Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van nikon D70s naar D300 - D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

    Ik vermoed dat de meeste winkels nog wel enkele D300 op stock hebben liggen hoor...
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

    Comment


    • #47
      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

      Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
      Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem, ben foto's gaan maken van ons team op de GP-Paulissen te winterslag en daar hebben een paar fotografen mijne kop zot gemaakt.

      Was aan het denken om een D300(s) aan te schaffen als vervanging van mijne D70s.
      Nu brengen ze mij aan het twijfelen over de D700, daar dit een fullframe is en de zoeker zij zo geweldig zijn. Heb het toestel effe vast gehad en inderdaad t.ov. mijn D70s is dit inderdaad een wereld van verschil = porsche met een VW vergelijken.
      Wat mij het meest interessante leek in het begin is het gigantisch grote LCD scherm wat echt als een computerscherm is, juiste weergave van de foto, dit in tegenstelling deze van de D70s.
      Vermoed dat de D300(s) een idem LCD scherm heeft.
      Momenteel bezit ik enkel nog maar de kit lens en een telelens bijde DX lenzen.
      Als ik het goed begrijp gaan deze niet bruikbaar zijn op de D700 als ik enkel een body koop en ben ik dus verplicht om nieuw glas te kopen.
      Wilde wel een lichtgevoelige tele kopen, ooit, maar en tele en D700 zal niet voor nu zijn.

      klopt mijn redenering, d700 = nieuwe lens ca. 3500€ totaal
      Zit met dezelfde twijfel, wil op het einde van dit jaar ook mijn D70s vervangen en twijfel tussen D300s en een D700. Op mijn D70s zit een Sigma 18-200 f3.5-6.5. Een collega heeft ze getest vandaag op zijn D700 en in de 18mm-stand zit er nogal wat vignetering op. Ik heb de testfoto's nog niet gezien. Nu overweeg ik om een vaste lens aan te schaffen en daarna te sparen voor een 18-200 f2.8van Nikon. Wat raden jullie mij aan ?

      Comment


      • #48
        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

        D200 is ruisbak+batterijslikker voor de rest een relatief goede camera
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #49
          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

          Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
          Nu overweeg ik om een vaste lens aan te schaffen en daarna te sparen voor een 18-200 f2.8van Nikon. Wat raden jullie mij aan ?
          50mm AF-S op D700 , 18-200 f2.8 bestaat niet, 70-200 f2.8 zal je bedoelen.

          Comment


          • #50
            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

            Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
            D200 is ruisbak+batterijslikker voor de rest een relatief goede camera
            helemaal mee eens. In goeie lichtomstandigheden (zeg maar in de zomer) is en blijft dit een hele goeie DX formaat camera.
            En je kan er een hele volksstam mee uitroeien, zo stevig is-ie gebouwd. (niet dat dat nu meteen nodig is).
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #51
              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

              hartelijk dank voor de reactie, en ja ik bedoelde de 70-200-lens hoor.
              Last edited by Christine-Bucket; 6 oktober 2009, 20:58.

              Comment


              • #52
                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                50mm AF-S op D700 , 18-200 f2.8 bestaat niet, 70-200 f2.8 zal je bedoelen.
                hartelijk dank voor de snelle reactie, en ja ik bedoelde de 70-200 mm f2.8.

                Comment


                • #53
                  Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                  Niettegenstaande de diverse 'slechte commentaren' (ruisbak en batterijenslikker) heb ik me een tweedehandse D200 aangeschaft.

                  D200 (11.000 clikcs) + batterijgrip. Ik neem aan en hoop in ieder geval dat ik er veel plezier aan ga hebben.

                  Allen, bedankt voor alle tips.

                  Groeten

                  Manu

                  Comment


                  • #54
                    Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                    Niettegenstaande de diverse 'slechte commentaren' (ruisbak en batterijenslikker) heb ik me een tweedehandse D200 aangeschaft.

                    D200 (11.000 clikcs) + batterijgrip. Ik neem aan en hoop in ieder geval dat ik er veel plezier aan ga hebben.


                    Manu


                    JE gaat er absoluut plezier aan hebben,camera is slecht in hoge ISO,maar er vallen voor de rest best heel mooie foto's mee te maken hoor:


                    Succes ermee!


                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #55
                      Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      camera is slecht in hoge ISO
                      Als het je een troost mag wezen (D200 op ISO 1600)



                      Foto's als deze zijn echter meer uitzondering dan regel...
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #56
                        Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                        Als het je een troost mag wezen (D200 op ISO 1600)


                        Foto's als deze zijn echter meer uitzondering dan regel...

                        Weet ik,heb zelf de D200 gehad,het ging ermee,maar op dat vlak presteert de D300 toch onvergelijkbaar veel beter.


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #57
                          Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                          Het zal ongetwijfeld een verbetering zijn tegenover mijn D70s.

                          En dan hou ik die D300 of D700 nog te goed ...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                            Ben van de week naar de foto winkel gestapt met de vraag of ik nu beter investeer in een D700 (of D300) of in een lichtsterke lens voor mijn D70s

                            In de winkel gaf men de raad om te upgraden naar de D700 of D300, dat ik daar veel meer voordeel uit zou halen dan uit een nieuwe lens.
                            D300 voordeel zou mijn lenzen kunnen hergebruiken.
                            D700 FF zou mijn telezoom 70-300 kunnen hergebruiken en zou dan een FF lens moeten aanschaffen van de 24-70mm.

                            Nu dacht ik als ik een lichtsterke lens koop (met in het achterhoofd eventueel FF te gaan) ter vervanging van mijn 18-70kitlens dat ik voorlopig gesteld zou zijn en deze zou veel langer zijn waarde houden dan een nieuwe body.
                            Ik zou dan in de toekomst (2010 of later - in ons huisje moet nog geïnvesteerd worden) een nieuwere body kunnen kopen 2de hands of sterk afgeprijst.

                            Wat is jullie gedacht hierover.
                            www.de-busschere-wolfs.net
                            D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

                            Comment


                            • #59
                              Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                              een FF 2.8 lens is altijd een goede investering hé :-)
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment


                              • #60
                                Re: Van nikon D70s naar D300 - D700?

                                Dus nu we een D200 hebben gekocht, verkoop ik één D70s.

                                12.000 clicks, rubbertje aan de kijker en van de USB-aansluiting is weg (vermoedelijk niet afzonerlijk te verkrijgen). Wat kan ik hiervoor nog vragen.

                                Dus een pakket van een D70s, met voormelde gebreken, 1 batterij en 1 lader.

                                Groeten


                                Mono

                                Comment

                                Working...
                                X