #66
              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

              'k Ga mijn oude body ook cadeau doen eens de nieuwe er is, maar dat is wel maar een D50 en daar kan je al helemaal niets meer van krijgen waarschijnlijk

              Comment


              • #67
                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                oud toestel beter houden als backup of reistoestel
                als je er vroeger goeie shots mee kon maken, kan je er nu nog steeds goeie foto's mee maken
                mijn D70 verkoop ik ni zenne
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #68
                  Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                  Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
                  Ben van de week naar de foto winkel gestapt met de vraag of ik nu beter investeer in een D700 (of D300) of in een lichtsterke lens voor mijn D70s

                  In de winkel gaf men de raad om te upgraden naar de D700 of D300, dat ik daar veel meer voordeel uit zou halen dan uit een nieuwe lens.
                  D300 voordeel zou mijn lenzen kunnen hergebruiken.
                  D700 FF zou mijn telezoom 70-300 kunnen hergebruiken en zou dan een FF lens moeten aanschaffen van de 24-70mm.

                  Nu dacht ik als ik een lichtsterke lens koop (met in het achterhoofd eventueel FF te gaan) ter vervanging van mijn 18-70kitlens dat ik voorlopig gesteld zou zijn en deze zou veel langer zijn waarde houden dan een nieuwe body.
                  Ik zou dan in de toekomst (2010 of later - in ons huisje moet nog geïnvesteerd worden) een nieuwere body kunnen kopen 2de hands of sterk afgeprijst.

                  Wat is jullie gedacht hierover.
                  Uiteraard is een investering in een degelijke lense veel beter, als je al een degelijke body hebt natuurlijk. Dus in dit geval zal je uiteindelijk zeker een behoorlijke stap voorwaarts zetten als je van de D70s af komt en richting D300 of D700 gaat... de ruis zal beter zijn, snelheid hoger, degelijker afwerking, etc...

                  Als ik je nog een tip mag geven ivm de lens... de 28-75 f2.8 van Tamron is een zeer degelijke standaardzoom met een redelijke prijs (ik dacht iets van 275€ als je wat rondkijkt). Zorg er wel voor dat je dan in de winkel gaat kijken en ze uitprobeert. Er zitten nogal wat exemplaren tussen die niet volledig correct scherpstellen...

                  Groeten,

                  Geert
                  Last edited by Galdie; 8 december 2009, 08:17.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                    Dus nu we een D200 hebben gekocht, verkoop ik één D70s.

                    12.000 clicks, rubbertje aan de kijker en van de USB-aansluiting is weg (vermoedelijk niet afzonerlijk te verkrijgen). Wat kan ik hiervoor nog vragen.

                    Dus een pakket van een D70s, met voormelde gebreken, 1 batterij en 1 lader.

                    Groeten


                    Mono

                    Te laat deze thread opgemerkt.Let wel op ( heb zelf de D200 gehad ) bij één ding met de D200: BANDING.
                    Heeft te maken met de twee schrijfrichtingen waarmee het fotobestand tot stand komt.Een massa D200's had er last van.
                    Ga naar ISO400 en fotografeer een gloeilamp ( met correcte belichting, en varieer een beetje naar onder en boven )
                    Als je op je opname fijne horizontale streepjes merkt ( je hoeft geeneens te pixelpeepen aan 100% , 20-40% is voldoende ) dan is dat banding.


                    Walter
                    Last edited by Phororhacos; 9 december 2009, 08:22.
                    D850

                    Comment

                    Working...
                    X